Trzeszczacy wahacz.

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Avari »

Witam, od jakiegos czasu niemilosiernie trzeszczy mi wahacz z prawej strony z przodu. Bylem na stacji diagnostycznej jest wszystko ok cale zawieszenie sprawdzone. Mechanik mowil ze moze wpuscic tam oliwe ale twierdzi ze to bez sensi bo luzy sie zrobia. I ze bez sensu wymieniac dobry wahacz. Tylko ze strasznie nie przyjemne jest te trzeszczenie. Jaka porada z waszej strony? Oliwic?
Superb_Krak
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2016, o 02:23
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Aktualnie: 115
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kraków

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Superb_Krak »

Użyj teflonu w spreyu ewentualnie jakiegoś "suchego" smaru z teflonem samo olejowanie nie pomoże na długo olej szybko spłynie ale teflon daje rade.
key26
Posty: 69
Rejestracja: 13 kwie 2015, o 14:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: key26 »

Pewnie dolny prosty ci pada ja tak miałem miesiąc temu , wstrzyknołem oleju ale i tak złapał luzy , kupiłem nowy , wymieniłem ( 3 godzinki , musisz mić klucze 18stki ) i mam spokuj tylko zbierzność zrób potem .
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Avari »

Z tym teflonem pomyśle ale kosztem luzów raczej bym nie chciał. To samo analogicznie z kupnem nowego, ostatnio kupiłem sprzegło i rozrząd także noł monej :D.
A panowie kolejne pytanie, jak wspominałem nie mam luzów w zawieszeniu, a ściąga mnie na prawą stronę. Na dwóch stacjach sprawdzałem czy jest wszystko git, wszystko pod tym kątem sprawdzali i nie znaleźli przyczyny. Myślałem może że to przez chińskie opony ( nie ścięte, nowe). Przed kupnem auta, gościu mówił mi że zaczęło go sciągać ale niby że po zmianie opon własnie na te o ile mu wierzyć ;). Pomysły?
Bumblebee87
Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: kielce

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Bumblebee87 »

U mnie też trzeszczało, po tygodniu przestało i śmigam dalej:)
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Avari »

up
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Camillinhio »

;)Obrazek
Obrazek
Puncher_S1
Posty: 11
Rejestracja: 20 maja 2017, o 20:56
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: Puncher_S1 »

Jeśli mogę podpiąć się pod temat.. U mnie jakby "skrzypienie"? pojawia się przy wsiadaniu (z okolic tylnego zawieszenia). Auto świeżo po przeglądzie bez zająknięcia. Też historia z teflonem? Miał ktoś podobnie? :)
tomkasz
Posty: 20
Rejestracja: 12 sty 2019, o 13:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Lokalizacja: małopolska

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: tomkasz »

Skrzypienie z okolic tylnego zawieszenia może też być spowodowane czujnikiem ugięcia zawieszenia na potrzeby regulacji automatycznej reflektorów ksenonowych (znam z autopsji), jeżeli auto posiada ten typ oświetlenia. Smarowanie płynnym smarem raz na pół roku pomaga ;-).
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Trzeszczacy wahacz.

Post autor: piotraskbw »

key26 pisze:Pewnie dolny prosty ci pada ja tak miałem miesiąc temu , wstrzyknołem oleju ale i tak złapał luzy , kupiłem nowy , wymieniłem ( 3 godzinki , musisz mić klucze 18stki ) i mam spokuj tylko zbierzność zrób potem .
Pod warunkiem, że Ci sworzeń ze zwrotnicy wyjdzie :twisted:
W S1 geometrię trzeba robić tylko po wymianie:
drążków kierowniczych
końcówek drążka
i chyba górnych wahaczy

przy dolnych na 100% nie trzeba.


Tak przy okazji skrzypieć może każdy z wahaczy co oznacza, że już jest prawie trup i należy przygotować się do wymiany w najbliższym czasie.

Co do sprawdzania wahaczy na stacji diagnostycznej - ja miałem sprawdzane na przeglądzie i diagnosta stwierdził że jest ok, a wiedziałem że góra z prawej jest już do wymiany. Aby sprawdzić to zawieszenie trzeba wiedzieć w którą stronę szarpać danym wahaczem a diagności zazwyczaj tego nie wiedzą.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