KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II - temat zbiorczy
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 14:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: B-stok
Re: Klapa bagażnika-kombi
no wymienione i klapa teraz pieknie jeździ. odgłos jakiś dziwny taki bardziej piszczacy. siłowniki były padnięte chyba oba. bo żaden stary nie chciał działać z nowym. po założeniu nowych nawet ręcznie dużo lżej się zamyka. zobaczymy ile te podziałają.
mój S2 viewtopic.php?f=18&t=8266
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
szczerze powiedziwszy prawy czy lewy chyba nie ma znaczenia - oba sa takie same...... mi w vcds nie wywaliło żadnego błędu - teraz zacina się bardziej to co organoleptycznie zaobserwowałem to to, że podczas zacięcią widać jak siłowniki lekko sie wyginają blokuja... w jaki sposób można je rozebrać? może jakiś smar od wewnątrz?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Klapa bagażnika-kombi
Te po modyfikacji się
różnią. Kable wychodzą z boku a nie centralnie jak w starych. Poza tym ciszej pracują i są cieńsze.
różnią. Kable wychodzą z boku a nie centralnie jak w starych. Poza tym ciszej pracują i są cieńsze.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 14:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: B-stok
Re: Klapa bagażnika-kombi
jakoś się rozbierają ale nie wiem jak. ja będę swoje próbował rozebrać ot tak żeby zobaczyć co padło.
oby te nowe podziałały dłużej. Enri coś wiesz czy one faktycznie sa poprawione/ulepszone?
oby te nowe podziałały dłużej. Enri coś wiesz czy one faktycznie sa poprawione/ulepszone?
mój S2 viewtopic.php?f=18&t=8266
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
Panowie, czy ktoś może podpowiedzieć jak rozebrać te siłowniki - niestety nie mogę nigdzie tego znaleźć,
dzięki.
dzięki.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 07:33
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Płock
Re: Klapa bagażnika-kombi
Witam Wszystkich.Na prośbę kilku kolegów z forum zrobiłem mały manual jak rozebrać i naprawić siłownik elektryczny klapy.Wiele już mi udało się zregenerować kolega ziomkes może się pochwalić.Aby rozebrać siłownik trzeba ściągnąć osłonę która jest wciśnięta na masę bitumiczną coś ala silikon
Aby oddzielić osłonę którą za zdjęciu zaznaczyłem czarnymi kreskami należy wciskać zaznaczone na czerwono sztywny drut,pasek blaszki itp.ja stosuję bat od anteny który zaostrzyłem na końcu.
Należy go wsuwać na długość całej osłony wokół całego siłownika.Jak już puści ta masa ściągamy osłonę ukarze nam się obudowa silnika złożona z dwóch części i sprężyna.Aby rozdzielić obudowę silnika najpierw należy ścisnąć sprężynę(ja nam mały ściągacz)
Następnie rozdzielamy obudowę silnika
i mamy silnik na wierzchu
Po wyciągnięciu silnika musimy odlutować okrągłą płytkę w miejscach zaznaczonych na czerwono
Jak już odlutujemy płytkę odginamy zaznaczone blaszki
Jak rozłożymy silnik zdejmiemy szczotko-trzymacz zobaczymy
Jak widać rdza zjadła sprężynki które dociskają szczotki i to powoduje że siłowniki umierają.Sprężynki można dorobić z drutu stalowego np.z długopisa ja nawijam 6 zwoi o średnicy ok 3mm , 3.2mm.Sprężynki nawijamy ścisło aby zwoje dolegały do siebie i proszę pamiętać że jedną sprężynkę nawijamy w prawą stronę a drugą w lewą jak na zdjęciu.
W razie pytań proszę kontaktować się przez pw.
