Olej silnikowy.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 14:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: B-stok
Re: Olej silnikowy.
różnią różnią. na ocp jest bardzo fajny wątek o olejach i bardzo długi. ja zawsze korzystam z rad tamtejszego eksperta olejowego Paolo, który sam testuje oleje. testy typu odpalanie auta na oleju przy -20. akurat te co wymieniłem sa przez niego polecane. duże znaczenie co do wyboru oleju ma też to jakie przebiegi się robi... koles ma na prawde dużą wiedzę w tym temacie.
mój S2 viewtopic.php?f=18&t=8266
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Olej silnikowy.
zgodnie z większością wypowiedzi w tym wątku na OCP to olej należy zmieniać max. co 8-10kkm, koniecznie FullSaps i 0W40. 5W30, 504/507 w połączeniu z wymianami wg kompa prowadzą do rychłej śmierci wszelkich silników sygnalizowaną błyskawicznym zużyciem oleju na poziomie 1l/1kkm i wylewaniem panewek przy wymianie Ważne są nie tyle przebiegi co tryb i styl jazdy: miejska czy trasy oraz rozsądna czy butowanie albo oszczędzanie - tak samo szkodliwe.
Najciekawsze są wypowiedzi "Najlepszy jest olej X" albo Najlepszy jest olej Y - także tutaj. Większych bzdur trudno znaleźć. Wszystko zależy od tego - gdzie i jak ktoś jeździ. Jak Ci sko89 gul skacze, że nie dolewam oleju co 30kkm to nic na to nie poradzę i nie będę Ci poprawiał samopoczucia dolewaniem.
1. Zawsze docieram nowy samochód - nie ważne, co ktoś napisał w instrukcji. Mam wykształcenie techniczne i wiem, co to jest obróbka skrawaniem czy szlifowanie. Gładkości takiej jak po dotarciu nie uzyska się szlifowaniem, a co najwyżej polerowaniem - czego oczywiście nikt nie robi.
2. Po zakończeniu docierania (2-4kkm) zmieniam olej na świeży.
3. od ponad 300kkm stosuję Ceratec co 40-50kkm, z czego w Superbie prawie od początku czyli od przebiegu 4kkm.
4. Olej zmieniam wg kompa chyba, że mam jakieś sygnały które uzasadniałyby wcześniejszą wymianę. W ciągu 155 dolałem do 1,8TSI jakieś 0,8l - bardziej dla świętego spokoju przed długą trasą niż z konieczności.
5. Jeżdżę na obecnie na Shell 0W30 504/507, wcześniej na Millersie EE 5W30, jeszcze wcześniej Millers XF 5W30 - obydwa z normą 504/507.
6. Jeżdżę głównie trasy (90% przebiegu) i raczej dynamicznie
I cieszę się bezproblemową eksploatacją wcześniej 155kkm 2.0TDI z wymianami co 20kkm, teraz 155kkm 1,8TSI z wymianami 23-31kkm czego wszystkim życzę. Wbrew wypowiedziom niektórych "znafcóf" nie wylałem do tej pory panewek, nie zatarłem silnika i nie muszę lać tyle samo oleju co benzyny. Zresztą żadnego silnika nie zatarłem do tej pory, nawet takiego, który sam remontowałem na ciasne pasowanie tłoków, ale to dawno temu było.
Najciekawsze są wypowiedzi "Najlepszy jest olej X" albo Najlepszy jest olej Y - także tutaj. Większych bzdur trudno znaleźć. Wszystko zależy od tego - gdzie i jak ktoś jeździ. Jak Ci sko89 gul skacze, że nie dolewam oleju co 30kkm to nic na to nie poradzę i nie będę Ci poprawiał samopoczucia dolewaniem.
1. Zawsze docieram nowy samochód - nie ważne, co ktoś napisał w instrukcji. Mam wykształcenie techniczne i wiem, co to jest obróbka skrawaniem czy szlifowanie. Gładkości takiej jak po dotarciu nie uzyska się szlifowaniem, a co najwyżej polerowaniem - czego oczywiście nikt nie robi.
2. Po zakończeniu docierania (2-4kkm) zmieniam olej na świeży.
3. od ponad 300kkm stosuję Ceratec co 40-50kkm, z czego w Superbie prawie od początku czyli od przebiegu 4kkm.
4. Olej zmieniam wg kompa chyba, że mam jakieś sygnały które uzasadniałyby wcześniejszą wymianę. W ciągu 155 dolałem do 1,8TSI jakieś 0,8l - bardziej dla świętego spokoju przed długą trasą niż z konieczności.
5. Jeżdżę na obecnie na Shell 0W30 504/507, wcześniej na Millersie EE 5W30, jeszcze wcześniej Millers XF 5W30 - obydwa z normą 504/507.
6. Jeżdżę głównie trasy (90% przebiegu) i raczej dynamicznie
I cieszę się bezproblemową eksploatacją wcześniej 155kkm 2.0TDI z wymianami co 20kkm, teraz 155kkm 1,8TSI z wymianami 23-31kkm czego wszystkim życzę. Wbrew wypowiedziom niektórych "znafcóf" nie wylałem do tej pory panewek, nie zatarłem silnika i nie muszę lać tyle samo oleju co benzyny. Zresztą żadnego silnika nie zatarłem do tej pory, nawet takiego, który sam remontowałem na ciasne pasowanie tłoków, ale to dawno temu było.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej silnikowy.
