2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Witam
Od niedawna mam mały problem a mianowicie po uruchomieniu silnika i ruszeniu w okolicach od 2000 obrotów słychać taki metaliczny stuk. Im Auto bardziej obciążone tym stuk jest bardziej wyraźny. Czyli np na wyższym biegu.
Dodatkowym objawem jest szarpanie w momencie stuku, zależne od obciążenia. Wszystko wycisza się po przejechaniu jakiegoś kilometra do dwóch. Po zasięgnięciu szeroko opisanych informacji znalazłem info iż mogą to być wtryskiwacze. Zawory raczej nie bo zawsze cichutko było a poza tym zastosowałem diesel cleaner do wtryskow od liqui moly i dźwięk ten odrazu zanika. W związku iż te środki nie są obojętne dla silnika nie chce ich ciągle używać tylko wolę naprawić usterkę. Może ktoś z was miał coś takiego... zawsze będzie łatwiej znaleźć konkretną przyczynę która będę mógł naprawić.
Poniżej zamieszczam 2 filmiki z opisanym objawem
Zapomniałem dodać że po użyciu cleaner a na paliwie bez dodatku dźwięk nie jest już taki głośny jak przed.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

https://vimeo.com/192095621https://vimeo.com/192095676

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jan6a »

Wtrysk/i robi/ą kaput. Zanim wydasz kasę na nowe wtryski sprawdź pompę CR czy się nie łuszczy. Poszukaj małych błyszczących opiłków w obudowie filtra paliwa. Opiłki często widać już na filtrze po ściągnięciu samej góry obudowy filtra paliwa. Jeżeli pompa się łuszczy to nowo założone wtryski długo sprawne nie będą bo opiłki zrobią swoje.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Jak raz wymieniłem ostatnio filtr paliwa ale nie pamiętam aby jakieś opilki tam były... co prawda filtr był brudny no ale przy okazji sprawdzę teraz jak on wygląda. A co to oznacza że pompa się luszczy? Jakiś wałek się tam wyciera ? Można to zregenerować czy tylko nowa pompa ? Swego czasu zauważyłem że z tych okolic dochodzi na wyższych obrotach takie stukanie czy coś które było z tą samo częstotliwością co ilość obrotów. Będąc przy okazji wymiany oleju jakiś mechanik stwierdzić że to jakiś zawór tak cykl i aby się nie przejmować ale jakoś nie wydało mi się to zbytnio ok. Być może to właśnie pompa już coś siadala. Czy tego tyłu usterka jest pilna do naprawy...tzn ze w każdej chwili auto może już nie odpalić czy po prostu z czasem będzie coraz gorzej ?

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jan6a »

Jak wymieniałeś filtr to ściągałeś resztki syfu z obudowy jakąś strzykawką? Jeżeli nie to jest szansa ze opiłki jak były to i zostały. To nie będzie garść lecz kilka lub kilkanaście małych drobinek. Spróbuj to ściągnąć z dna strzykawką lub odkręć obudowę filtra ( 3 minuty roboty) i zlej to do jakiegoś plastikowego przezroczystego kubka, słoiczka lub butelki. Poobserwuj. Jak nic nie znajdziesz to możesz się cieszyć. Jeżeli znajdziesz opiłki to długość życia pompy jest przesądzona. Pompa po prostu zaciera się stąd te opiłki. Słabe paliwo, woda w paliwie ponoć też paliwa premium też są nie dobre dla pompy bo za suche... (choć ja tylko na takich jeżdżę) Opiłki metalu krążą w układzie paliwowym ( nie wszystkie filtr przechwyci) by w końcu dotrzeć do końcówki wtryskiwacza by go zapchać, porysować i wykończyć. Pompę można zregenerować ale czasem nówkę można kupić w cenie regeneracji ok 1400zł. Co stanie się jak pompa padnie do końca? Otóż silnik porostu traci moc i staje. Nie znane mi są przypadki by pompa w TDI CR jak się zaciera potrafiłaby zerwać pasek rozrządu. Jakby kogoś czekała wymiana pompy, wtrysków po metalicznym syfie to KONIECZNIE trzeba wypłukać cały układ paliwowy: ściągnąć zbiornik, listwę CR, przepłukać wszystkie przewody i dopiero zakładać nowe elementy w przeciwnym razie te drobne opiłki będące w układzie wcześniej czy później dotrą do wtrysków.
To, że w twojej pompie coś cyka to się nie przejmuj 80% jak nie więcej TDI CR z przebiegiem 100k km tak ma. Ostatnio jeździłem VW T6 z przebiegiem 60k km i pompa chodziła głośniej niż w moim- tak wiec reguły nie ma. Jeżeli nie masz metalicznych opiłków to się ciesz i pomyśl powoli o wtrysku/ach bo niezłe ci stuka/ją.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Teraz sprawdzałem vcds em i odchylenia na 2 wtryskarki są w granicach ok 20 mg na cykl więc chyba jeszcze nie ma tragedii. Co do filtra to sprawdzę za dnia co tam się dzieje. Odnośnie paliwa... te auto całe życie latały po Niemczech i tylko od święta w Polsce tankowane więc złej jakości raczej bym nie podejrzewał. Dzięki za masę porad. Postaram się zobaczyć co tam w filtrze słychać bo nic nie cYszczone ani wybierane nie było. Jedyne czym się martwię to aby po prostu auto gdzieś w drodze nie stanęło ale to chyba jeszcze nie taki rodzaj usterki :)

