Skoda Superb 2
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 16:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: Inny
Skoda Superb 2
[S2] Witam. Planuje zakup Superb z 209/2010 r. Silniki, które mnie interesują to 1.8 tsi i 2.0 tdi 170 km. Jak z awaryjnoscia? Mój roczny przebieg to coś ok. 9-11 tys. km, w 85% miasto. Mój budżet to 40/45 tys. max. Dziękuję za opinie.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Skoda Superb 2
najlepiej zacząć czytanie od tego typu tematu http://www.forum.superbclub.pl/viewtopi ... =36&t=5716, a później już wg przemyśleń.
Re: Skoda Superb 2
o ktorym artykule piszesz?marszal pisze:większych bzdur niż w tym artykule dawno nie czytałem...
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Skoda Superb 2
Z czym się nie zgadzasz?marszal pisze:większych bzdur niż w tym artykule dawno nie czytałem...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Skoda Superb 2
w zasadzie ze wszystkim co tam napisano, to wyssane z palca teorie
podobne do pierd..lenia pana Waldka druciarza, że wszystkie samochody na F to gówno
podobne do pierd..lenia pana Waldka druciarza, że wszystkie samochody na F to gówno
--
marszał
marszał
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Skoda Superb 2
No ja z większością też...ale bez argumenow z drugiej strony nie wiemy czemu kolega taki na przekór...może napisze...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Skoda Superb 2
no dobra pierwsze z brzegu:
spalanie - temat został zgeneralizowany. Weźmy pod uwagę, że jak jeździmy 90km/h to benzynka pali 6 litrów dla uproszczenia napiszmy, że diesel wtedy też pali 6(choć pali mniej). To teraz jak jeżdżę dynamicznie i szybko to dieslem nie spalę więcej niż 8 litrów a spalanie benzyny rośnie geometrycznie. Jedziesz dieslem 160km/h pali 8, benzyna wtedy 14
kolejny bełkot żeby diesla nie kupować do miasta, owszem diesel uwielbia trasy ale w miastach jeżdżą miliony małych aut z silnikami wysokoprężnymi i jakoś połowa świata nie płacze, co więcej nie widziałem żeby kurierzy mieli busy na benzynę a robią milony kilometrów.
Co do filtrów cząstek stałych to tylko biedni Polacy płaczą, że trzeba wymieniać albo wycinają.
Dodatkowo nowe normy mają wymusić filtry cząstek stałych także w autach zasilanych benzyną.
LPG temat rzeka, fajnie i tanio jest dopóki nie padnie głowica i zawory, więc w tym akapicie obok straszenia remontem układu wtryskowego diesla, należało wspomnieć o kosztach remontu głowicy przy zasilaniu LPG, usterka występuje równie często jak usterki układu wtryskowego.
Dodatkowo koszt instalacji do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa amortyzuje się znacznie dłużej niż instalacje LPG poprzednich generacji.
akapit o klasykach to już totalny bełkot, tak samo akapit o autach luksusowych. Autor chyba nawet nie stał obok s klasy w dieslu, nie mówiąc już o jeździe takim autem
mogę się zgodzić jedynie z faktem, że jak ktoś jeździ mało i wolno to niech kupi benzynę
Gdybym nie musiał zwracać uwagi na koszty paliwa, sam wybrałbym mocną benzynę v6 i czerpał radość z jazdy. Niestety robię ponad 45 tysi rocznie i muszę kulać się traktorem.
tak czy siak artykuł dla mnie słaby, bo temat ledwo liźnięty
spalanie - temat został zgeneralizowany. Weźmy pod uwagę, że jak jeździmy 90km/h to benzynka pali 6 litrów dla uproszczenia napiszmy, że diesel wtedy też pali 6(choć pali mniej). To teraz jak jeżdżę dynamicznie i szybko to dieslem nie spalę więcej niż 8 litrów a spalanie benzyny rośnie geometrycznie. Jedziesz dieslem 160km/h pali 8, benzyna wtedy 14
kolejny bełkot żeby diesla nie kupować do miasta, owszem diesel uwielbia trasy ale w miastach jeżdżą miliony małych aut z silnikami wysokoprężnymi i jakoś połowa świata nie płacze, co więcej nie widziałem żeby kurierzy mieli busy na benzynę a robią milony kilometrów.
Co do filtrów cząstek stałych to tylko biedni Polacy płaczą, że trzeba wymieniać albo wycinają.
Dodatkowo nowe normy mają wymusić filtry cząstek stałych także w autach zasilanych benzyną.
LPG temat rzeka, fajnie i tanio jest dopóki nie padnie głowica i zawory, więc w tym akapicie obok straszenia remontem układu wtryskowego diesla, należało wspomnieć o kosztach remontu głowicy przy zasilaniu LPG, usterka występuje równie często jak usterki układu wtryskowego.
