Co zamiast Superba ?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Co zamiast Superba ?
Ok, ale haldex5, który mamy w skodach i ten sam system montowany jest w volvo, jest systemem programowalnym i wg producenta w skodach jest to napęd stały, z minimalnym momentem na tylną oś 5% (można ustawić inną wartość lub tryb pracy). Czyli nie ma opcji żeby tył był wyłączony, może być tylko więcej, o ile dobrze pamiętam to do 60% na tył. Nie mówię, że to chodzący ideał, ale napęd dołączany skończył się chyba na haldex4 lub 3 generacji. Nie miałem okazji przetestować mojego na śliskim, ale obserwując przejazd przez próg stalowy, po obu stronach podłoże gruntowe/piach sypki nie widzę tendencji to zrywania przyczepności przez przód, nie ważne czy wciąga przednią oś, czy tylną na próg. w ośce często tracił tam przód przyczepność przy wciąganiu przodu na próg.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2017, o 13:41 przez bartekpion, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co zamiast Superba ?
wypadałoby napisac, ktora wersje opisales.Tom-Tdi pisze:Of kors, a te 150kg, to równie dobrze może być jeden czy dwóch pasażerów w ośce.
W sieci można znaleźć wiele porównań/dyskusji na temat stałego 4x4, a haldexa.
"Zasada działania:
Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.
Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś."
Gdzies tam napisali ze jak warunki sa ok to caly moment jest tylko na przodzie?
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Co zamiast Superba ?
Znalazłem kilka danych w sieci które są sprzeczne na temat haldex5.
Haldex5 z początku produkcji bardzo mocno zamulal ( wielu użytkowników nadal wiesza psy, że włącza się zdecydowanie później w porównaniu do haldex4-gen), po jakimś tam czasie zmienili pompę, która dużo szybciej reaguje i niby zmniejszyło się opóźnienie ( czasami przy ostrzejszym starcie z podporządkowanej czuje drobny uslizg przedniej osi).
Vw też się chwalił, że H5 potrafi rozdzielić do 100% mocy na przód lub tył w zależności od sytuacji, także nie wiadomo do końca kogo słuchać.
Jakiś czas temu dzwoniłem do Compsortow i powiedzieli, że póki co nie przeprorgamowują H5, a jedynie można zmienić "dynamikę" jego działania (soft,medium,hard) i też takie opcje widziałem w OBD11 o ile dobrze pamiętam.
Jakby nie było to te 5% momentu, które są rzekomo przekazywane na tył to raptem wystarczy na napędzenie wału, półosi i całej masy nieresorowanej, gdzie przy stałym 4x4 w normalnych warunkach jest rozdział 50-50.
Foton, jest w pierwszej części cytatu "...nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła."
Haldex5 z początku produkcji bardzo mocno zamulal ( wielu użytkowników nadal wiesza psy, że włącza się zdecydowanie później w porównaniu do haldex4-gen), po jakimś tam czasie zmienili pompę, która dużo szybciej reaguje i niby zmniejszyło się opóźnienie ( czasami przy ostrzejszym starcie z podporządkowanej czuje drobny uslizg przedniej osi).
Vw też się chwalił, że H5 potrafi rozdzielić do 100% mocy na przód lub tył w zależności od sytuacji, także nie wiadomo do końca kogo słuchać.
Jakiś czas temu dzwoniłem do Compsortow i powiedzieli, że póki co nie przeprorgamowują H5, a jedynie można zmienić "dynamikę" jego działania (soft,medium,hard) i też takie opcje widziałem w OBD11 o ile dobrze pamiętam.
Jakby nie było to te 5% momentu, które są rzekomo przekazywane na tył to raptem wystarczy na napędzenie wału, półosi i całej masy nieresorowanej, gdzie przy stałym 4x4 w normalnych warunkach jest rozdział 50-50.
Foton, jest w pierwszej części cytatu "...nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła."
Re: Co zamiast Superba ?
tak czy inaczej trzeba się jezdzic nauczyc a nie wywalac 15kpln na dodatkowe 150kg:-)
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Co zamiast Superba ?
