Jaki interfejs do kodowania
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
Jaki interfejs do kodowania
Witam,
Mój SIII pojawi się na początku września, ale chcę się przygotować, bo kilka rzeczy trzeba będzie przekodować (VIM, zamykanie bagażnika i parę drobiazgów)...
Jestem laikiem w kodowaniu samochodów, OII modowałem tylko mechanicznie. Z zawodu jestem automatykiem, więc kodowanie mnie nie przeraża.
Potrzebuję mieć możliwość powrotu do oryginalnego kodowania (gwarancja na auto).
Szukając po forach znalazłem 3 "główne" interfejsy:
1. OBD11 - niestety nie mam androida (chociaż można coś kupić tylko pod to), niestety nie załatwi klapy. Wygląda na prosty w obsłudze dla laików, choć miksy językowe mi nie pasują (nie znam niemieckiego).
2. VCDS - profesjonalne narzędzie, klapy nie załatwi.
3. VAGCanPro - załatwia klapę, ale czy ma funkcjonalności z poprzednich interfejsów?
Do tego mógłby diagnozować 1 OII 2006 i 2 OI 2007, plus pomoc dla kolegów w pobliżu... Istotna dla mnie jest klapa bagażnika z przycisku wewnątrz.
Co polecacie?
Mój SIII pojawi się na początku września, ale chcę się przygotować, bo kilka rzeczy trzeba będzie przekodować (VIM, zamykanie bagażnika i parę drobiazgów)...
Jestem laikiem w kodowaniu samochodów, OII modowałem tylko mechanicznie. Z zawodu jestem automatykiem, więc kodowanie mnie nie przeraża.
Potrzebuję mieć możliwość powrotu do oryginalnego kodowania (gwarancja na auto).
Szukając po forach znalazłem 3 "główne" interfejsy:
1. OBD11 - niestety nie mam androida (chociaż można coś kupić tylko pod to), niestety nie załatwi klapy. Wygląda na prosty w obsłudze dla laików, choć miksy językowe mi nie pasują (nie znam niemieckiego).
2. VCDS - profesjonalne narzędzie, klapy nie załatwi.
3. VAGCanPro - załatwia klapę, ale czy ma funkcjonalności z poprzednich interfejsów?
Do tego mógłby diagnozować 1 OII 2006 i 2 OI 2007, plus pomoc dla kolegów w pobliżu... Istotna dla mnie jest klapa bagażnika z przycisku wewnątrz.
Co polecacie?
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Jaki interfejs do kodowania
Wallygator pisze:... Istotna dla mnie jest klapa bagażnika z przycisku wewnątrz.
Co polecacie?
A czy w MY2018 klapa nie jest zakodowana do zamykania ze środka? Nie sprawdzałem w salonie ale info jakie miałem z ASO mówi, że mają...
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
Re: Jaki interfejs do kodowania
Super, czekam więc na informację...
Niemniej w dalszym ciągu proszę o podpowiedź co do interfejsu.
Niemniej w dalszym ciągu proszę o podpowiedź co do interfejsu.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Jaki interfejs do kodowania
Pewnie najwięcej zależy od budżetu...
Jako użytkownik OBD11 będę namawiał do tego ale nie testowałem nigdy innych więc moje zdanie jest co najmniej niebezstronne...
Jako użytkownik OBD11 będę namawiał do tego ale nie testowałem nigdy innych więc moje zdanie jest co najmniej niebezstronne...
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
Re: Jaki interfejs do kodowania
Budżet sprawa wtórna... Wadą OBD11 jest android i mix angielsko-niemiecki - przynajmniej z tego, co widzę na screenach.
Jeśli MY2018 ma zamykaną klapę ze środka, to w sumie OBD11 załatwiłoby sprawę - VIM się tam odblokuje.
Jeśli MY2018 ma zamykaną klapę ze środka, to w sumie OBD11 załatwiłoby sprawę - VIM się tam odblokuje.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Jaki interfejs do kodowania
Niestety żadnym z tych kabli nie załatwisz samodzielnie tematu zamykania klapy.
Robi to koleś zdalnie z Czech za 40-50 EUR i musi być podpięty do samochodu VAG CAN Pro.
VCDS - miłe narzędzie, ale jest przeznaczone dla entuzjastów. Brak możliwości głębszych zmian.
VCP - niby wszystko można zrobić, ale trzeba znać jęz. niemiecki aby się na forum dowiedzieć czegoś. Jest support po polsku, bo to polski produkt
ODIS - nielegalna kopia tego co ma serwis - średnio funkcjonalne
Nie ma złotego środka, najlepiej mieć wszystko, w 2500 - 3000 się zamkniesz.
Robi to koleś zdalnie z Czech za 40-50 EUR i musi być podpięty do samochodu VAG CAN Pro.
VCDS - miłe narzędzie, ale jest przeznaczone dla entuzjastów. Brak możliwości głębszych zmian.
