OBD11 - kodowanie
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: OBD11 - kodowanie
Obd ostatnio co chwilę się aktualizuje, na pierwszy rzut oka przybyło trochę Aplikacji - gotowców.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
Cześć, czy komuś udało sie / jest szansa nauczyć klapę bagażnika zamykania się przyciskiem ze środka. Chodzi mi o o to że bez wysiadania z samochodu otwieram a po załadowaniu zamykam bagażnik
- RybaDK
- Posty: 293
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Darek
Re: OBD11 - kodowanie
Jest możliwe ale tylko przez VAG CAN pro
https://www.briskoda.net/forums/topic/3 ... nt=4845924
Ostatni wpis . Ale jak to narazie tajemnica.
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
https://www.briskoda.net/forums/topic/3 ... nt=4845924
Ostatni wpis . Ale jak to narazie tajemnica.
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
gdyby u nas ktoś usługowo mógł to zakodować (najlepiej w okolicach wawy ale niekoniecznie) to ja się zapisuję
- przemoka
- Posty: 585
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 10:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: kurę ukradli :(
Re: OBD11 - kodowanie
Ja bym mógł kupić takie urządzonko i kodować takie rzeczy, ale podejrzewam, że nawet mając to urządzenie i tak nic nie zrobię, bo nie umiempmi pisze:gdyby u nas ktoś usługowo mógł to zakodować (najlepiej w okolicach wawy ale niekoniecznie) to ja się zapisuję
Ale na logikę, to zmiana w sterowniku powinna wyglądać tak:
1) trzeba rozpoznać stany sterownika klapy, minimum to: klapa zamknięta, otwieranie, klapa otwarta, zamykanie
2) trzeba w sterowniku pewnie znaleść jakieś IFy lub ich odpowiedniki, że jak klapa otwarta i dostaje konkretną koemendę otwórz/zamknij, to jeśli klapa otwarta, to ma ją zamykać
3) Wypadałoby zlogować komunikację sterownika tylnej klapy, np. z przyciskiem na klapie, kluczykiem oraz przyciskiem koło drążka skrzyni. Kody komunikacyjne na pewno będą inne dla każdego z tych przycisków, ale to pozwala zidentyfikować, którymi "przerwaniami" jest ta klapa wzbudzana
Jak już już mamy rozbebeszony program sterownika i znamy kody, to wtedy można szukać kodu, który odpowiada za zamykanie. Wtedy wystarczy dodać kod z przycisku przy drążku i voila.
no, tylko teraz to trzeba skumać, bo cholera wie po jakiemu jest to wszystko napisane w tych sterownikach Równie dobrze to może być w asemblerze, C++, javie albo w jakimś za**bistym języku programowania, który sobie opracował VW.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
przemoka pisze:Ja bym mógł kupić takie urządzonko i kodować takie rzeczy, ale podejrzewam, że nawet mając to urządzenie i tak nic nie zrobię, bo nie umiempmi pisze:gdyby u nas ktoś usługowo mógł to zakodować (najlepiej w okolicach wawy ale niekoniecznie) to ja się zapisuję
Ale na logikę, to zmiana w sterowniku powinna wyglądać tak:
1) trzeba rozpoznać stany sterownika klapy, minimum to: klapa zamknięta, otwieranie, klapa otwarta, zamykanie
2) trzeba w sterowniku pewnie znaleść jakieś IFy lub ich odpowiedniki, że jak klapa otwarta i dostaje konkretną koemendę otwórz/zamknij, to jeśli klapa otwarta, to ma ją zamykać
3) Wypadałoby zlogować komunikację sterownika tylnej klapy, np. z przyciskiem na klapie, kluczykiem oraz przyciskiem koło drążka skrzyni. Kody komunikacyjne na pewno będą inne dla każdego z tych przycisków, ale to pozwala zidentyfikować, którymi "przerwaniami" jest ta klapa wzbudzana
Jak już już mamy rozbebeszony program sterownika i znamy kody, to wtedy można szukać kodu, który odpowiada za zamykanie. Wtedy wystarczy dodać kod z przycisku przy drążku i voila.
no, tylko teraz to trzeba skumać, bo cholera wie po jakiemu jest to wszystko napisane w tych sterownikach Równie dobrze to może być w asemblerze, C++, javie albo w jakimś za**bistym języku programowania, który sobie opracował VW.
Nie no proste jak drut...
- przemoka
- Posty: 585
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 10:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: kurę ukradli :(
Re: OBD11 - kodowanie
Ale to jest jakbyś chciał robić reverse engineering. Gość co to robi to po prostu wgrywa Ci inny sterownik i sprawa załatwiona. Tylko że pewnie taka klapka ma pewnie różne sterowniki, bo pewnie jest inny dla kombiaka, a inny dla liftbacka. I do tego na 100% są różnice między MY2016 a MY2017 (+pewnie jakaś modyfikacja dla tych co zostały wyprodukowane w 2017).Elninjo pisze:
Nie no proste jak drut...
Adaptacją to by można robić, gdyby w oprogramowaniu sterownika była IFownia, która zakłada, że możesz przestawić tę przysłowiową wajchę w lewo lub prawo, czyli albo sterujesz z wewnątrz albo nie.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: OBD11 - kodowanie
Co do usługi - robi to pewien gościu z Czech - zdalnie przez TeamViewer - koszt około 40-50 EUR. Warunkiem jest posiadanie VAG CAN Pro.
Co do reverse engineering, to do takich zabaw służy poniższy kawałek płytki, kwestia czy się komuś chce w to bawić:
Co do reverse engineering, to do takich zabaw służy poniższy kawałek płytki, kwestia czy się komuś chce w to bawić:
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 19:30
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: MY2017
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
A czy nie łatwiej odczytać sygnał, który idzie z kluczyka przy zamykaniu? Chyba najtaniej kupić przycisk do zamykania z wewnątrz i pod spodem zaemulować sygnał z kluczyka, w końcu są 3 to można by jeden poświęcić, jeśli to komuś naprawdę potrzebne.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: OBD11 - kodowanie
Ostatecznie kabel od guzika, który jest w klapie idzie do bordnetza lewym progiem do słupka A. Wystarczy znaleźć, podpiąć się i po temacie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
No a jakże... Proste... Troszkę inwencji i działa...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 kwie 2017, o 09:12
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: MY2017
- Lokalizacja: Trojmiasto
Re: OBD11 - kodowanie
A czy druga reka nie byla na pilocie?Elninjo pisze:No a jakże... Proste... Troszkę inwencji i działa...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S7 Edge przy użyciu Tapatalka