"W przypadku aut wyposażonych w układ Haldex 5 jest możliwość całkowitego przenoszenia napędu pomiędzy przednią a tylną osią. Wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy i od warunków panujących na drodze.
Podczas jazdy po autostradzie autem wyposażonym w układ Haldex 5 cały moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła. W takich warunkach nie ma konieczności korzystania z napędu 4x4. Takie rozwiązanie sprzyja oszczędzaniu paliwa."
Podczas jazdy po autostradzie autem wyposażonym w układ Haldex 5 cały moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła. W takich warunkach nie ma konieczności korzystania z napędu 4x4. Takie rozwiązanie sprzyja oszczędzaniu paliwa."
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Co zamiast Superba ?
Dziękuję dowidzenia
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co zamiast Superba ?
Zdaję sobie sprawę z ułomności systemu, jakim jest załączany napęd. Nie mniej pamiętam, że czułem różnicę pomiędzy jazdą autem z takim napędem, a ośką. Teraz wrażenia mam już zatarte, jak już wspominałem.Tom-Tdi pisze:Ale haldex to nie jest prawdziwe AWD, tylko włącza się wtedy kiedy następuje uslizg przedniej osi, przez resztę czasu jeździ jak normalna oska.
Proponuję pojeździć autami, które mają stały napęd na 4 koła jak audi z torsenem ( od A4 wzwyż), Subaru itd.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Co zamiast Superba ?
W słabym aucie tak, ale przy mocach powyżej 220KM w takiej krowie jak Superb się przydaje, a te 15kpln to nie tylko sam napęd, a lepsze hamulce z tyłu i wieksza moc ( seryjna).Foton pisze:tak czy inaczej trzeba się jezdzic nauczyc a nie wywalac 15kpln na dodatkowe 150kg:-)
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Co zamiast Superba ?
Jakaś tam różnica może i jest, ale przy stałym 4x4 jestCamillinhio pisze:Zdaję sobie sprawę z ułomności systemu, jakim jest załączany napęd. Nie mniej pamiętam, że czułem różnicę pomiędzy jazdą autem z takim napędem, a ośką. Teraz wrażenia mam już zatarte, jak już wspominałem.Tom-Tdi pisze:Ale haldex to nie jest prawdziwe AWD, tylko włącza się wtedy kiedy następuje uslizg przedniej osi, przez resztę czasu jeździ jak normalna oska.
Proponuję pojeździć autami, które mają stały napęd na 4 koła jak audi z torsenem ( od A4 wzwyż), Subaru itd.
dużo bardziej odczuwalna.
Re: Co zamiast Superba ?
clo, wypowiesz sie?:)Tom-Tdi pisze:W słabym aucie tak, ale przy mocach powyżej 220KM w takiej krowie jak Superb się przydaje, a te 15kpln to nie tylko sam napęd, a lepsze hamulce z tyłu i wieksza moc ( seryjna).Foton pisze:tak czy inaczej trzeba się jezdzic nauczyc a nie wywalac 15kpln na dodatkowe 150kg:-)
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Co zamiast Superba ?
Wieksze hamulce bede robił, trakcje na mlkrym i na 4 tracę przy nieumiejętnym wciskaniu gazu, przy 210 koniach nie było to raczej konieczne teraz by się może i przy ruszaniu czasem przydało, ale za to z rolki dzieki obniżonej wadze te 4x4 jakoś pucchną ogolnie 300 koni 4x4 zaczyna byc przydatne przy deszczowej pogodzie i przy gwałtownym ruszaniu. Na trasie znaczenie raczej marginalne zwłaszcza że auto staje się i tak ośką hahahha
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5814
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Co zamiast Superba ?
Subaru jeździłem po raz pierwszy w latach 92-95. Służbowe było. Potem przez 10 lat nie było mnie na nie stać. Kolejne 8 był Forester a teraz już 4 lata Superb. Kiedyś bym się dał pokroić za SAWD. Ale teraz... Nie narzekam na Haldexa - włącza się wtedy, gdy trzeba, szybko jak trzeba. A oszczędza sporo paliwa w porównaniu do SAWD.