Wypalanie filtra DPF?
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.marszal pisze:nie, tu się podziało coś skokowo bo zaczęła z dnia na dzień wypalać tak często
Może być tak ze jest słabo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra DPF?
DPF po tych 200-300 tysiącach km często już jest dość mocno zapchany. Czyszczenie chemiczne może by pomogło? Teraz coraz więcej takich ofert.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Pytanie czy to tylko wina dpfu. Co z tego jak wyczysicisz a za chwile bedzie znow zasyfiony. Nie wierz w to ze wyczyscisz i zniw przejedziesz 200kkm... sprawdz wszystkie aprametry auta czy turbo ok wyryski ok EGR jesi wszystko cacy to wtedy bym ruszal DPFa albo cut.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra DPF?
No po czyszczeniu nie ma co liczyć na kolejne 200, bo juz wtryskiwaczy nie pierwszej świeżości itd. Poza tym masz rację. Być może zły stan osprzętu silnika powoduje to ciągle zapychanie.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Wypalanie filtra DPF?
No właśnie DPF nie powinien jeszcze umierać bo zapełnienie tymi nieusuwalnymi cząstkami jest na poziomie 0,12lsiemi1 pisze: Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.
Może być tak ze jest słabo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.
jakie wnioski mam wyciągnąć z tych mierzonych temperatur? Gdybyś mógł podpowiedzieć co one maja zobrazować?
olejem chyba nie chlapie bo go nie ubywa, i od zmiany do zmiany nie dolewam
--
marszał
marszał
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 11:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ja od miesiąca co jakiś czas sprawdzam DPF (DPF torque) i wypala co 350 - 450 km. Generalnie coraz częściej mnie łapie pod domem z podniesionymi obrotami. Kilometrów mam nalatane 80 tyś i jazda 80 % obwodnica trójmiasta.
Zastanawiałem się czy to nie od czasu jak przeszedłem na MOTULA, albo efekt akcji serwisowej pod tytułem "afera spalinowa".
Zastanawiałem się czy to nie od czasu jak przeszedłem na MOTULA, albo efekt akcji serwisowej pod tytułem "afera spalinowa".
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wypalanie filtra DPF?
To już drugi głos o wpływie akcji na DPF-adiuun pisze:.
Zastanawiałem się czy to efekt akcji serwisowej pod tytułem "afera spalinowa".
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 11:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wypalanie filtra DPF?
Co zaobserwowałem za pomocą VAG DPF.
Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram się jechać 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 już nie podejmował próby wypalania, a soot mass się tylko zwiększał do kolejnych 24 g.
Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zajęło ok 16 km, a do zera było by pewnie z 20 km.
Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram się jechać 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 już nie podejmował próby wypalania, a soot mass się tylko zwiększał do kolejnych 24 g.
Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zajęło ok 16 km, a do zera było by pewnie z 20 km.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Wypalanie filtra DPF?
Czesc.diuun pisze:Co zaobserwowałem za pomocą VAG DPF.
Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram się jechać 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 już nie podejmował próby wypalania, a soot mass się tylko zwiększał do kolejnych 24 g.
Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zajęło ok 16 km, a do zera było by pewnie z 20 km.
Ja sprawdzam na Polar FIS'ie i jest podobnie. Nie schodze ponizej 5.1-5.5 g. Poprostu chyba ten typ tak ma nie wiem czy mozesz podejzec "DPF status", u mnie wypalanie zaczyna sie przy wartosci 6 (koniecznosc wypalania) i schodzi do 1 (filtr czysty) wlasnie przy stanie okolo 5g.
Sprobuj kiedys zatrzymac sie jak rozpocznie sie wypalanie, przytrzymaj delikatnie noge na gazie (tak 1200-1500rpm) filtr rowniez zostanie wypalony do okolo 5g.
Z ciekawostek, raz zaobserwowalem, ze minelo wlasnie 700 kilkanascie km od ostatniego wypalania i rozpoczelo sie wypalanie zwiazane z przejechanym dystansem. Tylko ze wowczas mialem 3600rpm na 6 biegu.
Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 11:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ten mój VAG DPF to wersja free więc nie mam tam nic poza soot mass, czas wypalania i dystans od os. wypalania.
Myślałem, że skończył na 5 g bo zredukowałem bieg i obroty poszły poniżej 1800, a ty sugerujesz że zawsze się tak dzieje - ok sprawdzę czy uda mi się zejść do zera.
Myślałem, że skończył na 5 g bo zredukowałem bieg i obroty poszły poniżej 1800, a ty sugerujesz że zawsze się tak dzieje - ok sprawdzę czy uda mi się zejść do zera.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lut 2014, o 11:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wypalanie filtra DPF?
Kolejne spostrzeżenia dot. wypalania.
W ruchu miejskim podchodzi mi pod 24 g (soot mass) i jestem pewny, że nie zacznie wypalać bo warunki niesprzyjające. Niemniej jednak pomimo redukcji biegów, stania na światłach, wysokich i niskich obrotów uparcie dążył do wypalenia.
