Co zamiast Superba ?

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: kamracik »

CLO27 pisze:Przecież superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da jeździć bez spiny przy każdym podmuchu wiatru, nie mówiąc już o +2cm.....ale jak ktoś nie lata tras to ma to w sumie w d....i może wtedy nawet korzystniej mieć wyżej.
Akurat te z PNB lepiej się prowadzą, bo amortyzatory są nieco inne, ale nadal o komforcie można pomarzyć.

Odnośnie AWD, FWD itd. to jak to się ma do stabilności? Przecież z tego tytułu auto nie buja się mniej w zakrętach ani nic takiego. Pewniej się prowadzi natomiast.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Camillinhio »

Jak masz AWD, to inaczej rozkłada się masa w aucie, a to już może mieć wpływ na stabilność.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: kamracik »

No, ok. Lekko naciągane, ale fakt, że te 150kg podwieszone tuż nad ziemią mogą znacznie wpływać na stabilność :)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Camillinhio »

Odkąd przesiadłem się na auta "AWD" nie mam problemu z ząbkowaniem opon. Wcześniej każda ośka mi ząbkowała te z tyłu. Żeby porównać, jak to rzeczywiście działa, i czy ma jakiś rzeczywisty wpływ, trzeba by postawić dwa bliźniacze auta (FWD i AWD) na jakimś torze i porównać.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: kamracik »

Tylko jeśli tego nie odczuwasz na drodze to jaki sens jest sprawdzania tego na torze. Nie mamy sportowych auta, poza CLO :lol:
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rezon »

CLO27 pisze:Przecież superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da jeździć bez spiny przy każdym podmuchu wiatru, nie mówiąc już o +2cm.....ale jak ktoś nie lata tras to ma to w sumie w d....i może wtedy nawet korzystniej mieć wyżej.
latam głównie trasy, ale niestety czasami drogami n-tej kolejności odśnieżania ;) również stąd preferencje PNB. Nawet w serii jest sztywniejszy od zwykłego - może dlatego jakoś daję radę jeździć bez spiny z różnymi prędkościami :lol: chociaż rzadko tak się spieszę, aby jechać na autostradzie pow. 140 ;) Wolę wpisać się nurt lewego czy prawego pasa :D Fakt, że zmieniłem amory na twardsze, ale to dopiero przy 140kkm, wcześniej jeździłem na serii PNB.
Nie będę dywagował dlaczego AWD jest stabilniejsze - czy to z powodu dodatkowych >100kg nisko umieszczonych, czy to z powodu dodatkowej wirującej masy (żyroskop), czy to z powodu momentu przekazywanego nawet przy mikrouślizgach na tylne koła - ale po przejechaniu ok. 300-400 kkm ośkami RWD, 700-800kkm FWD, oraz ostatnio 320kkm AWD - moim podstawowym pytaniem przy zakupie jest pytanie "czy dany model ma w opcji AWD?". Z tego powodu odpadają Avensisy i Accordy oraz z powodów cenowych wiele innych modeli, w których AWD oznacza wychodzenie na poziomy cenowe, które są po za moim zasięgiem. Samochody z AWD prowadzą się zdecydowanie stabilniej - zwłaszcza w trudnych warunkach (np. intensywny deszcz), co oczywiście może być złudne, bo z powodu dodatkowych 100kg hamują gorzej. Na ciasnych zakrętach AWD jest znacznie poprawniejsze niż FWD, chociaż trudniej się pobawić niż w RWD. Po pierwszym doświadczeniu z AWD zdecydowanie preferuję to rozwiązanie pomimo tego, że to drogie hobby bo 10-17kzł w zakupie +1l/100km , a przydatne w sumie rzadko. To, że w Austrii można spotkać znaki obowiązkowe łańcuchy z tabliczką Nie dotyczy 4x4 to tylko taki miły dodatek ;) Podobnie jak widok całego sznurka samochodów, których kierowcy uczą się zakładać łańcuchy przy -10, podczas gdy S2 4x4 na tym samym odcinku wcześniej nawet nie zarzuciło :). Jednym potrzebne jest obniżone zawieszenie, aby jeździć bez spiny. Mnie wystarczy AWD ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Foton

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Foton »

Nawet fajnie to napisałes:)

