Pytania na temat Superb Sportline

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

Cześć, witam forumowiczów.

Po przeczytaniu połowy tego forum i 1/4 forum Briskoda wciąż mam kilka pytań i przemyśleń na temat konfiguracji Superba, do którego zakupu się przymierzam. Auto będzie potrzebne dla rodziny 2+1 (dwuletnia córka), na dojazdy do pracy po mieście i przeróżne wycieczki, wakacje itd. Generalnie to chciałem kupić BMW, ale na nowe mnie na razie nie stać a używka (powiedzmy 3-letnia) BMW raczej nie da mi tego czego oczekuję obecnie od samochodu, a oczekuję tego, że nie będzie bity, będzie dobrze wyposażony, będzie to mocna benzyna i nie wydam fortuny na naprawy. Znam trochę auta VAG, jeździłem po autostradach Superbem SII i było bardzo przyjemnie i komfortowo. Superb III - tylko krótka jazda próbna wersją 280 4x4.

Chcę kupić Sportline'a, bo mi się podoba, szczególnie fotele, na których siedzi się trochę niżej niż w innych wersjach (a siedzi się dość wysoko).

Wstępnie konfiguracja Superba wygląda tak: http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/104873878

Pytania jakie mi się nasuwają:
1. Bolero vs. Columbus/Amundsen - zamierzam korzystać z Android Auto, nie potrzebuję Navi Skody, WiFi, dysk twardy mogę zamienić na kartę SD... Czy mam rację, że te 5 czy 6 tysięcy za Columbusa zapłaciłbym za Navi, której nie będę używał i dodatkowe 1,2 cala szerokości ekranu? Czy AA będzie bez problemu pracował z Bolero? Czy jest możliwe, że uruchamiam Google Maps z AA, a korzystam jednocześnie z radia Bolero? Albo muzyka jest ze Spotify AA i wykonuję jednocześnie połączenie telefoniczne korzystając z funkcji Bolero?

2. Fotele Sportline - czy przy manualnej regulacji fotela pasażera występuje w tym fotelu regulacja odcinka lędźwiowego? Zastanawiam się czy warto dopłacić 1700 za regulację fotela pasażera.

3. Zawieszenie Sportowe vs. DCC - jeździłem Superbem L&K z DCC i nie jestem do końca przekonany do tego systemu - Comfort zbytnio buja, nie wiem kiedy miałbym tego używać. Sport trochę za twardy więc zapewne jeździłbym cały czas na Normal. Czy DCC oprócz zmiany trybów resorowania daje coś jeszcze? Oglądałem jakiś filmik, który sugeruje, że DCC samo w sobie jest lepsze niż zwykłe, bo lepiej wybiera nierówności - czy to prawda? Zwykłego zawieszenia nie chcę (za wysokie), Sportowe za to jest darmowe w Sportline i samochód na nim wygląda świetnie, ale czy nie jest za twarde dla potrzeb rodzinnych? Może ktoś w okolicach Warszawy ma takie zawieszenie i jest w stanie przewieźć mnie takim autem? Odwdzięczam się dobrym piwkiem. U dealerów niestety nie mogłem znaleźć takiej wersji.

4. 280 czy 220 - tutaj się zastanawiam nie ze względu na silnik ale 4x4 w 280. 280 trochę rozczarował mnie tym, że obroty podczas jazdy autostradowej są dość wysokie (ponad 3k przy 140km/h) - czy dźwięk jest odczuwalny na autostradzie? Jeździłem Cuprą z (jak się okazało) takim silnikiem i na przy wyższych prędkościach było to trochę męczące. Lubię mieć na autostradzie niskie obroty, z tego co się orientuję 220 ma przy 140 km/h jakieś 2200 obrotów - to jest OK. 4x4 na pewno przydałoby się na dojazd do działki, gdzie mam 400 metrów niezbyt utwardzonej drogi - w zimę jak popada na pewno przydatne. Pewnie lepiej się prowadzi, ma lepsze starty i zapewne prowadzenie w deszczu i ogólnie w zimie. Z drugiej strony sporo wyższa cena (18k PLN drożej!), wyższe spalanie (2-3 litry?) i no i ubezpieczenie. Nie wiem czy warto.