Po zatrzymaniu na parkingu w dalszym ciągu wypalał do wartości 5,5 g (Matik miałeś rację).
Przy 5,5 g przerwał, spalanie się unormowało ale obroty w dalszym ciągu były podniesione i wyły wentylatory (pozostał chyba w trybie chłodzenia procesu). Dopiero jak kopnąłem gaz wszystko wróciło do normy.
Prawdopodobnie update komputera spowodował zmianę procesu wypalania:
- wypala znacznie częściej (była już o tym mowa)
- nie czeka na dogodne warunki, tylko jak dojdzie do 24g to co by się nie działo wypala dpf.
Wynaturzam się bo krążące teorie były trochę inne i odnoszą się chyba do softu nie poprawianego w ramach afery spalinowej.
Poprawcie jeżeli błądzę.
Aha i jeszcze jeżeli by mnie złapał z wypalaniem i zaraz po tym chciał bym zakończyć jazdę to bym z godzinę stał żeby wypalił do końca.
W ruchu miejskim podchodzi mi pod 24 g (soot mass) i jestem pewny, że nie zacznie wypalać bo warunki niesprzyjające. Niemniej jednak pomimo redukcji biegów, stania na światłach, wysokich i niskich obrotów uparcie dążył do wypalenia.
Po zatrzymaniu na parkingu w dalszym ciągu wypalał do wartości 5,5 g (Matik miałeś rację).
Przy 5,5 g przerwał, spalanie się unormowało ale obroty w dalszym ciągu były podniesione i wyły wentylatory (pozostał chyba w trybie chłodzenia procesu). Dopiero jak kopnąłem gaz wszystko wróciło do normy.
Prawdopodobnie update komputera spowodował zmianę procesu wypalania:
- wypala znacznie częściej (była już o tym mowa)
- nie czeka na dogodne warunki, tylko jak dojdzie do 24g to co by się nie działo wypala dpf.
Wynaturzam się bo krążące teorie były trochę inne i odnoszą się chyba do softu nie poprawianego w ramach afery spalinowej.
Poprawcie jeżeli błądzę.
Aha i jeszcze jeżeli by mnie złapał z wypalaniem i zaraz po tym chciał bym zakończyć jazdę to bym z godzinę stał żeby wypalił do końca.
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wypalanie filtra DPF?
No nie wiem, wczoraj włączyło mi sie wypalanie DPF, nie miałem czasu czekać, wyłączyłem ale była cisza. Dziś rano odpaliłem i dokończył procedurę.koniu1973 pisze:qlx pisze:
Jeżeli wypala się filtr i wyłączysz silnik (przypadkiem ) wentylator będzie mielił długo i namiętnie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2015, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Żary
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam wszystkich
W piątek ledwie dojechałem do warsztatu max trzeci bieg a najlepiej drugi brak jakichkolwiek komunikatów o awarii i szarpie autem.
Wczoraj wypalony został dpf było trochę ponad 40, odebrałem z warsztatu jeszcze ciepłe przewiozłem się i było dobrze.
Rano po wyjechaniu z garażu ponownie pojawiło się najpierw delikatne szarpanie potem wręcz budą zatrzęsło, a po dojściu do 90 stopni na chłodnicy silnika ustało i tak dziś drugi dzień - brak komunikatów komputer nic nie pokazuje.
O co tu biega
świeca na pierwszym cylindrze padła i po jej wymianie wszystko wróciło do normy
to wszystko jest tak dziwnie połączone ze sobą, że telefon nawet zaczął dobrze pracować, czasami miałem trudności z połączeniem przez blututu
były trzy błędy sądziłem, że nie mogą mieć nic wspólnego ze sobą - a jednak
W piątek ledwie dojechałem do warsztatu max trzeci bieg a najlepiej drugi brak jakichkolwiek komunikatów o awarii i szarpie autem.
Wczoraj wypalony został dpf było trochę ponad 40, odebrałem z warsztatu jeszcze ciepłe przewiozłem się i było dobrze.
Rano po wyjechaniu z garażu ponownie pojawiło się najpierw delikatne szarpanie potem wręcz budą zatrzęsło, a po dojściu do 90 stopni na chłodnicy silnika ustało i tak dziś drugi dzień - brak komunikatów komputer nic nie pokazuje.
O co tu biega
świeca na pierwszym cylindrze padła i po jej wymianie wszystko wróciło do normy
to wszystko jest tak dziwnie połączone ze sobą, że telefon nawet zaczął dobrze pracować, czasami miałem trudności z połączeniem przez blututu
były trzy błędy sądziłem, że nie mogą mieć nic wspólnego ze sobą - a jednak
Ostatnio zmieniony 18 paź 2017, o 17:03 przez leszek140, łącznie zmieniany 1 raz.
- Eldar
- Posty: 114
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Re: Wypalanie filtra DPF?
Może komuś się przyda instrukcja jak odpalić regeneracje serwisową.
https://www.facebook.com/OBDelevenPolsk ... =3&theater
https://www.facebook.com/OBDelevenPolsk ... =3&theater