Montaż lpg do silnika CDAA

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: rezon »

na forum Octavii jest trochę użytkowników LPG z 1,8TSI. Mają albo z dotryskiem benzyny albo ciekły LPG przez przerobioną pompę wtryskową i ori wtryskiwacze (LPDI). Oczywiście niemal wszyscy posiadający chwalą (jest też coś takiego jak efekt utopionych pieniędzy ;) ), ale w necie bywają i negatywne opinie (głównie problemy z regulacją). Trochę czytałem na ten temat rozważając montaż do swojego - także o konstrukcji. Po swoich doświadczeniach z LPG - instalacja tylko i wyłącznie z dobrym, doświadczonym gazownikiem w pobliżu. Gazownik jest, ale doświadczenia w LPDi nie ma. Zwrot 1,5 roku liczyłem dla LPDi bo wg mnie tylko taka ma sens - pracują cały czas ori wtryskiwacze, a nie co piąty raz. Dodatkowo mają lepsze chłodzenie LPG niż benzyną. Na dynamikę z LPG nigdy nie narzekałem - po za jednym przypadkiem nie było różnic. Zużycie gazu stabilnie 15-20% w porównaniu do benzyny. W mieście więcej, w trasach mniej. Awaryjność za wyjątkiem jednej z pierwszych w RZ instalki 3 generacji była ok. Plusów dodatnich więcej niż ujemnych, ale bardzo mało doświadczonych gazowników.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: CLO27 »

Czyli płynny gaz bez złuzycia benzyny? a to nie kosztuje pod 10 tyś?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: rezon »

kosztuje, ale ja dużo jeżdżę ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: kamracik »

Rezon, zatem sam widzisz, że jeszcze nikt nie może powiedzieć, że się opłaciło, bo takich użytkowników nie ma (którym by się instalacja już zwróciła). Jak jeździsz mało się nie opłaca, bo czas zwrotu za duży i awaryjność rośnie, jak jeździsz dużo nie możesz sobie pozwolić na przestoje u gazownika, więc bierzesz diesla, bo też się nie opłaca.

Inna bajka, że jak ktoś zadaje pytanie "Opłaca się?" odpowiedź jest jedna, bo jak masz się nad tym zastanowić skoro nie masz danych? 8-)

Całość zatem można ująć krótko - opłaca się i co najwyżej uzasadnić to dłużej lub krócej :mrgreen:
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: pirate »

Podobo instalacja VIALLE LPdi w silniku 1.8 TSI o mocy 160KM - średnie spalanie wynosi 10L LPG.
Widziałem też gdzieś ogłoszenie chyba było to Audi A6 z automatyczną skrzynią i silnikiem 2.8 FSI o mocy 210 KM i użytkownik pisał, że przy normalnej jeździe pali mu 2L benzyny i 11,5L LPG. Podejrzewam, że taka instalacją w 1.8 TSI będzie palić podobnie czyli 2L benzyny i z 10L LPG.

Więc to już każdy musi indywidualnie policzyć pod siebie czy się opłaca czy nie.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: rezon »

kamracik pisze:Rezon, zatem sam widzisz, że jeszcze nikt nie może powiedzieć, że się opłaciło, bo takich użytkowników nie ma (którym by się instalacja już zwróciła). Jak jeździsz mało się nie opłaca, bo czas zwrotu za duży i awaryjność rośnie, jak jeździsz dużo nie możesz sobie pozwolić na przestoje u gazownika, więc bierzesz diesla, bo też się nie opłaca.

Inna bajka, że jak ktoś zadaje pytanie "Opłaca się?" odpowiedź jest jedna, bo jak masz się nad tym zastanowić skoro nie masz danych? 8-)

Całość zatem można ująć krótko - opłaca się i co najwyżej uzasadnić to dłużej lub krócej :mrgreen:
wejdź sobie chociażby na forum ocp i sam poczytaj. Dane i informacje są. Wg informacji producentów konstrukcja LPDI jest prostsza niż normalnych instalacji, więc teoretycznie powinny być mniej awaryjne - pisałem, że czytałem też o konstrukcjach. Nie podoba mnie się ingerencja w pompę wtryskową, ale jak ktoś ma to rozpracowane to dlaczego nie. Opłacalność przy moich przebiegach jest bardzo wysoka bo IRR na poziomie 60% to ze świecą szukać. więc nie pitolcie o niewiadomych czy braku danych. Ryzyko jest wysokie - w moim przypadku brak doświadczonych gazowników w okolicy. Ale co innego ryzyko, co innego opłacalność - no chyba, że dla kogoś to jest to samo i nie odróżnia jabłek od pomidorów. Trudno wtedy dyskutować. Ale ktoś inny może jeździć nawet tylko 20kkm/rocznie i mieć gazownika z doświadczeniem w LPDi w pobliżu - wtedy warto się zastanowić. Ryzyko znacznie spada, a opłacalność wciąż jest wysoka.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: pirate »

https://www.youtube.com/watch?v=nzIkG2PTgWA na tym filmie pokazują instalację PRINS VSI do silnika 1.8 TSI, spalanie: 1L benzyny na dotrysk i ok. 11L LPG, koszt instalacji to 6500 zł, i zwrot następuje po przejechaniu 28 tys. kilometrów.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: CLO27 »

11 l gazu vs 6.5-7 l benzyny? I 6.5 tys sie zwraca po 28k km? Ciekawe :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: pirate »

Tak mówią i piszą ;), a jesteś pewny że 1.8 TSI spala tyle benzyny co piszesz pod dystrybutorem ? :D
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: marcin wroclaw »

Ja pierdziele

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: Łuki_ssuperb »

pirate pisze:Tak mówią i piszą ;), a jesteś pewny że 1.8 TSI spala tyle benzyny co piszesz pod dystrybutorem ? :D
może trochę przesadził ale 7,5 -8,5 to realne
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: CLO27 »

Jak przesadził 1 litr pije ten zagazowany 1+6.5=7.5 więc zostaje 6.5 litrow vs 11 gazu...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: szms »

Na pewno ekonomiczniej, ale czy bedzie trzymal tak dlugo az to sie zwroci?

:mrgreen:
pirate
Posty: 111
Rejestracja: 6 lip 2016, o 21:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 178KM / 395Nm

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: pirate »

Jeżeli ktoś jeździ dużo to się pewnie opłaci bo zakładając, że 1.8 TSI spala uśredniając na 100km:
- 8L benzyny = 8L x 4,35PLN = 34,8PLN za przejechanie 100km,
- 1L benzyny i 11L LPG = 1L x 4,35PLN + 11L LPG x 1,85PLN = 24,7PLN za przejechanie 100km,

Ale to dla każdego indywidualna sprawa, bo jeden jeździ ok. 15 tys. km rocznie a inny 50 tys. km...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Montaż lpg do silnika CDAA

Post autor: CLO27 »

No spoko to masz 10zł na 100 km czyli po 65 tyś się zaczyna "zarabiać" nie uwzględniając kosztów przeglądów i "obsługi" lpg....oczywiście można też sprzedać superba kupić octavie za pół ceny w 1,4, jeździć 90 km/h i zaoszczędzić 15 razy więcej :P
Jak komuś lepszy power odpowiada to niech zakłada czemu nie, niech potem to opisze bo to będzie ciekawe jak silniczek superbiny z tym się będzie spisywał(octavie są pancerne heheh ;) )
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