5. ACC - jarałem się tym, testowałem w Audi A4 i było bardzo fajne, ale poczytałem negatywne opinie o różnych dziwnych sytuacjach z tym urządzeniem i też trudno mi się zdecydować. Da się dogadać z tą technologią?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: CLO27 »

Pierwsz rzecz jaka się ciśnie na usta to czy twoja córka ma grać z tyłu w golfa ??? :p dla rodziny 2+1 to troche dziwny wybor ale ok rozumiem że ze wzgledu na rodzaj auta nie rodzine taki wybor....
1. Bolero nie masz tylko rozp. znaków, tak to wszystko inne ogarnia jak naci nie potrzebna
2. Ja zawsze teraz bede brał elektryke z pamiecią po kazdej zmianie godziny ustawien żeby bylo tak jak wcześniej - idealnie ;)
3. To sam dla mnie zawsze tylko sportowe :)
4. 18 tys bardzo duzo...jak nie planujesz modzic i nie jezdzileś do tej pory 4x4 to 220 wystarczy...ja oczywiscie od razu bym bral 280.... :)
5. Trzeba miec, obowiązkowo, przydatne bardzo :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: Camillinhio »

Ja pamiętam, kiedy moja córka miała te 2-3 lata, że nas (zwłaszcza moją żonę) bardzo wkurzało, że nie można sięgnąć do dziecka z przedniego fotela, a trzeba się przesiadać na tył. To samo było z odsuwaniem fotela do tylu, zanim elektryczny dojechał mijały wieki, a dziecko czegoś potrzebowało. Pod tym względem ilość miejsca z tyłu była wadą, nie zaletą ;)
Odnośnie DCC, normal jest odpowiedni do zwykłej jazdy, ale na sport jedzie się zmacznie pewniej z większymi prędkościami (przede wszystkim na autostradach). Dla mnie DCC jest przydatne w tym zakresie normal / sport.
ACC, nie lubię i nie polubię. Zwykły tempomat jest dla mnie lepszym rozwiązaniem pozwalającym na płynniejszą jazdę. ACC zbyt często reaguje za bardzo zero jedynkowo.
Obrazek
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

CLO27 pisze:Pierwsz rzecz jaka się ciśnie na usta to czy twoja córka ma grać z tyłu w golfa ??? :p dla rodziny 2+1 to troche dziwny wybor ale ok rozumiem że ze wzgledu na rodzaj auta nie rodzine taki wybor....
Nie za bardzo rozumiem co chcesz przekazać :D Tzn auto jest za duże wg. Ciebie?
CLO27 pisze:1. Bolero nie masz tylko rozp. znaków, tak to wszystko inne ogarnia jak naci nie potrzebna
OK, dzięki, więc Bolero.
CLO27 pisze:2. Ja zawsze teraz bede brał elektryke z pamiecią po kazdej zmianie godziny ustawien żeby bylo tak jak wcześniej - idealnie ;)
Tutaj też nie bardzo rozumiem. Fotel kierowcy jest zawsze elektryczny i z pamięcią, a pasażera wymaga dopłaty.
CLO27 pisze:3. To sam dla mnie zawsze tylko sportowe :)
Masz w SIII sportowe? Nie jest betonowe?
CLO27 pisze:4. 18 tys bardzo duzo...jak nie planujesz modzic i nie jezdzileś do tej pory 4x4 to 220 wystarczy...ja oczywiscie od razu bym bral 280.... :)
Jeżdżę teraz Foresterem 4x4 i chwalę sobie bardzo w deszczu czy w zimie. Sam byś brał 280 a mi doradzasz 220 :lol:
5. Trzeba miec, obowiązkowo, przydatne bardzo :)[/quote]
Wezmę to :geek:
Awatar użytkownika
przemoka
Posty: 585
Rejestracja: 24 lip 2016, o 10:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: kurę ukradli :(

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: przemoka »

loot pisze:Cześć, witam forumowiczów.

