Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: kamracik »

slawko80rr pisze:GZW Zbrosławice tam pytaj robia sporo koszt ok. 4.5 kola spalanie pb do 2 l ale pytanie czy warto bo liczylem w moim 1.4 i nie warto a gazem mam dobre doświadczenie ale zaklada sie dla zysku a nie dla zasady. pozdrawiam
No, nareszcie ktoś pisze z sensem!

Gaz do TSI po prostu się nie kalkuluje, jakby tego nie liczyć to instalacja nie zwróci się prawie nigdy. Trzeba by było naprawdę sporo tysięcy w roku robić, aby zyskać na przejściu na LPG, ale wtedy pytanie czy podwyższone koszta serwisu by tego nie zaprzepaściły.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: CLO27 »

Yyy koszty serwisu to są w skali roku grosze więc raczej powodem jest zużycie benzyny ktorego w przypadku tsi nie da sie wyeliminować nie płacąc za instalacje powyzej 10k zł...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: kamracik »

Miałem kumpla co w służbówce miał gaz, robił rocznie koło 50k, a po roku posprzedawali te auta i kupili diesle. Gaz przy takich przebiegach się nie sprawdza, non stop auta stały w ASO, bo zawsze było coś. Szczęśliwie gaz był z salonu, więc nie było jeżdżenia od mechanika do gazownika, ale kolorowo też nie było.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5802
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: pab567 »

Dokładnie tak. Na gazie to się gotuje teraz a nie jeździ
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: rezon »

ja jeździłem na LPG w kilku 1,6MPI - w sumie ponad 200kkm. Problemem nie były awarie tylko konieczność regulacji tych instalacji, bo co chwilę wywalało check engine. Jeśli chodzi o ekonomię to jak zestawi się 24gr/1km LPG+Pb, 36gr/1km ON i 44gr/1km Pb (tak mam ze swoich poprzednich i obecnego autka) to oczywiste jest, że LPG zwraca się i to szybko. Do S2 też rozważałem, ale jak dowiedziałem się, że jeden z bardziej polecanych w okolicy gazowników zamontował LPDi całych 0szt. to odpuściłem temat. Rola królika doświadczalnego mało mi odpowiada. Wystarczy, że w jednym 1,6 miałem jedną z pierwszych instalek III generacji w RZ. Raz miesiąc musiałem serwis odwiedzać.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: kamracik »

No 1 na miesiąc to sporo przy normalnym użytkowaniu, a do tego to było MPI, a nie TSI, gdzie instalacja jest dużo bardziej skomplikowana. Przy różnicy 20gr/km, doliczając koszty montażu i serwisów to łatwo sobie policzyć kiedy by się to zwróciło, gdyby ktoś się mocno uparł.
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: marcin wroclaw »

U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwo

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: whity »

Nie bądź taki pewien Marcin :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: marcin wroclaw »

Hehe he. Na blacie mam już 112000km. Jak plany mi się nie zmienia to jeszcze półtora roku czyli ok 45000km skoda musi wytrzymać w dobrym zdrowiu:)
Co prawda mój silnik jest wolny od nieslawnych wad, ale i tak asekuracyjnie na jesień chce zrobić rozrząd. Potem znając życie jak każdy mój samochód trafi w ręce kogoś z rodziny lub znajomych.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: rezon »

Lepiej ten rozrząd zostaw w spokoju jak nie daje żadnych oznak zużycia. Ja mam 173kkm i na razie wszystko z nim w porządku. VCDS w dalszym ciągu pokazuje 0st. Nie wiadomo jak Ci ktoś złoży - nie zawsze będzie lepiej ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: marcin wroclaw »

Może masz rację. Będę wdzięczny jak na zlocie ktoś by vdcs em sprawdził jak to w moim silniku wygląda

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: kamracik »

marcin wroclaw pisze:U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwoa
6200PLN?

Licząc, że robisz 30k rocznie, palisz 8l/100km to wychodzi rocznie 2400l paliwa, a więc oszczędność 480PLN, o ile dobrze liczę. Nie uwzględniam dodatkowego serwisu, krótkich przebiegów na samym paliwie, ani też wyższego spalania w przypadku gazu.
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: marcin wroclaw »

No jak?
Napisałeś 20gr oszczędności na 1km.
31000km x 0,20gr= 6200... Ale wypiłem już dwa piwa i może coś nie teges licze:)

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: marcin wroclaw »

kamracik pisze:... Przy różnicy 20gr/km, doliczając koszty montażu i serwisów to łatwo sobie policzyć kiedy by się to zwróciło... .
?

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

Post autor: kamracik »

Ehh.. faktycznie :D jakoś doczytałem na litrze :P Ale to może, że chodzi mi ten litr po głowie :mrgreen:
ODPOWIEDZ