BTW, w Volvo zapewne jest ten sam Haldex co w Skodzie, prawda?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: CLO27 »

rezon pisze:
CLO27 pisze:Przecież superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da jeździć bez spiny przy każdym podmuchu wiatru, nie mówiąc już o +2cm.....ale jak ktoś nie lata tras to ma to w sumie w d....i może wtedy nawet korzystniej mieć wyżej.
latam głównie trasy, ale niestety czasami drogami n-tej kolejności odśnieżania ;) również stąd preferencje PNB. Nawet w serii jest sztywniejszy od zwykłego - może dlatego jakoś daję radę jeździć bez spiny z różnymi prędkościami :lol: chociaż rzadko tak się spieszę, aby jechać na autostradzie pow. 140 ;) Wolę wpisać się nurt lewego czy prawego pasa :D Fakt, że zmieniłem amory na twardsze, ale to dopiero przy 140kkm, wcześniej jeździłem na serii PNB.
Nie będę dywagował dlaczego AWD jest stabilniejsze - czy to z powodu dodatkowych >100kg nisko umieszczonych, czy to z powodu dodatkowej wirującej masy (żyroskop), czy to z powodu momentu przekazywanego nawet przy mikrouślizgach na tylne koła - ale po przejechaniu ok. 300-400 kkm ośkami RWD, 700-800kkm FWD, oraz ostatnio 320kkm AWD - moim podstawowym pytaniem przy zakupie jest pytanie "czy dany model ma w opcji AWD?". Z tego powodu odpadają Avensisy i Accordy oraz z powodów cenowych wiele innych modeli, w których AWD oznacza wychodzenie na poziomy cenowe, które są po za moim zasięgiem. Samochody z AWD prowadzą się zdecydowanie stabilniej - zwłaszcza w trudnych warunkach (np. intensywny deszcz), co oczywiście może być złudne, bo z powodu dodatkowych 100kg hamują gorzej. Na ciasnych zakrętach AWD jest znacznie poprawniejsze niż FWD, chociaż trudniej się pobawić niż w RWD. Po pierwszym doświadczeniu z AWD zdecydowanie preferuję to rozwiązanie pomimo tego, że to drogie hobby bo 10-17kzł w zakupie +1l/100km , a przydatne w sumie rzadko. To, że w Austrii można spotkać znaki obowiązkowe łańcuchy z tabliczką Nie dotyczy 4x4 to tylko taki miły dodatek ;) Podobnie jak widok całego sznurka samochodów, których kierowcy uczą się zakładać łańcuchy przy -10, podczas gdy S2 4x4 na tym samym odcinku wcześniej nawet nie zarzuciło :). Jednym potrzebne jest obniżone zawieszenie, aby jeździć bez spiny. Mnie wystarczy AWD ;)
Czyli jak w osce wieziesz grubaska to dzieki dodatkowej masie prowadzi sie stabilniej :lol: dzięki za rade bede zawsze brał szymka do bagażnika:)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rezon »

właściwe byłoby rozłożenie tego grubaska wzdłuż osi samochodu - podczep go pod spód. Masz przecież pusty kanał, gdzie u mnie leci wał ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: kamracik »

Ale tam tylko Łuki się mieści, a on za mało waży :lol:
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: marcin wroclaw »

T6 drogi i zbyt odległy od normalnej osobowki.
Zafira brzydka. Sharan stary i lekko drogi. Alhambra też stara i lekko droga. Touran zajebisty i lekko za drogi.
C4 grand picasso do poogladania i jazdy próbnej bo cena fajna i wygląd akceptowalny.
Smax i galaxy lekko za drogie i coś mi brakuje w wyglądzie, ale trzeba by się tym przejechać.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Camillinhio »

kamracik pisze:Tylko jeśli tego nie odczuwasz na drodze to jaki sens jest sprawdzania tego na torze. Nie mamy sportowych auta, poza CLO :lol:
Chodziło mi o powtarzalność pomiaru. Zbyt długo nie jeździłem ośką, by móc się teraz wypowiadać, jak to z nią było. Pamiętam tylko, że byłem pod wrażeniem, jak się S2 zachowywał przy przejeżdżaniu przez błoto pośniegowe, i w warunkach deszczowych. Od tego momentu minęło już trochę czasu, i teraz mam tylko świeże wrażenia z tzw. 4x4. Także tylko zabawa na torze jednym autem po drugim dałaby mi znowu jakieś świeże spojrzenie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Tom-Tdi »

Ale haldex to nie jest prawdziwe AWD, tylko włącza się wtedy kiedy następuje uslizg przedniej osi, przez resztę czasu jeździ jak normalna oska.
Proponuję pojeździć autami, które mają stały napęd na 4 koła jak audi z torsenem ( od A4 wzwyż), Subaru itd.
Foton

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Foton »

Ar ju siur ze jedzi jak oska w 'normalnych' warunkach (+150kg)?...chyba zawsze jakis % momentu jest na tyle...
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Tom-Tdi »

Of kors, a te 150kg, to równie dobrze może być jeden czy dwóch pasażerów w ośce.
W sieci można znaleźć wiele porównań/dyskusji na temat stałego 4x4, a haldexa.

"Zasada działania:
Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.

Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś."
ODPOWIEDZ