Po przeczytaniu połowy tego forum i 1/4 forum Briskoda wciąż mam kilka pytań i przemyśleń na temat konfiguracji Superba, do którego zakupu się przymierzam. Auto będzie potrzebne dla rodziny 2+1 (dwuletnia córka), na dojazdy do pracy po mieście i przeróżne wycieczki, wakacje itd. Generalnie to chciałem kupić BMW, ale na nowe mnie na razie nie stać a używka (powiedzmy 3-letnia) BMW raczej nie da mi tego czego oczekuję obecnie od samochodu, a oczekuję tego, że nie będzie bity, będzie dobrze wyposażony, będzie to mocna benzyna i nie wydam fortuny na naprawy. Znam trochę auta VAG, jeździłem po autostradach Superbem SII i było bardzo przyjemnie i komfortowo. Superb III - tylko krótka jazda próbna wersją 280 4x4.

Chcę kupić Sportline'a, bo mi się podoba, szczególnie fotele, na których siedzi się trochę niżej niż w innych wersjach (a siedzi się dość wysoko).

Wstępnie konfiguracja Superba wygląda tak: http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/104873878

Pytania jakie mi się nasuwają:
1. Bolero vs. Columbus/Amundsen - zamierzam korzystać z Android Auto, nie potrzebuję Navi Skody, WiFi, dysk twardy mogę zamienić na kartę SD... Czy mam rację, że te 5 czy 6 tysięcy za Columbusa zapłaciłbym za Navi, której nie będę używał i dodatkowe 1,2 cala szerokości ekranu? Czy AA będzie bez problemu pracował z Bolero? Czy jest możliwe, że uruchamiam Google Maps z AA, a korzystam jednocześnie z radia Bolero? Albo muzyka jest ze Spotify AA i wykonuję jednocześnie połączenie telefoniczne korzystając z funkcji Bolero?
Ja mam Amundsena. Przewaga nad Bolero będzie chyba jedynie taka, że będziesz miał rozpoznawanie znaków, które zadziała na bazie nawigacji, bez fizycznego odczytania znaków. Jak masz Bolero, to trzeba chyba kombinować VCDSem albo OBD11 w adaptacjach, żeby odblokować to rozpoznawanie znaków. Amundsen nie ma czytnika płyt CD, ale mnie to nie przeszkadza, bo i tak korzystam z USB i danych na komórce - udostępniam po Android Auto.
2. Fotele Sportline - czy przy manualnej regulacji fotela pasażera występuje w tym fotelu regulacja odcinka lędźwiowego? Zastanawiam się czy warto dopłacić 1700 za regulację fotela pasażera.
Dobre pytanie. Nigdy nie siedziałem jako pasażer, więc nawet nie wiem jakie tam są pokrętła :lol: Dzisiaj sprawdzę i jak chcesz to mogę pstryknąć zdjęcie.
3. Zawieszenie Sportowe vs. DCC - jeździłem Superbem L&K z DCC i nie jestem do końca przekonany do tego systemu - Comfort zbytnio buja, nie wiem kiedy miałbym tego używać. Sport trochę za twardy więc zapewne jeździłbym cały czas na Normal. Czy DCC oprócz zmiany trybów resorowania daje coś jeszcze? Oglądałem jakiś filmik, który sugeruje, że DCC samo w sobie jest lepsze niż zwykłe, bo lepiej wybiera nierówności - czy to prawda? Zwykłego zawieszenia nie chcę (za wysokie), Sportowe za to jest darmowe w Sportline i samochód na nim wygląda świetnie, ale czy nie jest za twarde dla potrzeb rodzinnych? Może ktoś w okolicach Warszawy ma takie zawieszenie i jest w stanie przewieźć mnie takim autem? Odwdzięczam się dobrym piwkiem. U dealerów niestety nie mogłem znaleźć takiej wersji.