Rezon - mnie akurat nic nie skacze bo osobiście dolewam pomiędzy wymianami co 30 tys. nie więcej niż 800 ml oleju i to nie dlatego, że zapala mi się kontrolka i muszę, bo nawet nigdy nie dojechałem na bagnecie do minimum. Dolewam trochę jak już jest wyraźnie poniżej połowy na bagnecie. Łącznie pomiędzy wymianami zawsze starczyły resztki z 5 litrowej bańki LM. Pewnie gdybym się uparł to może i nic bym nie dolewał pomiędzy wymianami a na wymianę po 30 tys. przyjechał z poziomem na minimum albo jeszcze mniej. I może też nic by się nie stało. Ale raczej turbo nie było by szczęśliwe:))
Nie wierzę natomiast, że przy wymianie zalewasz do max na bagnecie i po 30 tys masz ten sam poziom albo chociażby dowolny w zakresie optymalnym. Jeżeli 90% jazdy masz w trasie to jest to korzystniejsze dla mniejszego zużycia oleju. Ja zauważyłem, że większe zużycie oleju jest przy długim staniu w korkach. A to niestety moje 70% ;( Tak czy tak uważam, że moje 800 ml na 30 tys. to dobry wynik i oby nigdy nie był gorszy.
Zgadzam się z wymianą po okresie docierania. Ja też to zrobiłem po 3 tys. Akurat trafiłem na mechanika, który sam miał prywatnie Superba a poza tym serwisuje auta do rajdów. Pukał się w głowę po co ja to robię, że to bez sensu. Ale może w tym tkwi tajemnica niskiego zużycia oleju.
Nie wierzę natomiast, że przy wymianie zalewasz do max na bagnecie i po 30 tys masz ten sam poziom albo chociażby dowolny w zakresie optymalnym. Jeżeli 90% jazdy masz w trasie to jest to korzystniejsze dla mniejszego zużycia oleju. Ja zauważyłem, że większe zużycie oleju jest przy długim staniu w korkach. A to niestety moje 70% ;( Tak czy tak uważam, że moje 800 ml na 30 tys. to dobry wynik i oby nigdy nie był gorszy.
Zgadzam się z wymianą po okresie docierania. Ja też to zrobiłem po 3 tys. Akurat trafiłem na mechanika, który sam miał prywatnie Superba a poza tym serwisuje auta do rajdów. Pukał się w głowę po co ja to robię, że to bez sensu. Ale może w tym tkwi tajemnica niskiego zużycia oleju.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Olej silnikowy.
Nie jest możliwa dynamiczna jazda i zużycie 9l/100, nawet na tempomacie i 140kmh (147 licznikowe).
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Olej silnikowy.
jak popatrzysz na tankowania to mam dość duże różnice w zużyciu między tankowaniami. Akurat przy 140 to spoko można mieścić się w 9l na tempomacie. Przy 160 jest ok. 10, a czasami trzeba się telepać kilkanaście km za ciężarówką bo nie ma jak wyprzedzić albo mam zapas czasu i wtedy schodzę poniżej 8.Sebastian_M26 pisze:Nie jest możliwa dynamiczna jazda i zużycie 9l/100, nawet na tempomacie i 140kmh (147 licznikowe).
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Olej silnikowy.
BTW 1,8TSI CDAB to jest mój pierwszy silnik VW, w którym praktycznie nie dolewam oleju. Dla czterech poprzednich 120km/h było magiczną prędkością - przekroczenie oznaczało dolewki i to niemałe. Najbardziej żłopały 2.0TDI BSY i 1,6AKL - nawet ponad 1l/1kkm przy prędkościach bliskich Vmax
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Olej silnikowy.
W moim popsutym aucie dynamiczna jazda równa się powyżej 15l. Ogólnie wszystkie pojazdy mam popsute.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Olej silnikowy.
Jakbym się nie starał po chipie, nigdy mi się nie udało na trasie powyżej 100 km uzyskać średniej powyżej 13 l....dążenie do tego jest dla mnie priorytetem więc gratuluje, niedościgniony wzorzecSebastian_M26 pisze:W moim popsutym aucie dynamiczna jazda równa się powyżej 15l. Ogólnie wszystkie pojazdy mam popsute.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Olej silnikowy.
Bo cdab jest najlepszyrezon pisze:BTW 1,8TSI CDAB to jest mój pierwszy silnik VW, w którym praktycznie nie dolewam oleju. Dla czterech poprzednich 120km/h było magiczną prędkością - przekroczenie oznaczało dolewki i to niemałe. Najbardziej żłopały 2.0TDI BSY i 1,6AKL - nawet ponad 1l/1kkm przy prędkościach bliskich Vmax
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Olej silnikowy.
Nie da się osiągnąć 90-220 w najkrótszym możliwym czasie nie spalając 18l/100
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- RossoMichał
- Posty: 152
- Rejestracja: 11 maja 2015, o 21:49
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Opole
Re: Olej silnikowy.
Ja lałem do Octavii II z silnikiem BKD r. 2008 lałem zgodnie z zaleceniami z OCP - Statoil LazerWay - był ok. Teraz do SII z silnikiem CBBB leję XADO ATOMIC OIL 5W-30 504/507. Znajomy, który mi wymienia olej pierwszy raz był zdziwiony co to za wynalazek
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Olej silnikowy.
Też chyba to mam chyba nawet longa za grosze kupuje, co 15 zmiana i nie wydziwiamPaligator pisze:Mechanik zalał mi Skode Casrtolem Edge 5w30. Może szału nie robi ale ma być.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