Niebieski dym.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Niebieski dym.
Witam. Jadąc w w trasie zauważyłem że przy redukcji i dodaniu gazu pojawiał mi się niebieski dym duża ilość. Przez około 40 km jechałem za autami i cały czas leciała na auto woda z ulicy. Jak wyjechałem z kolumny po 10 kilometrach auto przestało dymić na niebiesko ( te 10 kilometrów jechałem już bez natrysku wody z innych aut ). Chciałem zapytać co to mogło być, jaką postawić diagnozę ja w cuda nie wierzę, pierścienie turbo ? Gdzie szukać przyczyny. 2.0 TDI 170 CR 232 tyś przejechane. Auto nie straciło mocy obroty w normie 900 1000 jak jest obciążenie.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Niebieski dym.
A jak przepalał pdf w czasie jazdy to kontrolka powinna się świecić ? Bo żadna się nie świeciła.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Niebieski dym.
Nie musi się świecić, ale niebieski dym raczej nie pojawia się bez przyczyny. Raczej to nie DPF.
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Niebieski dym.
Na rozgrzanym silniku na postoju takie wysokie obroty?Paligator pisze: obroty w normie 900 1000 jak jest obciążenie.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Niebieski dym.
Jak jest zimny to podnosi się do niecałego 1000 później opada na 800 jak włączę bikseno klimę nawigacje radio to na postoju często podskakują do 1000 na rozgrzanym ale zauważyłem że jak wyłączę klimatronik to po chwili opadają na 800.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Niebieski dym.
Panowie može ktoś orientuje się ile kosztuje remoncik pierścionki z panewkami uszczelka i sprawdzenie głowicy.
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Niebieski dym.
Wg mnie,to wina DPF-a.Dym,który widziałeś,to pewnie próba wypalania,tylko nie dałeś mu szansy jazdą ze zbyt wysokimi obrotami.Masz weekend przed sobą,więc wyjedź na trasę,gdzie możesz pojechać ze stałą prędkością,zagrzej silnik i przegoń auto z obrotami 1800-2500 kilkanaście kilometrów.Po tym zabiegu obroty na rozgrzanym silniku powinny ustabilizować się na poziomie 750/min. i problem dymu przestanie istnieć.
Zresztą sam pisałeś,że po jakimś czasie dymienie ustało.
Zresztą sam pisałeś,że po jakimś czasie dymienie ustało.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 gru 2016, o 22:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Niebieski dym.
Na tempomacie 4 biegu 2200 obrot przez około 30 kilometrów wystarczy żeby go dopaliło. Samo zacznie dopalać przy tych obrotach? Czy potrzeba coś jeszcze dodać.
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Niebieski dym.
Nic nie trzeba więcej.Starać się tylko w miarę możliwości równo jechać.Oczywiście,że z warunków na drodze może wyniknąć konieczność zmiany,ale należy to robić jak najrzadziej.
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Niebieski dym.
Przy wypalaniu DPF nie świeci się żadna kontrolka to raz, a dwa to że nie potrzeba takich długich dystansow na wypalanie. W moim przypadku 7-10 km stałej jazdy wystarcza w zupełności (mowa oczywiście już o rozgrzanym silniku).
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Niebieski dym.
DPF mówi wypal mnie jak ma ileś tam sadzy.Paligator pisze:Na tempomacie 4 biegu 2200 obrot przez około 30 kilometrów wystarczy żeby go dopaliło. Samo zacznie dopalać przy tych obrotach? Czy potrzeba coś jeszcze dodać.
3-4 km przy stałej prędkości 110 km/h i 2200 obrotów i już nie krzyczy.