Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Witam. Szukam i szukam i wiele pytań pozostaje. Auto można powiedzieć, że już trochę latek ma, ale dalej jare i myślę, że kilku aktywnych posiadaczy z pasją mechanika tutaj jest. Chcę wstawić te podwójne halogeny, aby mieć bez wątpliwości zgodnie z obowiązującymi przepisami światła do jazdy w dzień. Ponieważ kręci mnie motoryzacja postanowiłem się tym zainteresować i spróbować to zrobić.
- halogeny mam
- oprawki na żarówki mam
- żarówki mam
- nowe wtyczki do tych oprawek do jazdy w dzień mam
- kilometry kabli mam
- zapał do zrobienia tego
Co zrobiłem?
Trzepanie VCDSem, jakie kodowania są w sterowniku w centralnej elektryce. Mam sterownik (moduł komfortu?) 1k0 937 087 E, o innej nazwie J519 (był również montowany w autach, gdzie w fabryce montowano takie halogeny, czyli możliwości ma). Oprócz możliwości włączenia halogenów jako DRL za dnia, nie znalazłem nic o świeceniu tych dziennych za dnia, chociaż może mój angielski nie radzi sobie z angielskim z VCDSa. ALE! W jednym z bajtów (licząc od lewej licząc od 1 a nie 0) numer 19 znajduje się rozsuwana lista, gdzie ja miałem zaznaczone "1B Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461)", a zaznaczyłem "1C Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461) with separate DRLs". Po zmianie tego, nie zwróciłem uwagi, aby pojawiły się jakieś nowe dodatkowe opcje do wyboru w innych bajtach, chociaż nie dam sobie teraz głowy uciąć i ch**a w talarki pociąć, czy wyszedlem ze sterownika, aby potwierdzić kodowanie (kodowanie zaakceptowało) i jeszcze raz zajrzeć, czy nie. A już na pewno nie wyłączałem zapłonu i załączałem jeszcze raz.
W każdym razie, czy to coś w ogóle daje lub powinno dawać?
Druga sprawa, prowadzenie kabli.
Mam przewody, mam te rurki ochronne, podłubie, pokombinuje i jakoś je doprowadzę. Do sterownika też się jakoś dostanę, bo widziałem, że w ELSA Win jest pokazane co, gdzie jak rozbierać. Tylko gdzie się wpiąć? ELSA ma jakieś schematy elektryczne, nawet osobną podkategorię dla żarówek w podwójnych reflektorach. Tylko problem, że jest jakiś dla mnie nieczytelny lub mało dokładny i precyzyjny.
Poszukałem w internecie schematów tego sterownika.
Jeden na polskiej stronie:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1497 ... instrukcja
Co prawda nie dla SuperBa, ale steronik, to steronik. I tam jest napisane we wtyczce C światła do jazdy w dzień numer 48 49. No dobra, a gdzie masa? Mógłbym się podpiąć pod jakąś dowolną masę? Wtyczka B numer 52, czy wtyczka A numer 42?
Znowu na innej stronie:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=37875
Tym razem GOLF? Wtyczka A numer 6 na jednego i numer 28 dla drugiego? A masa znowu gdzie?
Kolejne pytanie, co z bezpiecznikiem? Czy te światła też przechodzą przez bezpiecznik? Czy np. przewód od żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej idzie najpierw do skrzynki bezpieczników (+) a potem wchodzi w sterownik, czy to działa zupełnie inaczej?
Wiele pytań, a brakuje mi odpowiedzi, albo chociaż jakiegoś punktu zaczepienia lub małej podpowiedzi, nakierowania, pomysłu gdzie i przede wszystkim JAK szukać.
Jeśli mi się to uda, to będę myślał nad stworzeniem swojego rodzaju poradnika, jak coś takiego zrobić, bo zamierzam wszystko krok po kroku zapisywać i fotografować.
Pozdrawiam.
P.S. Wiem, że to nie odpowiednie miejsce, ale korzystając z okazji. Jak wstawiać najlepiej zdjęcia? Jak to zrobić, aby nie trzeba było klikać w link, tylko by zdjęcie od razu widniało w poście? Chciałem zrobić poradnik naprawy wiązki elektrycznej bagażnika (a nawet może jej modyfikacji), ale bez zdjęć, to d*pa nie poradnik.