Nie mam DCC, bo uznałem, że jest mi to niepotrzebne. Wystarczy, że mam zawieszenie obniżone w stosunku do "cywilnego" Superba i nie odczuwam potrzeby posiadania DCC. Kiedyś testowałem Golfa 6 Edition 35 z DCC i ta funkcja nie dawała mi w odczuciach żadnej różnicy. Więc już dawno temu zdecydowałem, że nie kupię, bo szkoda mi na to kasy. Choć pewnie wiele osób odezwie się i powie, że pier**lę kocopały.
4. 280 czy 220 - tutaj się zastanawiam nie ze względu na silnik ale 4x4 w 280. 280 trochę rozczarował mnie tym, że obroty podczas jazdy autostradowej są dość wysokie (ponad 3k przy 140km/h) - czy dźwięk jest odczuwalny na autostradzie? Jeździłem Cuprą z (jak się okazało) takim silnikiem i na przy wyższych prędkościach było to trochę męczące. Lubię mieć na autostradzie niskie obroty, z tego co się orientuję 220 ma przy 140 km/h jakieś 2200 obrotów - to jest OK. 4x4 na pewno przydałoby się na dojazd do działki, gdzie mam 400 metrów niezbyt utwardzonej drogi - w zimę jak popada na pewno przydatne. Pewnie lepiej się prowadzi, ma lepsze starty i zapewne prowadzenie w deszczu i ogólnie w zimie. Z drugiej strony sporo wyższa cena (18k PLN drożej!), wyższe spalanie (2-3 litry?) i no i ubezpieczenie. Nie wiem czy warto.
Ja mam 280 i spalanie średnio 12l/100 km. Czy bym zamienił na 220? Nie wiem. Ze względów ekonomicznych pewnie tak, ale ze względów wyglądu (fajny wydech) wolałbym 280. Poza tym 280 KM można fajnie pomodować (420 KM+).
5. ACC - jarałem się tym, testowałem w Audi A4 i było bardzo fajne, ale poczytałem negatywne opinie o różnych dziwnych sytuacjach z tym urządzeniem i też trudno mi się zdecydować. Da się dogadać z tą technologią?
Nie mam, nie korzystam, pilnuję drogi samodzielnie.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

Camillinhio pisze:Ja pamiętam, kiedy moja córka miała te 2-3 lata, że nas (zwłaszcza moją żonę) bardzo wkurzało, że nie można sięgnąć do dziecka z przedniego fotela, a trzeba się przesiadać na tył. To samo było z odsuwaniem fotela do tylu, zanim elektryczny dojechał mijały wieki, a dziecko czegoś potrzebowało. Pod tym względem ilość miejsca z tyłu była wadą, nie zaletą ;)
Odnośnie DCC, normal jest odpowiedni do zwykłej jazdy, ale na sport jedzie się zmacznie pewniej z większymi prędkościami (przede wszystkim na autostradach). Dla mnie DCC jest przydatne w tym zakresie normal / sport.
ACC, nie lubię i nie polubię. Zwykły tempomat jest dla mnie lepszym rozwiązaniem pozwalającym na płynniejszą jazdę. ACC zbyt często reaguje za bardzo zero jedynkowo.
Widzę, że co osoba to opinia, jak to w życiu ;)
1. Jakie byś inne auto proponował zamiast Superba dla takiej rodziny? Octavii raczej nie chcę, Passata też nie. Superb jakoś mi leży. Jeśli to nie jest rodzinne auto to jakie jest? Faktycznie sięgam nawet prowadząc auto do córki na tył, ale nie powinienem tego robić. A żonka i tak robi wygibasy, żeby dostać się na chwile do dziecka, więc chyba dużo się nie zmieni. Może w takim razie lepszy jest w takim układzie fotel manualny pasażera.
2. Jeździłeś Sportowym zawieszeniem?
3. ACC - co to znaczy zero-jedynkowo?
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: Camillinhio »