Dodatkowo koszt instalacji do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa amortyzuje się znacznie dłużej niż instalacje LPG poprzednich generacji.
akapit o klasykach to już totalny bełkot, tak samo akapit o autach luksusowych. Autor chyba nawet nie stał obok s klasy w dieslu, nie mówiąc już o jeździe takim autem
mogę się zgodzić jedynie z faktem, że jak ktoś jeździ mało i wolno to niech kupi benzynę
Gdybym nie musiał zwracać uwagi na koszty paliwa, sam wybrałbym mocną benzynę v6 i czerpał radość z jazdy. Niestety robię ponad 45 tysi rocznie i muszę kulać się traktorem.
tak czy siak artykuł dla mnie słaby, bo temat ledwo liźnięty
--
marszał
marszał
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Skoda Superb 2
Ja takiego wyniku nie daje rady zrobić jeżdżąc cały czas gazem w podłodze, tak 180-200, wiadomo w polszy czyli hamowanie do 120 co kilometr nieuniknione, ale 14L mi się nie udało zrobić Więc to jest raczej pitolenie...tyle rzeczy co się w dieslu może zjebać w porównaniu do benzyny to jest przepaść, dlatego wszystkie zyski wynikające z różnicy spalania tego i tego raczej pochłoną naprawy....nigdy więcej diesla...nie mówie już o szkodach jakie wyrządza jeżdżenie po mieście czyli korki itp., nie wiem gdzieś się uchował, ale jako użytkownik diesla powinieneś te podstawy wiedzieć, może masz farta po prostu nic się jeszcze nie zepsuło, ale to kwestia penie czasu
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Skoda Superb 2
CLO miałem przed traktorem auta benzynowe i dwa z LPG. Ja sobie powiedziałem nigdy więcej benzyniaka, chyba że będzie mnie stać na duże V6.
Moja mazda 6(1.8 benzyna) przy pałowaniu paliła właśnie 12-14 litrów, jak jechałem z dzieciakami trasę do teściów to wtedy paliła 6,5(do prędkości 120km/h), moim traktorem nie spaliłem więcej niż 7,8 litra(mowię o rzeczywistym spalaniu a nie tym, które pokazuje komp) przy zapierdalaniu po A2 i S5 codziennie
i auta benzynowe również się psują, chyba że stoją w garażu wtedy nie
nie miałem też zamiaru wywoływać tu jakiejś gównoburzy, do mnie po prostu ten artykuł nie przemawia
Moja mazda 6(1.8 benzyna) przy pałowaniu paliła właśnie 12-14 litrów, jak jechałem z dzieciakami trasę do teściów to wtedy paliła 6,5(do prędkości 120km/h), moim traktorem nie spaliłem więcej niż 7,8 litra(mowię o rzeczywistym spalaniu a nie tym, które pokazuje komp) przy zapierdalaniu po A2 i S5 codziennie
i auta benzynowe również się psują, chyba że stoją w garażu wtedy nie
nie miałem też zamiaru wywoływać tu jakiejś gównoburzy, do mnie po prostu ten artykuł nie przemawia
--
marszał
marszał
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Skoda Superb 2
Artykuł może i słaby, ale Twoje wypociny nie sięgają mu nawet do kostekmarszal pisze:no dobra pierwsze z brzegu:
.....
tak czy siak artykuł dla mnie słaby, bo temat ledwo liźnięty
Spalanie diesel vs benzyna to ok. 1-2l mniej. praktycznie niezależnie od prędkości przy ciepłym silniku. przy 90 kaszlakiem można zejść do 5l, benzyną do 7 - przynajmniej mnie się to udaje w 4x4. Ale 12l też można w dieslu osiągnąć nawet więcej Na krótkich odcinkach spalanie diesla może być większe niż benzyny - zwłaszcza zimą. Trasa to wspomniane do 2l w Superbie.
Awaryjność i koszty naprawy diesla i doładowanej benzyny z bezpośrednim wtryskiem są zbliżone - turbina, dwumasa, wtryski w benzynie już też są.
Jazda w mieście jest wręcz zabójcza dla DPF - ulubione samochody mojego kolegi to miejskie autka w dieslu - ale on handluje częściami . Kurierzy, mimo że często wyłączają samochód, ale robią dziennie kilkaset km - silnik jest ciepły. A jak ktoś jedzie 5 km do pracy, później stoi 8h i wraca to zimą wskazówka temp nawet nie drgnie, nie mówiąc o warunkach do wypalenia dpf.
LPG może i dewastuje głowice, ale nie w silnikach z grupy VW. Gdzieś coś słyszałeś, coś przeczytałeś, a że dotyczyło Mazdy albo Toyoty czy innej Hondy to już nie zwróciłeś uwagi. LPG bywa upierdliwe - check engine, częste tankowanie, itd.. ale jest zdecydowanie najtańszym w eksploatacji paliwem - nawet jak się policzy wszystkie dodatkowe koszty związane z jego eksploatacją - przeglądy, filtry, membrany, itd... Problemem jest wciąż gazowanie TSI, ale nie ze względu na głowice.
Nie porównuj wolnossących benzyn do TSI, bo to są zupełnie inne światy.
Żeby była pełna jasność: jeżdżę benzyną, jeździłem wcześniej i ponownie tym razem zamówiłem diesla, przejechałem również ponad 200kkm na LPG.
sebastiian56 przy tych przebiegach i charakterystyce jazdy odpuść sobie diesla , a z uwagi na problem olejowy w silnikach TSI do 2012 odpuść sobie również benzynę do 2011r. Za planowany budżet szukaj benzyny min. z 2012r. Może nie w pełnym wypasie, ale powinieneś coś znaleźć w dobrym stanie. IMHO Superb to takie "średni" samochód do miasta. Czasami patrzę na jakieś miejsce parkingowe i tęsknię za Octavią była krótsza