- halogeny mam
- oprawki na żarówki mam
- żarówki mam
- nowe wtyczki do tych oprawek do jazdy w dzień mam
- kilometry kabli mam
- zapał do zrobienia tego
Co zrobiłem?
Trzepanie VCDSem, jakie kodowania są w sterowniku w centralnej elektryce. Mam sterownik (moduł komfortu?) 1k0 937 087 E, o innej nazwie J519 (był również montowany w autach, gdzie w fabryce montowano takie halogeny, czyli możliwości ma). Oprócz możliwości włączenia halogenów jako DRL za dnia, nie znalazłem nic o świeceniu tych dziennych za dnia, chociaż może mój angielski nie radzi sobie z angielskim z VCDSa. ALE! W jednym z bajtów (licząc od lewej licząc od 1 a nie 0) numer 19 znajduje się rozsuwana lista, gdzie ja miałem zaznaczone "1B Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461)", a zaznaczyłem "1C Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3t4/SK461) with separate DRLs". Po zmianie tego, nie zwróciłem uwagi, aby pojawiły się jakieś nowe dodatkowe opcje do wyboru w innych bajtach, chociaż nie dam sobie teraz głowy uciąć i ch**a w talarki pociąć, czy wyszedlem ze sterownika, aby potwierdzić kodowanie (kodowanie zaakceptowało) i jeszcze raz zajrzeć, czy nie. A już na pewno nie wyłączałem zapłonu i załączałem jeszcze raz.
W każdym razie, czy to coś w ogóle daje lub powinno dawać?
Druga sprawa, prowadzenie kabli.
Mam przewody, mam te rurki ochronne, podłubie, pokombinuje i jakoś je doprowadzę. Do sterownika też się jakoś dostanę, bo widziałem, że w ELSA Win jest pokazane co, gdzie jak rozbierać. Tylko gdzie się wpiąć? ELSA ma jakieś schematy elektryczne, nawet osobną podkategorię dla żarówek w podwójnych reflektorach. Tylko problem, że jest jakiś dla mnie nieczytelny lub mało dokładny i precyzyjny.
Poszukałem w internecie schematów tego sterownika.
Jeden na polskiej stronie:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1497 ... instrukcja
Co prawda nie dla SuperBa, ale steronik, to steronik. I tam jest napisane we wtyczce C światła do jazdy w dzień numer 48 49. No dobra, a gdzie masa? Mógłbym się podpiąć pod jakąś dowolną masę? Wtyczka B numer 52, czy wtyczka A numer 42?
Znowu na innej stronie:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=37875
Tym razem GOLF? Wtyczka A numer 6 na jednego i numer 28 dla drugiego? A masa znowu gdzie?
Kolejne pytanie, co z bezpiecznikiem? Czy te światła też przechodzą przez bezpiecznik? Czy np. przewód od żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej idzie najpierw do skrzynki bezpieczników (+) a potem wchodzi w sterownik, czy to działa zupełnie inaczej?
Wiele pytań, a brakuje mi odpowiedzi, albo chociaż jakiegoś punktu zaczepienia lub małej podpowiedzi, nakierowania, pomysłu gdzie i przede wszystkim JAK szukać.
Jeśli mi się to uda, to będę myślał nad stworzeniem swojego rodzaju poradnika, jak coś takiego zrobić, bo zamierzam wszystko krok po kroku zapisywać i fotografować.
Pozdrawiam.
P.S. Wiem, że to nie odpowiednie miejsce, ale korzystając z okazji. Jak wstawiać najlepiej zdjęcia? Jak to zrobić, aby nie trzeba było klikać w link, tylko by zdjęcie od razu widniało w poście? Chciałem zrobić poradnik naprawy wiązki elektrycznej bagażnika (a nawet może jej modyfikacji), ale bez zdjęć, to d*pa nie poradnik.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Ja pierdziele nie dam rady dzis tego zgłębić....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
"....zgodnie z obowiązującymi przepisami ..."->ma byc tak, jak fabryka zrobila.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Cała operacja sprowadza się do podpięcia dwóch kabelków do bordnetza styki A7 i A8 oraz zakodowaniu dziennych. Jak nie vcds to vas.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
i przez same halogeny, mozesz sie u ziomków chwalić ze masz Audi A7 i A8Enriquez pisze:Cała operacja sprowadza się do podpięcia dwóch kabelków do bordnetza styki A7 i A8 oraz zakodowaniu dziennych. Jak nie vcds to vas.