Manualny fotel pasażera to przy dziecku znacznie lepsza opcja, wajcha w górę i jesteś odsunięty ;)

ACC zbyt szybko wyhamowuje przed pojazdem przed Tobą i robi to gwałtownie (na zasadzie gaz / hamulec). Kiedy przeszkod! zniknie za długo się zastanawia, żeby zacząć przyspieszać.
Obrazek
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

3. przed zakupem jechałem s3 ze sportowym zawieszeniem, i powiem, że nawet przyjemnie sie jechało - co kto lubi. dla mnie dcc nie jest idealnie zestrojone, tzn normal zbyt miękki, sport zbyt twardy, comfort to używam na bardzo dziurawej drodze, przy wolnej jeździe.
4. też chciałem TSI220, ale mimo niskich obrotów i spalania dobrego ma też wadę - napęd tylko na przednie koła, w związku z tym mam teraz 3100obr przy 140km/h i 18kPLN mniej w kieszeni. pojeździj oboma wersjami, zależy jaki masz styl jazdy, może ci to przeszkadzać lub nie. mi przeszkadzało. spalanie tsi280 - 1-1.5l na 100km musisz doliczyć w stosunku do tsi220. wszystko zależy jaki masz styl jazdy i gdzie jeździsz.
5. nie jestem entuzjastą takich nowinek, ale dołożyłem do acc160, bo przy kwocie za auto to były już grosze, a jak mawiają lepiej mieć niż żałować. w ten sposób mam komplet asystentów. jednych używam, innych jeszcze nie użyłem - bo nie jechałem jeszcze autostradą.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

przemoka pisze: Ja mam Amundsena. Przewaga nad Bolero będzie chyba jedynie taka, że będziesz miał rozpoznawanie znaków, które zadziała na bazie nawigacji, bez fizycznego odczytania znaków. Jak masz Bolero, to trzeba chyba kombinować VCDSem albo OBD11 w adaptacjach, żeby odblokować to rozpoznawanie znaków. Amundsen nie ma czytnika płyt CD, ale mnie to nie przeszkadza, bo i tak korzystam z USB i danych na komórce - udostępniam po Android Auto.

Działa jakoś to rozpoznawanie znaków, czy mało przydatne? Alternatywą jest Yanosik, tak zapewne lepiej to śmiga.
przemoka pisze: Dobre pytanie. Nigdy nie siedziałem jako pasażer, więc nawet nie wiem jakie tam są pokrętła :lol: Dzisiaj sprawdzę i jak chcesz to mogę pstryknąć zdjęcie.

Bardzo bym poprosił, daj mi znać czy jest regulacja odcinka lędźdzwiowego (jak dla mnie ważna sprawa).
przemoka pisze: Nie mam DCC, bo uznałem, że jest mi to niepotrzebne. Wystarczy, że mam zawieszenie obniżone w stosunku do "cywilnego" Superba i nie odczuwam potrzeby posiadania DCC. Kiedyś testowałem Golfa 6 Edition 35 z DCC i ta funkcja nie dawała mi w odczuciach żadnej różnicy. Więc już dawno temu zdecydowałem, że nie kupię, bo szkoda mi na to kasy. Choć pewnie wiele osób odezwie się i powie, że pier**lę kocopały.


Nie jest zbyt betonowo? Po jakich drogach jeździsz? Możesz pokazać jak "stoi" auto na takim zawiasie?
przemoka pisze: Ja mam 280 i spalanie średnio 12l/100 km. Czy bym zamienił na 220? Nie wiem. Ze względów ekonomicznych pewnie tak, ale ze względów wyglądu (fajny wydech) wolałbym 280. Poza tym 280 KM można fajnie pomodować (420 KM+).