VCP - niby wszystko można zrobić, ale trzeba znać jęz. niemiecki aby się na forum dowiedzieć czegoś. Jest support po polsku, bo to polski produkt
ODIS - nielegalna kopia tego co ma serwis - średnio funkcjonalne
Nie ma złotego środka, najlepiej mieć wszystko, w 2500 - 3000 się zamkniesz.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jaki interfejs do kodowania
VCDS użytkuję osobiście, ale jak się okazuje coraz mniej chyba można nim zrobić, ale o niebo więcej niż OBDeleven. Oczywiście jest najbardziej przyjazny w użytkowaniu mając ladne intuicyjne menu podpowiedzi itd , natomiast kiedyś radziłem sie w temacie kolegi Enriqueza i on zdecydowanie polecał VCP. Niestety tu trzeba mieć ponoć troszkę wiedzy, bo o ile do VCDS znajdziesz kodowania w sieci to VCP to jest pewnie ze 2 poziomy wyżej i trzeba już kumać bazę co się robi. Pozostaje kwestia kosztów bo orygianlny VCDS HEX-V2 , bo tylko o takim możemy mówić w autach od 2017 roku na tylko 3VIN to wydatek 1300 zł , a obsługujący nielimitowaną wesję aut to już 2600 zł. VCP jako że to polski produkt możesz kupić już za 850 zł.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki interfejs do kodowania
A zmiana parametrów wpływa na gwarancję? Przecież to są soft-switche. taki mógł przyjść nawet z fabryki
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Jaki interfejs do kodowania
marasmus, nie jest tak źle z VCDSem
w USA można kupić na ebay (tak słyszałem, nie sprawdzałem) używany VCDS microCAN - taki właśnie mam - za jakieś 100 USD
ktoś tu ostatnio takiego sprzedawał za 600 (???)
microCAN spokojnie obsługuje i będzie obsługiwał wszystkie kolejne modele, nie ma potrzeby inwestować w HEX
w USA można kupić na ebay (tak słyszałem, nie sprawdzałem) używany VCDS microCAN - taki właśnie mam - za jakieś 100 USD
ktoś tu ostatnio takiego sprzedawał za 600 (???)
microCAN spokojnie obsługuje i będzie obsługiwał wszystkie kolejne modele, nie ma potrzeby inwestować w HEX
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jaki interfejs do kodowania
Enriquez, niestety microCAN nie obsłuży modeli MY2017 i wyżej. Miałem taki kabel oryginalny dokładnie prześwietliłem temat i miałem informacje prosto z Ross-Tech (po podaniu VIN) że do tych aut musi być już HEX-V2. Z resztą nie wiem cyz pamiętasz rozmawialiśmy na ten temat jakiś czas temu , radziłem się Ciebie i stwierdziłem że jestem za krótki na VCP , dlatego padło na VCDS HEX-V2.
Być może, a tego nie sprawdzałem, pełna wersja starszego modelu kabla nie microCAN a HEX-CAN będzie działała i może to warto sprawdzić.
A microCAN sprzedawałem właśnie ja, dlatego że nie poszedł z moim autem
Być może, a tego nie sprawdzałem, pełna wersja starszego modelu kabla nie microCAN a HEX-CAN będzie działała i może to warto sprawdzić.
A microCAN sprzedawałem właśnie ja, dlatego że nie poszedł z moim autem
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Jaki interfejs do kodowania
No to masz nieaktualne informacje. Mam osobiście oryginalny microCAN (kupiony w 2008 roku) i OBSŁUGUJE on wszystko co się rusza i na drzewo nie ucieka, łącznie z 2017 i 2018.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Wallygator
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 09:32
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Kontakt:
Re: Jaki interfejs do kodowania
Ale czy są różnice między VCDS, VCP i OBD11, czy robią dokładnie to samo (VCP chyba dodatkowo flashuje moduły) i są łatwiejsze/trudniejsze w obsłudze, czy są jeszcze dodatkowe różnice?
No i co z tym zamykaniem klapy ze środka? Czy jeśli MY2018 tego nie ma (czekamy na info od CybPL), to jest to możliwe do zrobienia i w jaki sposób?
No i co z tym zamykaniem klapy ze środka? Czy jeśli MY2018 tego nie ma (czekamy na info od CybPL), to jest to możliwe do zrobienia i w jaki sposób?
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Jaki interfejs do kodowania
Panowie, pytanie pokrewne, bo też chcę kupić jakiś interface. mam MY2017, i wg info z Vag-com.pl http://www.vag-com.pl/index.php?mod=sklep&item=28 w miejscach 7 i 8 mój VIN ma NP, a nie 3V. też tak macie? i czy to będzie działać, bo wg strony nie znajduje się na liście to nie będzie działać... mało tego, wczoraj w końcu odebrałem dowód twardy i mam wbite superb 3T, w książce pojazdu analogicznie też tak macie??