1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spalanie
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
Enri co do ekonomii to się nie zgodzę ale fakt reszta to taka średnia
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- jkp002
- Posty: 150
- Rejestracja: 12 sie 2016, o 11:58
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
Jak dla mnie 1.8tsi daje radę, ale w manualu. Jakbym brał DSG to 2.0tsi lub ze względu na spalanie 2.0tdi. Faktycznie chodzi o moment obrotowy i jego rozkład.
Bardzo podobają mi się "długie biegi" w tym motorze - od około 2krpm do 6krpm bardzo ładnie przyspiesza.
Oczywiście 2.0 220KM jeszcze lepiej daje, a 280KM jeszcze lepiej. Ale coś za coś - wypić musi więcej.
Podobnie zresztą jak 1.8 w stosunku do 1.4.
Każdy musi znaleźć swój własny kompromis pomiędzy ceną zakupu auta, kosztami paliwa, utratą wartości, komfortem, i frajdą z jazdy.
U mnie tymczasem wypadło na 1.8tsi i po 18kkm jestem zadowolony.
Bardzo podobają mi się "długie biegi" w tym motorze - od około 2krpm do 6krpm bardzo ładnie przyspiesza.
Oczywiście 2.0 220KM jeszcze lepiej daje, a 280KM jeszcze lepiej. Ale coś za coś - wypić musi więcej.
Podobnie zresztą jak 1.8 w stosunku do 1.4.
Każdy musi znaleźć swój własny kompromis pomiędzy ceną zakupu auta, kosztami paliwa, utratą wartości, komfortem, i frajdą z jazdy.
U mnie tymczasem wypadło na 1.8tsi i po 18kkm jestem zadowolony.
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
ja na poczatku tez byłem zadowolony ale jednak teraz jakbym kupował to 2,0 tsi 220km to jest optymalny silnik do superba
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- arecki1338
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 paź 2016, o 18:34
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
ja z perspektywy czasu, tez bym poszedl w 2.0, ale jakiejs tragedii wielkiej nie ma z przyspieszeniem na 1.8.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
A jak masz 220 to z perspektywy byś poszedł w 280
A jak byś miał 280....
Never ending story
A jak byś miał 280....
Never ending story
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, o 22:16
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: łódzkie
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
To raczej norma że w miarę jedzenia apetyt rośnie...
Ja też po przesiadce z wolnossącej benzyny 1.8 115ps (Focus) na S2 tsi 160ps byłem przez dłuższy czas wniebowzięty Teraz przydałoby się wzmocnić motor
Więc jak już zostało wcześniej powiedziane - oprócz oczywistej sprawy (budżet) wszystko zależy od tego, czego oczekujesz/potrzebujesz. Miasto a miasto też różnica Jeśli głównie zatłoczone miasto i będziesz traktował Superba jako dostojną limuzynę w dodatku oszczędną to tsi 1.4 powinno wystarczyć.
Jeśli natomiast potrzebujesz czasen wycisnąć z jazdy więcej frajdy/emocji to pewnie nie będziesz zadowolony...
Mówię pewnie bo nie jeździłem S3 z tsi ale moc/moment 1.4 w S3 podobne do 1.8 w S2, tylko weź jeszcze pod uwagę że S3 trochę "przytyło" w stosunku do S2...
Mam porównanie w tdi - 170ps DSG w S2 było bardzo dynamiczne, podczas gdy 190 ps DSG w S3 po prostu nie jedzie...
A'propos 190ps - o tym że nie jedzie pisał kiedyś Whity na bazie chyba passerati - byłem tym mocno zaskoczony i niedowierzałem... a jednak!
Na marginesie, wśród szanownych Forumowiczów tutaj w S2 królowało tdi, przy zmianie na S3 większość wybrała jednak mocne tsi - czy to właśnie kwestia słabej dynamiki tdi w S3 czy inne przyczyny?
