Drodzy Koledzy;
Po wczorajszym przeglądzie w ASO pojawił się mały dzonk z zamykaniem klapy tylej.
Mianowicie po otwarciu klapy z przycisku środkowego pilota nie można jej zamknąć z przycisku na klapie mimo, że przycisk świeci.
Problem rozwiązuje się gdy odrygluje pozostałe drzwi. Wtedy znów jest aktywny.
ASO twierdzi, że nic nie zmieniało. W poniedziałek znów wizyta w ASO ale wszelkie Wasze istotne komentarze pomogą mi z nimi dyskutować.
przycisk klapy tylnej
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 12 sty 2016, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: przycisk klapy tylnej
Dzisiejsza wizyta w ASO g..wno dała.
ElekroMONTER zajęty był. Mimo umówionej wizyty
Szef serwisu chciał oczywiście wymieniać przycisk w klapie, potem po wyjaśnieniu a właściwie prezentacji, że przycisk po prostu "się usypia" odpuścił i podjął temat sterownika
Ja natomiast łączę drugi wątek - rozładowywanie aku. Kilka miesięcy temu miałem taką akcję dwa razy. Auto nie odpala. Drugim razem skończyło się na podłączeniu prostownika (nad jeziorem notabene w kwietniu poza sezonem) i dopiero odpalił. Wymieniłem aku na nowy (kwiecień). Tydzień temu znów zonk. Aku nie dało rady po około 2 tygodniach jazdy na krótkich miejskich dystansach. W czasie przeglądu poprosiłem o weryfikację. W trybie uśpienia auto pobierało prąd tylko do alarmu. Nie stwierdzono żadnego złodzieja energii.
Przerowadzono test Aku i stwierdzono, że straciło około 30% natężenia prądu. Zalecono jego podładowanie.
Czy może być to przyczyną złego działania sterownika siłowników klapy? Dodam, że zarówno przycisk na konsoli koło lewarka jak i w pilocie działają prawidłowo. Więc dla mnie chybiona diagnoza.
Co więcej nawet przycisk na klapie działa prawidłowo przy włączonym silniku. Zawiechę łapie po kilkunastu sekundach gdy wszystko jest off. I powtarzam wystarczy nacisnąć przycisk odryglowania by znów przycisk na klapie był aktywny.
Dodatkowo męczy mnie pytanie czy sterownik/siłownik klapy bagażnika może być odpowiedzialny za rozładowanie aku?
Może macie namiary na jakiegoś speca w Bydgoszczy/Toruniu, bo ASO to zło
ElekroMONTER zajęty był. Mimo umówionej wizyty
Szef serwisu chciał oczywiście wymieniać przycisk w klapie, potem po wyjaśnieniu a właściwie prezentacji, że przycisk po prostu "się usypia" odpuścił i podjął temat sterownika
Ja natomiast łączę drugi wątek - rozładowywanie aku. Kilka miesięcy temu miałem taką akcję dwa razy. Auto nie odpala. Drugim razem skończyło się na podłączeniu prostownika (nad jeziorem notabene w kwietniu poza sezonem) i dopiero odpalił. Wymieniłem aku na nowy (kwiecień). Tydzień temu znów zonk. Aku nie dało rady po około 2 tygodniach jazdy na krótkich miejskich dystansach. W czasie przeglądu poprosiłem o weryfikację. W trybie uśpienia auto pobierało prąd tylko do alarmu. Nie stwierdzono żadnego złodzieja energii.
Przerowadzono test Aku i stwierdzono, że straciło około 30% natężenia prądu. Zalecono jego podładowanie.
Czy może być to przyczyną złego działania sterownika siłowników klapy? Dodam, że zarówno przycisk na konsoli koło lewarka jak i w pilocie działają prawidłowo. Więc dla mnie chybiona diagnoza.
Co więcej nawet przycisk na klapie działa prawidłowo przy włączonym silniku. Zawiechę łapie po kilkunastu sekundach gdy wszystko jest off. I powtarzam wystarczy nacisnąć przycisk odryglowania by znów przycisk na klapie był aktywny.
Dodatkowo męczy mnie pytanie czy sterownik/siłownik klapy bagażnika może być odpowiedzialny za rozładowanie aku?
Może macie namiary na jakiegoś speca w Bydgoszczy/Toruniu, bo ASO to zło
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: przycisk klapy tylnej
Zacząłbym od czytania błędów i analizy aktualnego kodowania. Musisz mieć obd11 lub vcds aby to zrobić.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 12 sty 2016, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: przycisk klapy tylnej
Awarii cześć dalsza. Klapa się nie otwiera :-/ zamek puszcza ale dalej trzeba ją otwierać ręcznie. Wciąż twierdzę że to problem softwareowy. Może ktoś poleci spec a tym razem z 3city?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: przycisk klapy tylnej
Krzysztof Kędziera Banino. Znajdziesz w necie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 12 sty 2016, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: przycisk klapy tylnej
Udało mi się zresetować ustawienia.
ASO błędów nie znalazło. Twierdzą że moduł komfortu odcina przycisk bo aku jest słaby. Nowa Varta kupiona ~3 mies temu
Proponują naładować aku i sprawdzić
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
ASO błędów nie znalazło. Twierdzą że moduł komfortu odcina przycisk bo aku jest słaby. Nowa Varta kupiona ~3 mies temu
Proponują naładować aku i sprawdzić
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 12 sty 2016, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: przycisk klapy tylnej
Dziękuję za namiarEnriquez pisze:Krzysztof Kędziera Banino. Znajdziesz w necie.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka