1.8 TSI P119A razem z P0171

tomaszszszsz
Posty: 24
Rejestracja: 9 sie 2016, o 10:47
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: wrocek

1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: tomaszszszsz »

Czesc,

od dluzszego juz czasu walcze z pojawiajacymi sie z nikajacymi naraz bledami P119A i P0171. Wielu juz mechanikow sie poddalo.
Blad objawia sie tak, ze:
- pojawia sie Check Engine
- silnik pali troche wiecej (z pol litra, litr na 100km)
- silnik wyje jak diesel
- silnik nie ma mocy, nie przyspiesza jak trza.

Po jakims czasie kontorlka znika i ww. objawy tez.

Najczesciej blad jest do zaobserwowania gdy jest chlodno (jesien i zima) ;]

Ktos cos podobnego przerabial? :)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: mig »

Po pierwsze nie wyje , a.błaga o litość :)
Po drugie , ktoś musi być pierwszy :)
tfu żadne tam kombi :D
tomaszszszsz
Posty: 24
Rejestracja: 9 sie 2016, o 10:47
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: wrocek

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: tomaszszszsz »

hehe dzieki za odpowiedz :)

douczylem sie troche i wiem juz ze:
- nie ma co na slepo wymieniac czujnika powietrza, jak radzilo 2och mechanikow - ten czujnik notuje po prostu, ze mieszanka jest za letka i zglasza P0171
- najpierw trzeba stwierdzic, czy jest to raczej:
a) za duzo powietrza w komorze spalania
-> jakas nieszczelnosc (trzeba spsikac propanem i patrzec gdzie wszedl)

b) za malo paliwa w komorze spalania
-> zatkany filtr MAF?
-> slaba pompa paliwa?

teraz tak, zamowilem sobie taka zabawke jak OBD Eleven za 50 Euro i stwierdze czy to raczej a) czy b) na podstawie:

- jesli parametr LTFT (Long Term Fuel Trim) rosnie proporcjonalnie wraz ze wzrostem RPM => raczej b)
- jesli parametr LTFT rosnie raczej na biegu jalowym, a po podwyzszeniu RPM spada => raczej a)

Czekam na dostawe OBD Eleven, jak cos wykminie to opisze.

Ps. niestety mam wrazenie, ze nasi mechanicy nie czytaja nic z tego VCDSa. on sie glownie zlodziejom przydaje przy dokododywywaniu nawigacji. mechanior i tak zrobi na zasadzie wymien komponent X, potem Y, potem Z..
Awatar użytkownika
heparek
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2016, o 22:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Jakub

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: heparek »

Przyjacielu, a EPC też Ci się zapala? Silnik wibracji dostaje?
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: bobek84 »

Sprawdz swiece, i czy błąd nie występuje czasem jak go pociagniesz na wyzsze obroty.
tomaszszszsz
Posty: 24
Rejestracja: 9 sie 2016, o 10:47
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: wrocek

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: tomaszszszsz »

hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego
Awatar użytkownika
Doba
Posty: 5
Rejestracja: 9 mar 2016, o 07:52
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: Doba »

Czy udało Ci się rozwiązać problem:?
tomaszszszsz pisze:hej, dzieki za odpowiedzi..

@heparek
nie, EPC milczy. natomiast na biegu jalowym silnik dostaje wibracji. wibracje mijaja jak sie rozgrzeje lub gdy mu docisne obroty.
czasami nawet samoczynnie gasnie na biegu jalowym.
wg mnie jest to spowodowane zbyt duza iloscia niezmierzonego, zassanego poweitrza, ktorego ECU nie moze skompensowac wiec pada, bo nie dojdzie do zaplonu przy nie zachowanej stochiometrii 14.7:1

@bobek84
swiece wymienilem wszytkie na nowe na zas

ostatnio moj mechanior uparl sie i wymienil mi czujnik wysokiego cisnienia paliwa, tzw. G247 (ok. 300 zl w aso) - niestety bez poprawy.
przejechalem z 800km i blad wrocil.

w ogole niechetni sa ci mechanicy do ruszenia glowa i daignostyki. odczytuja tylko bloki pomiarowe z vcdsa ale zeby to jakos do seibie dodac i wyciagnac wnioski to juz nie. teraz moj mechanior chce mi pompe paliwa wymienic. mowi, ze nie ma specyifkacji dla tego silnika, wiec najlepsza (!) metoda zeby sie doweidziec czy pompa jest ok to kupic nowa w aso...

blad pojawia sie raczej tylko na biegu jalowym, przy zimnym starcie.
wtedy to tzw. krotkoterminowa adaptacja STFT wynosi ok 22%
gdy tylko ruszam oborty, STFT wraca do 0%
wszyscy zagraniczny mechanicy na YT mowia, ze jest to typowa nieszczelnosc. a ROSS-TECH pisze nawet na stronie, ze gdy te dwa bledy wystepuja naraz - nalezy sprawdzic uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia. niestety moj mehcanik sie ze mna kloci i chca ta pompe wymieniac... bede musial poszukac innego
aiceventure
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2018, o 14:36
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: aiceventure »

Witajcie.
Jestem tutaj nowym użytkownikiem i nowym właściciel S2.
Bardzo cieszyłem się z zakupu do pewnego momentu, aż na desce pojawił się check silnika.
Po odczytaniu błędów z komputera wyskoczyły dokładnie te same jak u Ciebie - P119A, P0171, P2279
Wszystkie objawy są identyczne, po skasowaniu przejadę 700km i chcek zaświeca się ponownie. Silnik szarpie, beznadziejna kultura pracy, większe spalanie. Również zauważyłem że usterka wraca w dni bardziej wilgotne.
Po wizycie u dwóch speców zaczęli wymianki i podmianki. Na pierwszy rzut poszły świece, później zawór na pompie, kolejno kompletny separator odma. Lista części powiększa się, tym samym koszty a rezultatu nie widać.
Jak Tobie udało się naprawić swoje auto? Powiem, że już jestem głęboko zdegustowany bo akcja trwa już 2 msc.
Dez71
Posty: 11
Rejestracja: 11 cze 2016, o 20:12
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: Dez71 »

Cześć Panowie. 1.8 TSI. 90000 km. Mam wyciek płynu chłodniczego. Po dolewce ok. 0.5 litra jest ok. przez tydzień. Przy większych obrotach zapala się EPC. W ASO powiedzieli że to pompa płynu chłodniczego cieknie. Sugerują wymianę za 2500 zł. Jakaś masakra. Czy może pomóc uszczelnienie płynem do uszczelniania chłodnic?
EPC zapala się przy większych obrotach od ok. 3500. Moc wtedy znacząco spada. Jakieś rady?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dez71
Posty: 11
Rejestracja: 11 cze 2016, o 20:12
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: Dez71 »

Zapomniałem dodać, że system informuje o usterce Start-Stop.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dez71
Posty: 11
Rejestracja: 11 cze 2016, o 20:12
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: Dez71 »

Dez71 pisze:Zapomniałem dodać, że system informuje o usterce Start-Stop.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wyciek płynu uszczelniłem płynem do uszczelniania chodnic. Jest już ok. A usterka Start-stop i spadek mocy były spowodowane rozłączeniem się węża doładowania i jakąś uszczelką. Wymienili i śmiga[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: 1.8 TSI P119A razem z P0171

Post autor: untaztood »

Były 1.8 TSI ze Start/Stopem??
ODPOWIEDZ