Ja też po przesiadce z wolnossącej benzyny 1.8 115ps (Focus) na S2 tsi 160ps byłem przez dłuższy czas wniebowzięty Teraz przydałoby się wzmocnić motor
Więc jak już zostało wcześniej powiedziane - oprócz oczywistej sprawy (budżet) wszystko zależy od tego, czego oczekujesz/potrzebujesz. Miasto a miasto też różnica Jeśli głównie zatłoczone miasto i będziesz traktował Superba jako dostojną limuzynę w dodatku oszczędną to tsi 1.4 powinno wystarczyć.
Jeśli natomiast potrzebujesz czasen wycisnąć z jazdy więcej frajdy/emocji to pewnie nie będziesz zadowolony...
Mówię pewnie bo nie jeździłem S3 z tsi ale moc/moment 1.4 w S3 podobne do 1.8 w S2, tylko weź jeszcze pod uwagę że S3 trochę "przytyło" w stosunku do S2...
Mam porównanie w tdi - 170ps DSG w S2 było bardzo dynamiczne, podczas gdy 190 ps DSG w S3 po prostu nie jedzie...
A'propos 190ps - o tym że nie jedzie pisał kiedyś Whity na bazie chyba passerati - byłem tym mocno zaskoczony i niedowierzałem... a jednak!
Na marginesie, wśród szanownych Forumowiczów tutaj w S2 królowało tdi, przy zmianie na S3 większość wybrała jednak mocne tsi - czy to właśnie kwestia słabej dynamiki tdi w S3 czy inne przyczyny?
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
dokladnie...koni zawsze brakuje po czasie...
zawsze mozna tlumaczyc ze sie da ze zajebiscie...
zawsze mozna tlumaczyc ze sie da ze zajebiscie...
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
Mam sii 1,8tsi 160KM i skrzynia manualna.... Od nowości zrobiłem jakieś 112000km w ok 3,5 roku i... póki co dynamika i ilość mocy jest OK
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
nie nie:-) jak dla mnie optymalny silnik do superba to 220km... ale zobaczymy jak 1,8 po chipie bedziewhity pisze:A jak masz 220 to z perspektywy byś poszedł w 280
A jak byś miał 280....
Never ending story
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
przewioze cie...marcin wroclaw pisze:Mam sii 1,8tsi 160KM i skrzynia manualna.... Od nowości zrobiłem jakieś 112000km w ok 3,5 roku i... póki co dynamika i ilość mocy jest OK
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
Zrobiłeś jakiegoś czipa?
Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka
- skipper
- Posty: 854
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
frajda z jazdy zaczyna się od 2.0 tsi 220KM
wczoraj przez Słowację wyprzedzałem całe kolumny ciągnące się za tirami
bułka z masłem
wczoraj przez Słowację wyprzedzałem całe kolumny ciągnące się za tirami
bułka z masłem
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
a jakze..gdziestam pisalem o tym w odpowiednim dziale zeby nie zasmiecac forum:)..bynajmniej.marcin wroclaw pisze:Zrobiłeś jakiegoś czipa?
Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka
Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal
Mam w tej chwili 1.4 dsg. Tez się wahalem czy wystarczy, ale po 2 tygodniach stwierdzam, że wystarczy:). Poprzednio mialem duzo mocniejsze auta, przynajmniej na papierze, mimo to nie moge na ten silnik powiedzieć złego słowa. Z DSG sprawuje się znakomicie. Jest cuchutki, osiagi ma bardzo dobre. Nie patrzcie na te 9 s do setki - rzeczywiście ma mniej. Do 1.8 nie ma sensu dopłacać, nie dość że nie dużo mocniejszy to jednak pali zdecydowanie więcej - bez sensu. Jesli juz to 2.0. Tylko że 220 jest trochę za mocny jak na jedną oś - ciężko ruszyć bez zerwania przyczepności. Co do spalania - dojechalem do CRO, średnia 6.3 przy prędkościach autostradowych 140-160. 4 osoby z bagazami. Spalanie jest naprawdę rewelacyjne, zasięg ok. 1000 km na zbiorniku.