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Ja nie mam potrzeby się chwalić, że mam audi. Jak bym chciał, to bym nie kupował skody, tylko audi.
Enriquez, czy coś więcej o kodowaniu VCDSem? Jak podłączę pod sterownik, to to powinny mi się pokazać dodatkowe możliwości w centralnej elektryce w kodowaniu, czy np. zmiana tego ustawienia o którym pisałem wyżej powinna coś dać?
Enriquez, czy coś więcej o kodowaniu VCDSem? Jak podłączę pod sterownik, to to powinny mi się pokazać dodatkowe możliwości w centralnej elektryce w kodowaniu, czy np. zmiana tego ustawienia o którym pisałem wyżej powinna coś dać?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Jeżeli przekodujesz na 1C to powinno wywalić błąd żarówek dziennych. Jeżeli tak się nie dzieje to znaczy, że 1C nie jest dobrym kodowaniem dla tego sterownika i musiałbyś zrobić to edytując eeprom. Niestety VCDSem tego nie zrobisz. Pytanie, czy bordnetz ma fizycznie wyprowadzone piny do tego...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Dobra już wszystko wiem, trochę przypadkiem. Zostały dwa.
Czy we wtyczce, która wchodzi do sterownika są piny, żeby zarobić przewody?
Czy kablem od masy mam iść do punktu masy, czy mogę zmostkować go do masy przy żarówce od halogenu?
Czy we wtyczce, która wchodzi do sterownika są piny, żeby zarobić przewody?
Czy kablem od masy mam iść do punktu masy, czy mogę zmostkować go do masy przy żarówce od halogenu?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Masę masz na końcu podłużnicy.
We wtyczce nie ma pinów do zarobienia, musisz takie zakupić w ASO.
Nie pytaj mnie o numer, bo nie pamiętam.
We wtyczce nie ma pinów do zarobienia, musisz takie zakupić w ASO.
Nie pytaj mnie o numer, bo nie pamiętam.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Cóż.
Znalazłem numery katalogowe pinów i z sześciu, które podaje internet jakie są w tej wtyczce, znalazłem 4 na allegro u jednego sprzedającego. Kwestia czekać. Serwis - 17zł za jeden pin, allegro od 1,6zł do 1,8zł za sztukę
Z masą jeszcze pokombinuję. Widziałem w ELSIE, że masa idzie do złącza masy 10 i 11 w głównej wiązce przewodów, a tam z kolei jedna do punktu masy z prawej strony komory silnika, a druga do punktu masy 1 z lewej strony podłużnicy przedniej. Idąc po kabelkach, gdzieś to odnajdę, nie mniej jednak masa, to masa. Teoretycznie silnik też jest masą, ale wiadomo.
Nie wiem jak to wyjdzie w końcu z tym sterownikiem. Czy przyjął kodowanie tamte na C czy nie. Nie zawracam sobie tym głowy, bo na razie nic to nie da. Jak podłączę, a okaże się, że potrzeba VASa, czy jak się to zwie, to w tedy będę myślał. Jedyne co zauważyłem, to po przestawieniu z B na C, światła działają w taki sposób, że już w dzień nie świecą postojowe i tablica rejestracyjna. No chyba, że coś jeszcze namieszałem. Dobrze, że zapisałem stare kodowanie w razie W
Dziękuję za pomoc Enriquez. Pozostaje się pobawić i myślę, że zmontuję z tego jakiś film i wrzucę tutaj lub w nowym wątku. Pozdrawiam
Znalazłem numery katalogowe pinów i z sześciu, które podaje internet jakie są w tej wtyczce, znalazłem 4 na allegro u jednego sprzedającego. Kwestia czekać. Serwis - 17zł za jeden pin, allegro od 1,6zł do 1,8zł za sztukę
Z masą jeszcze pokombinuję. Widziałem w ELSIE, że masa idzie do złącza masy 10 i 11 w głównej wiązce przewodów, a tam z kolei jedna do punktu masy z prawej strony komory silnika, a druga do punktu masy 1 z lewej strony podłużnicy przedniej. Idąc po kabelkach, gdzieś to odnajdę, nie mniej jednak masa, to masa. Teoretycznie silnik też jest masą, ale wiadomo.