Po naprawie należy siłownik sprawdzić na krótko a po montażu w samochodzie wykonać adaptację i dopiero zabezpieczyć np.silikonem
Aby oddzielić osłonę którą za zdjęciu zaznaczyłem czarnymi kreskami należy wciskać zaznaczone na czerwono sztywny drut,pasek blaszki itp.ja stosuję bat od anteny który zaostrzyłem na końcu.
Należy go wsuwać na długość całej osłony wokół całego siłownika.Jak już puści ta masa ściągamy osłonę ukarze nam się obudowa silnika złożona z dwóch części i sprężyna.Aby rozdzielić obudowę silnika najpierw należy ścisnąć sprężynę(ja nam mały ściągacz)
Następnie rozdzielamy obudowę silnika
i mamy silnik na wierzchu
Po wyciągnięciu silnika musimy odlutować okrągłą płytkę w miejscach zaznaczonych na czerwono
Jak już odlutujemy płytkę odginamy zaznaczone blaszki
Jak rozłożymy silnik zdejmiemy szczotko-trzymacz zobaczymy
Jak widać rdza zjadła sprężynki które dociskają szczotki i to powoduje że siłowniki umierają.Sprężynki można dorobić z drutu stalowego np.z długopisa ja nawijam 6 zwoi o średnicy ok 3mm , 3.2mm.Sprężynki nawijamy ścisło aby zwoje dolegały do siebie i proszę pamiętać że jedną sprężynkę nawijamy w prawą stronę a drugą w lewą jak na zdjęciu.
W razie pytań proszę kontaktować się przez pw.
Po naprawie należy siłownik sprawdzić na krótko a po montażu w samochodzie wykonać adaptację i dopiero zabezpieczyć np.silikonem
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 14:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: B-stok
Re: Klapa bagażnika-kombi
brawo za bardzo fajny tutorial. wielkie dzięki może się za to zabiorę. ale przy tej ilości padających siłowników proponuję ci zrobić ofertę ich naprawy. pewnie byś miał sporo chętnych. ja obecnie kupiłem te niby w poprawionej wersji. zobaczymy jak długo pochodza. ale stare bym naprawił i trzymał na wszelki wypadek.
mój S2 viewtopic.php?f=18&t=8266
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika-kombi
Jest jakaś możliwość zabezpieczenia się przed tą korozją, np. uszczelniając czymś te siłowniki? Podejrzewam, że po paru latach to już po ptokach, nawet jak by się je uszczelniło...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
Super....
Dziś spróbuję powalczyć z tym.... Moze gdyby lekko nagrzal obudowę suszarka to może ta masa będzie podatniejsza do zsuniecia?
Dziś spróbuję powalczyć z tym.... Moze gdyby lekko nagrzal obudowę suszarka to może ta masa będzie podatniejsza do zsuniecia?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
Można ten plastik rozciąc, a później zakleić....
Hmmm... U mnie stan silnika jak na zdjęciuhttps://goo.gl/photos/Dcn29iXmc5YAzB7u8. Co innego jest przyczyną kiepskiego działania :-\
Hmmm... U mnie stan silnika jak na zdjęciuhttps://goo.gl/photos/Dcn29iXmc5YAzB7u8. Co innego jest przyczyną kiepskiego działania :-\
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
Może jakieś napięcie mam mniejsze. Ale qrde vcds żadnych błędów nie wywala
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 07:33
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Płock
Re: Klapa bagażnika-kombi
kasal u Ciebie wygląda ok.Podłącz sam silnik pod napięcie 12V bez tej płytki i zobacz czy ruszy.Przed rozebraniem siłownika najlepiej jest podłączyć go i sprawdzić czy daje oznaki życia.Możesz zrobić zdjęcia tych sprężynek z bliska i zmierzyć jej średnicę.Daj zdjęcie tej płytki z elektroniką jak możesz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 12:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Klapa bagażnika-kombi
Poskladalem go.... Ale jak coś to ponownie rozbiore. Nie wdulnik pracuje ale jakby na małym obciążeniu. Jak lekko docisne klapę to obniża się prawidłowo