Modować nie zamierzam (chyba 220 też się da?). 12l /100 to już sporo, 220 pewnie ok. 10. Wydech fajna sprawa, ale dla mnie mimo wszystko drugorzędna. To co mnie interesuje to 4x4 - jakby było 220 z 4x4 za powiedzmy 9k PLN więcej, to byłby no-brainer.
przemoka pisze: Nie mam, nie korzystam, pilnuję drogi samodzielnie.
A testowałeś ACC? Jeździsz dużo na tempomacie? Wiele osób jeździ na przykład bez tempomatu po autostradzie 500 kilometrów - jako dla fana tempomatów to dla mnie nie do pomyślenia
:)
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

Camillinhio pisze:Manualny fotel pasażera to przy dziecku znacznie lepsza opcja, wajcha w górę i jesteś odsunięty ;)
OK dzięki,

A powiedz dlaczego Superb to nie jest rodzinne auto wg. Ciebie?
Camillinhio pisze: ACC zbyt szybko wyhamowuje przed pojazdem przed Tobą i robi to gwałtownie (na zasadzie gaz / hamulec). Kiedy przeszkod! zniknie za długo się zastanawia, żeby zacząć przyspieszać.
To jest fakt, to hamowanie bywa hardkorowe (raz jechałem Passatem jako pasażer i czułem, że się zaraz wpasujemy w zderzak ziomkowi przed nami). W takim razie chyba trzeba by to przewidywać i hamować wcześniej albo zaczynać wyprzedzać. Sam nie wiem.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: sane »

Posiadam Sportline, więc odpowiedzi z pierwszej ręki:
loot pisze: 1. Bolero vs. Columbus/Amundsen - zamierzam korzystać z Android Auto, nie potrzebuję Navi Skody, WiFi, dysk twardy mogę zamienić na kartę SD... Czy mam rację, że te 5 czy 6 tysięcy za Columbusa zapłaciłbym za Navi, której nie będę używał i dodatkowe 1,2 cala szerokości ekranu? Czy AA będzie bez problemu pracował z Bolero? Czy jest możliwe, że uruchamiam Google Maps z AA, a korzystam jednocześnie z radia Bolero? Albo muzyka jest ze Spotify AA i wykonuję jednocześnie połączenie telefoniczne korzystając z funkcji Bolero?
AA pracuje bez problemu z Bolero.
Można uruchomić Google Maps przez AA, a jednocześnie słuchać Spotify, TuneIn Radio. Radia w tym samym czasie nie można słuchać, ale jest TuneIn ;)
Korzystać z telefonu oczywiście cały czas można bez problemu.
loot pisze: 2. Fotele Sportline - czy przy manualnej regulacji fotela pasażera występuje w tym fotelu regulacja odcinka lędźwiowego? Zastanawiam się czy warto dopłacić 1700 za regulację fotela pasażera.
Regulacja jest. Moim zdaniem nie warto dopłacać o ile pasażer nie będzie miał potrzeby co chwilę regulować fotela.
loot pisze:3. Zawieszenie Sportowe vs. DCC - jeździłem Superbem L&K z DCC i nie jestem do końca przekonany do tego systemu - Comfort zbytnio buja, nie wiem kiedy miałbym tego używać. Sport trochę za twardy więc zapewne jeździłbym cały czas na Normal. Czy DCC oprócz zmiany trybów resorowania daje coś jeszcze? Oglądałem jakiś filmik, który sugeruje, że DCC samo w sobie jest lepsze niż zwykłe, bo lepiej wybiera nierówności - czy to prawda? Zwykłego zawieszenia nie chcę (za wysokie), Sportowe za to jest darmowe w Sportline i samochód na nim wygląda świetnie, ale czy nie jest za twarde dla potrzeb rodzinnych? Może ktoś w okolicach Warszawy ma takie zawieszenie i jest w stanie przewieźć mnie takim autem? Odwdzięczam się dobrym piwkiem. U dealerów niestety nie mogłem znaleźć takiej wersji.
Seryjne zawieszenie Sportline jest niższe, ale wybiera całkiem ok. Moim zdaniem bliżej mu do Normal niż do Sport z DCC jeżeli chodzi o wybieranie. W moim osobistym odczuciu mogłoby być twardsze...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: CLO27 »

