DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Seweryn
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Seweryn
Lokalizacja: Kraków

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Seweryn »

O widzisz to cenna informacja, u mnie wypala co mniej wiecej 400km ale przy jezdzie pol na pol - miasto/trasa.
Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.

Zastanawia mnie tylko dlaczego masz taki rozjazd miedzy calculated 18 a measured 5. Wtedy po aktywnym wypaleniu measured schodzi Ci rozumiem do ok. 0 a calculated? Ja ostatnio zauważyłem,że calculated po wypaleniu był na dzień dobry coś ok 6g.

pozdr
S
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Nie pamiętam jak schodzi, ale pewnie chodzi o rodzaj i styl jazdy. Ja preferuję szybką jazdę w zakresie dużego momentu ze stałą prędkością... nie jeżdżę 140/50/140... tylko przewiduję to co na drodze się dzieje... każdy but do końca to zawalenie filtra (moim zdaniem), równa jazda w klimacie 1900-2400 obr. - moje ulubione i tak jeżdżę zazwyczaj.
Seweryn
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Seweryn
Lokalizacja: Kraków

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Seweryn »

A mógłbyś jeszcze podać, jakie masz korekcje na wtryskach i średnią wartość. Ja jak kupowałem na jesieni miałem korekcje w okolicach 0, ale teraz troszkę mi wzrosły i zastanawiam się czy to kwestia paliwa zimowego czy jeszcze coś innego.

przykładowe na nagrzanym silniku:
śred. 1. 2. 3. 4.
4.9 -0.08 -0.21 -0.15 0.44
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Ooooj stary, nie pamiętam... bym musiał podpiąć.

Weź mi spisz, które parametry Cię interesują to podepnę się na czasie.
rafal0818
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2017, o 12:32
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: rafal0818 »

Witam. Panowie mam pytanie. Obserwuję sobie zachowanie dpf, i jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie chodzi mi o zwiększenie się ilości popiołu czyli oil ash. Zauważyłem że ta wartość wzrasta u mnie nie tylko po wypalenie ale też podczas eksploatacji czyli między wypaleniami. Możecie się wypowiedzieć jak jest u Was? Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: matik »

rafal0818 pisze:Witam. Panowie mam pytanie. Obserwuję sobie zachowanie dpf, i jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie chodzi mi o zwiększenie się ilości popiołu czyli oil ash. Zauważyłem że ta wartość wzrasta u mnie nie tylko po wypalenie ale też podczas eksploatacji czyli między wypaleniami. Możecie się wypowiedzieć jak jest u Was? Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Hej. U mnie oil ash wzrasta skokowo co kilkanascie tys km. Obecnie przy 75000km mam 49ml (CR pierwszej generacji podaje w ml) . Napewno nie zmienia sie w trakcie jazdy normalnej jazdy.
Rosnie tylko ilosc sadzy zmierzona i obliczona. Przy wypalaniu zmierzona schodzi do 0 a wypalanie konczy sie przy okolo 5g sadzy wyliczonej.
Pozdrawiam

EDIT:
sprawdzilem w notatkach
do okolo 37kkm - 18ml
37-55kkm - 30ml
55-60kkm - 39ml

Odnosze wrazenie, ze przeskoki nastepowaly po dolaniu oleju silnikowego na max. i jezdzie z predkosciami 2xx kmh
pzdr


Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
rafal0818
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2017, o 12:32
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: rafal0818 »

Ja mam 50.44 ale w gramach. Wartość graniczna to 70 g. Czy później zaczynają się problemy? Filtr do wymiany?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: matik »

rafal0818 pisze:Ja mam 50.44 ale w gramach. Wartość graniczna to 70 g. Czy później zaczynają się problemy? Filtr do wymiany?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Cześć.
Ponieważ w DPF'ie nie ma wagi, wiec ilość popiołu również jest obliczana "trochę teoretycznie". Gdzieś na forach pisało, ze ludzie mieli dużo więcej niż 100% zapełnienia a samochód działał normalnie, niektórzy odwrotnie jeszcze było daleko a już były problemy. Myślę, że dopóki wszystko jest OK to... jest OK.

Jedno co jest pewne, to po update z dieselgate, filtr napełnia się sadza dużo szybciej niż wcześniej.
pzdr
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: chudy »

O, to ciekawa informacja. Zauważyłeś to po tej akcji? Czyli jego żywotność może spaść "dzięki" takiej akcji.
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: panki888 »

ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: matik »

chudy pisze:O, to ciekawa informacja. Zauważyłeś to po tej akcji? Czyli jego żywotność może spaść "dzięki" takiej akcji.
Czesc.
Slinik CBBB manual.

1. Spadku mocy nie odczulem, na pomiarach elastycznosci wyniki takie same a nawet troche lepsze. Hamowni nie robilem. Wydaje mi sie, ze jest bardziej "podlany" paliwem przy niskich obrotach.
2. Zuzycie paliwa wyglada na takie samo.

Na minus.
1. Pojawia sie opisywane przez innych terkotanie (dzwiek zblizony do dzwoniacego silnika gaznikowego) przy obrotach pomiedzy 1200 a 2400. (ale nie zawsze). Przy okazji jechalem insignia 170ps z przebiegiem okolo 50kkm i tam dopiero bylo dzwonienie, chyba 2x gorsze niz teraz w superbie.
2. Duzo szybsze napelnianie dpf - kiedys wartosc zmierzona sadzy byla jakies 1/4 - 1/3 wartosci obliczonej, teraz jest prawie po rowno (w jezdzie miejskiej wypalanie co jakies 250-300km sadzy w tym czasie nazbiera sie ponad 20g

To tyle na razie.
Pzdr



Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: kamracik »

Pewnie wpływ na to ma olej. Jaki stosujecie? :roll:

DPF będzie się zapełniać przy normalnej jeździ bo tak on działa, nie filtruje tylko podczas wypalania. Wypalanie jest po to, aby go "przeczyścić".
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: matik »

kamracik pisze:Pewnie wpływ na to ma olej. Jaki stosujecie? :roll:

DPF będzie się zapełniać przy normalnej jeździ bo tak on działa, nie filtruje tylko podczas wypalania. Wypalanie jest po to, aby go "przeczyścić".
Hej.
Zasadę działania znam :)
Ja śmigam na Motul Specific, wymiana co jakieś 15kkm
Z innej beczki.
Ostatnio przy wymianie oleju, dla ciekawości porównałem wiskoze starego z nowym - (flow stick - jedna z metod badania oleju na statku)
http://www.marineinsight.com/guidelines ... oard-ship/ - trzeci punkt.

Wyszło, ze prędkość spływania starego oleju była taka, ze sięgała jakiś 70% dopuszczalnego limitu (dla olejów statkowych).
Dopiero wtedy widać, ze olej się spala i "uzupełnia" go paliwo.
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
Awatar użytkownika
pawlomar
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2017, o 22:34
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: pawlomar »

panki888 pisze:ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać
Można wiedzieć dlaczego? Znam wiele osób, które nie zgodziłyby się z Twoją decyzją. Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: tekus »

pawlomar pisze:
panki888 pisze:ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać
Można wiedzieć dlaczego? Znam wiele osób, które nie zgodziłyby się z Twoją decyzją. Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
Ja też nie pojechałem, nie mam już S2 ale w moim przypadku powód był dość prosty. Co zmieniają w programie że teraz auto bez problemu przechodzi pomiar? Nie wierzę że nie ma spadku mocy ani dpf się zapełnia tak samo szybko. Teraz mają super program a przed dieselgate nie mieli? Nie bądźmy tacy naiwni.
ODPOWIEDZ