Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
slawko80rr pisze:GZW Zbrosławice tam pytaj robia sporo koszt ok. 4.5 kola spalanie pb do 2 l ale pytanie czy warto bo liczylem w moim 1.4 i nie warto a gazem mam dobre doświadczenie ale zaklada sie dla zysku a nie dla zasady. pozdrawiam
No, nareszcie ktoś pisze z sensem!
Gaz do TSI po prostu się nie kalkuluje, jakby tego nie liczyć to instalacja nie zwróci się prawie nigdy. Trzeba by było naprawdę sporo tysięcy w roku robić, aby zyskać na przejściu na LPG, ale wtedy pytanie czy podwyższone koszta serwisu by tego nie zaprzepaściły.
Yyy koszty serwisu to są w skali roku grosze więc raczej powodem jest zużycie benzyny ktorego w przypadku tsi nie da sie wyeliminować nie płacąc za instalacje powyzej 10k zł...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Miałem kumpla co w służbówce miał gaz, robił rocznie koło 50k, a po roku posprzedawali te auta i kupili diesle. Gaz przy takich przebiegach się nie sprawdza, non stop auta stały w ASO, bo zawsze było coś. Szczęśliwie gaz był z salonu, więc nie było jeżdżenia od mechanika do gazownika, ale kolorowo też nie było.
ja jeździłem na LPG w kilku 1,6MPI - w sumie ponad 200kkm. Problemem nie były awarie tylko konieczność regulacji tych instalacji, bo co chwilę wywalało check engine. Jeśli chodzi o ekonomię to jak zestawi się 24gr/1km LPG+Pb, 36gr/1km ON i 44gr/1km Pb (tak mam ze swoich poprzednich i obecnego autka) to oczywiste jest, że LPG zwraca się i to szybko. Do S2 też rozważałem, ale jak dowiedziałem się, że jeden z bardziej polecanych w okolicy gazowników zamontował LPDi całych 0szt. to odpuściłem temat. Rola królika doświadczalnego mało mi odpowiada. Wystarczy, że w jednym 1,6 miałem jedną z pierwszych instalek III generacji w RZ. Raz miesiąc musiałem serwis odwiedzać.
No 1 na miesiąc to sporo przy normalnym użytkowaniu, a do tego to było MPI, a nie TSI, gdzie instalacja jest dużo bardziej skomplikowana. Przy różnicy 20gr/km, doliczając koszty montażu i serwisów to łatwo sobie policzyć kiedy by się to zwróciło, gdyby ktoś się mocno uparł.
U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwo
Hehe he. Na blacie mam już 112000km. Jak plany mi się nie zmienia to jeszcze półtora roku czyli ok 45000km skoda musi wytrzymać w dobrym zdrowiu:)
Co prawda mój silnik jest wolny od nieslawnych wad, ale i tak asekuracyjnie na jesień chce zrobić rozrząd. Potem znając życie jak każdy mój samochód trafi w ręce kogoś z rodziny lub znajomych.
Lepiej ten rozrząd zostaw w spokoju jak nie daje żadnych oznak zużycia. Ja mam 173kkm i na razie wszystko z nim w porządku. VCDS w dalszym ciągu pokazuje 0st. Nie wiadomo jak Ci ktoś złoży - nie zawsze będzie lepiej
marcin wroclaw pisze:U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwoa
6200PLN?
Licząc, że robisz 30k rocznie, palisz 8l/100km to wychodzi rocznie 2400l paliwa, a więc oszczędność 480PLN, o ile dobrze liczę. Nie uwzględniam dodatkowego serwisu, krótkich przebiegów na samym paliwie, ani też wyższego spalania w przypadku gazu.