Nie wiem jak to wyjdzie w końcu z tym sterownikiem. Czy przyjął kodowanie tamte na C czy nie. Nie zawracam sobie tym głowy, bo na razie nic to nie da. Jak podłączę, a okaże się, że potrzeba VASa, czy jak się to zwie, to w tedy będę myślał. Jedyne co zauważyłem, to po przestawieniu z B na C, światła działają w taki sposób, że już w dzień nie świecą postojowe i tablica rejestracyjna. No chyba, że coś jeszcze namieszałem. Dobrze, że zapisałem stare kodowanie w razie W
Dziękuję za pomoc Enriquez. Pozostaje się pobawić i myślę, że zmontuję z tego jakiś film i wrzucę tutaj lub w nowym wątku. Pozdrawiam
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Odnośnie pinów, to nie brałbym z Allegro, ale też nie z ASO, raczej z jakiegoś sprawdzonego sklepu z elektroniką (chyba, że to jakieś dziwne pin'y, ale raczej w TME czy podobnych je dostaniesz). Na Allegro zapewne są to najtańsze z Chin, których jakoś pozostawia wiele do życzenia.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
Na ocp robiłem kiedyś tutorial.
Znalazłem na skodaclub.pl jest temat
Montaż halogenów do Minta.
Znalazłem na skodaclub.pl jest temat
Montaż halogenów do Minta.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
ja bym nie ruszał konfiguracji lamp na początku a zobaczył to:Enriquez pisze:Jeżeli przekodujesz na 1C to powinno wywalić błąd żarówek dziennych. Jeżeli tak się nie dzieje to znaczy, że 1C nie jest dobrym kodowaniem dla tego sterownika i musiałbyś zrobić to edytując eeprom. Niestety VCDSem tego nie zrobisz. Pytanie, czy bordnetz ma fizycznie wyprowadzone piny do tego...
Jesli haloneg z DLR , to podłaczasz DLR jako SEPARATE DLR lamp i kodujesz tu
a jak sam halogen wykorzystać jako DLR to kodujesz tak
....
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
To już wszystko mam i wiem. Czekam na ostatnią przesyłkę i zaczynam zabawę
- Rafff
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
- Imię: Rafał
Re: Modyfikacja, wstawianie dzielonych halogenów z DRL
No i cóż... cały dzień roboty, a jednak nie działa. Mój sterownik z końcówką E, przyjął kodowanie na 1C, pojawiła mi się opcja używania świateł dziennych w podzielonych halogenach, dostawiłem piny w sterowniku, ale jednak światła nie działają. Cóż instalacja jest zrobiona więc pozostaje ewentualnie szukać jakiegoś sterownika H może z demobilu, bo normalnie w sklepach/serwisach cholernie drogi.
Enriquez pisałeś coś o edycji EEPROM, czy coś takiego. Czy czymś takim jak VASem to zrobię? Wystarczy po prostu tak jakby zrobić aktualizację sterownika E, żeby był jak H? Na czym to mniej więcej będzie polegać? Podejrzewam, że oprócz możliwości kodowania sterowników, różnię się one też fizycznie...
Albo jeszcze jedno pytanie. Ja mam sterownik z końcówką E, znajduję w internecie sterowniki z końcówką R, P, ale widać, że w miejscach A7 A8 nie ma pinów. To skoro nowszy sterownik, ale nie ma tego co ja potrzebuję? Czy gdybym zamontował moduł z końcówką R lub P, to może być tak, że jakaś z innych funkcji nie będzie działać?
Enriquez pisałeś coś o edycji EEPROM, czy coś takiego. Czy czymś takim jak VASem to zrobię? Wystarczy po prostu tak jakby zrobić aktualizację sterownika E, żeby był jak H? Na czym to mniej więcej będzie polegać? Podejrzewam, że oprócz możliwości kodowania sterowników, różnię się one też fizycznie...
Albo jeszcze jedno pytanie. Ja mam sterownik z końcówką E, znajduję w internecie sterowniki z końcówką R, P, ale widać, że w miejscach A7 A8 nie ma pinów. To skoro nowszy sterownik, ale nie ma tego co ja potrzebuję? Czy gdybym zamontował moduł z końcówką R lub P, to może być tak, że jakaś z innych funkcji nie będzie działać?