Cześć. Niedawno nabyłem Superba i mam pytanie odnośnie ekploatacji. Jako, że jest to samochód używany chcę zadbać o niego i wymienić części ekploatacyjne. Pojazd ma 205 000 km a historia w ASO kończy się na 160 000 km, dalej nie wiadomo jak to było.
Na tą chwilę wygląda, że powinienem wymienić:
- klocki przód i tył bo zużyte (1mm, 3mm)
- olej silnika
- olej w DSG
- płyn hamulcowy (da się sprawdzić czy jest ok czy lepiej wymienić?)
- płyn chłodniczy (da się sprawdzić czy jest ok czy lepiej wymienić?)
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- filtr oleju silnika
- filtr oleju skrzyni
- uszczelka na skrzyni
- filtr kabinowy
- przegląd/serwis klimatyzacji
Czy jest coś jeszcze? A może wymiana wszystkich elementów z listy nie ma sensu? Jeśli już wymieniać to na jakie?
Pytanie bonusowe: Jaki olej polecacie? Jakiej Marki? Teraz był VW 504 00 ale chyba chcę VW 502 00. Jak wygląda procedura przejścia z 504 na 502?
Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
No i musowo MDRL do wymiany
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
Wiec olej podwójnie wypala
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
Whity 2 rury po 2 końcówki czyli 4 razy więcej
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
Ot takie nasze forum ;D
Myśle ze wszystko co to wymieniłeś można by zaliczyć jako pakiet startowy choć np. płyn hamulcowy idzie sprawdzić na stacji diagno czy masz jeszcze ok.
Klima, jak wszystko chodzi jak należy to bym nie ruszał.
A olej? Od 4 lat zalewam 5W30 Motul 8100 X-clean (ostatnio Specific) 504.00-507.00
Większość rzeczy które wymieniłeś są dość tanie więc myśle ze warto taki pakiet strzelić kurze.
Dla przykładu u siebie:
- olej Motul Specific 5W30
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- płyn hamulcowy ATE SL6 - 2 l
Koszt: 353 zł także sam widzisz
Myśle ze wszystko co to wymieniłeś można by zaliczyć jako pakiet startowy choć np. płyn hamulcowy idzie sprawdzić na stacji diagno czy masz jeszcze ok.
Klima, jak wszystko chodzi jak należy to bym nie ruszał.
A olej? Od 4 lat zalewam 5W30 Motul 8100 X-clean (ostatnio Specific) 504.00-507.00
Większość rzeczy które wymieniłeś są dość tanie więc myśle ze warto taki pakiet strzelić kurze.
Dla przykładu u siebie:
- olej Motul Specific 5W30
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- płyn hamulcowy ATE SL6 - 2 l
Koszt: 353 zł także sam widzisz
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
- seler
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 sty 2017, o 11:56
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 252KM/368Nm
- Lokalizacja: Poznań
Re: Serwis "pozakupowy" Superba II 2.0 TSI
A co myślicie o tych standardach 502 vs 504? Warto zmenić na 502 czy zostawić 504? Jak ta procedura wygląda?
Płyn hamulcowy i chłodniczy sprawdzone - zostają. Tarcze też zostają.
Płyn hamulcowy i chłodniczy sprawdzone - zostają. Tarcze też zostają.
Daewoo Tico 800 41 KM → Fiat Bravo II 1.9 JTD 120 KM → Škoda Superb II Kombi Elegance 2.0 TSI DSG 200 KM