Loot napisałeś że ze wzgledu na rodzine 2+1 wybierasz superba a przy takiej rodzinie nie jest to argument za tak wielkim autem dlatego napisałem że pewnie rodzaj auta( duża krowa) a nie względy rodzinne przemawiają za tym wyborem....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: CLO27 »

Acc sie przydaje jak jedziesz za kimś na drogach lokalnych i nie za bardzo jest po co wyprzedzać bo jedziesz w "szybkim" korku ;) na autostradzie rylko w nocy jak ruch niewielki inaczej idzie ochuj....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

bartekpion pisze:3. przed zakupem jechałem s3 ze sportowym zawieszeniem, i powiem, że nawet przyjemnie sie jechało - co kto lubi. dla mnie dcc nie jest idealnie zestrojone, tzn normal zbyt miękki, sport zbyt twardy, comfort to używam na bardzo dziurawej drodze, przy wolnej jeździe.
Dzięki - może znajdę jakiegoś Superba do testów. -4200 PLN z ceny też jest kuszące. Generalnie - wygodnie się jeździ czy sportowo? Zawias sportowy jest gdzieś pomiędzy Normal a Sport w DCC?
bartekpion pisze:4. też chciałem TSI220, ale mimo niskich obrotów i spalania dobrego ma też wadę - napęd tylko na przednie koła, w związku z tym mam teraz 3100obr przy 140km/h i 18kPLN mniej w kieszeni. pojeździj oboma wersjami, zależy jaki masz styl jazdy, może ci to przeszkadzać lub nie. mi przeszkadzało. spalanie tsi280 - 1-1.5l na 100km musisz doliczyć w stosunku do tsi220. wszystko zależy jaki masz styl jazdy i gdzie jeździsz.
Cieżko mi będzie podczas jazdy próbnej w środku lata przetestować to 220, hmm... Mówiłem sobie, że ośki nie będę już brał chyba że RWD. Czy podczas szybkich przelotów te obroty przeszkadzają Ci?
bartekpion pisze:5. nie jestem entuzjastą takich nowinek, ale dołożyłem do acc160, bo przy kwocie za auto to były już grosze, a jak mawiają lepiej mieć niż żałować. w ten sposób mam komplet asystentów. jednych używam, innych jeszcze nie użyłem - bo nie jechałem jeszcze autostradą.
ja włączam tempomat nawet w środku Warszawy jadą 300 metrów 50 km/h :D Tylko że to nie oznacza od razu, że powinienem brać ACC :lol:

ACC 210 i DCC to razem ponad 7k PLN - prawie połowa różnicy między 220 a 280 :mrgreen:
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

AA pracuje bez problemu z Bolero.
Można uruchomić Google Maps przez AA, a jednocześnie słuchać Spotify, TuneIn Radio. Radia w tym samym czasie nie można słuchać, ale jest TuneIn ;)
Korzystać z telefonu oczywiście cały czas można bez problemu.
No i bomba ;)
Regulacja jest. Moim zdaniem nie warto dopłacać o ile pasażer nie będzie miał potrzeby co chwilę regulować fotela.
Dzięki!
Seryjne zawieszenie Sportline jest niższe, ale wybiera całkiem ok. Moim zdaniem bliżej mu do Normal niż do Sport z DCC jeżeli chodzi o wybieranie. W moim osobistym odczuciu mogłoby być twardsze...
To mi wygląda na dobry trop, dzięki!
ODPOWIEDZ