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Witam,
dzisiaj udalo mi sie zrobic pare logow dotyczacych wtryskow. Z tego co zauwazylem to 2 i 4 wtrysk ma czasami zawyzona korekcje do ok 1.5 ale nie jest to sprawa ciagla. W momencie stukania na zimnym silniku parametry nie przekraczaja dopuszczalnych granic. Moze ma ktos chwilke aby spojrzec w logi ew. moze jakas mala rada co jeszcze mozna sprawdzic ? Filtr paliwa sprawdzalem i zanych opilkow nie ma. Wszystko piekne i czyste :)

https://ufile.io/7f295
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: HonkyTonk »

Przepraszam że dopiero teraz piszę, ale problem został rozwiązany. Okazało się że miedziana uszczelka na jednym z wtryskow została uszkodzona wydmuchana przez co jeden z wtryskiwaczy był mocno przypieczony. Ogólnie po teście wszystkich wtryskiwaczy okazało się że przelewaja paliwo nawet bez podania napięcia (słowa specjalisty). Po wymianie wszystkich wtryskiwaczy na nowe auto smigalo jak nowka z salonu.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
jarek kraków
Posty: 3
Rejestracja: 7 lut 2018, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: moc 140

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jarek kraków »

witam na zimnym silniku mi autem szarpie i slychac jakby metaliczny dzwiek zaworów jak sie rozgrzeje jest wszystko w porzadku co zrobic z ta usterka i gdzie najlepiej w Krakowie
jarek kraków
Posty: 3
Rejestracja: 7 lut 2018, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: moc 140

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jarek kraków »

co sadzicie o plynach LiQui Moly i Castrol tda zanim sie wezme za wtryski czy pompe
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jedrek1980 »

Zalej ARchiola AR 6400 i potem pojeździj trochę na Archiolu 6900
Deo
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2017, o 13:20
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Grzegorz

2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: Deo »

W Krakowie możesz podjechać do Monster Garage na Strzelców - koło pętli na batowicach. Ewentualnie w Michałowicach (niedaleko „7”) jest też polecany warsztat, ale nie pamietam nazwy.

EDIT: w moim przypadku jazda na AR niewiele pomogła i pewnie skończy się na demontażu wtrysków i wysłaniu ich gdzieś w Polskę do sprawdzenia - niestety nie znam w Krakowie godnej polecenia firmy zajmującej się wtryskami CR.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: tomek evo »

jedrek1980 pisze:Zalej ARchiola AR 6400 i potem pojeździj trochę na Archiolu 6900
+1
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: 2.0 Tdi CFGB Stuki oraz szarpanie na zimnym silniku.

Post autor: jedrek1980 »

Nie chcę zakładać nowego wątku to napiszę tutaj.U mnie mianowicie obroty przez chwilę falują i auto zachowuje się jakby chciało zgasnąć zgasnąć ale nie gaśnie po podłączeniu kompa nie ma żadnych błedów.Gdzie szukać przyczyny?Auto to Superb 2 FL z 2014 r. 2.0 TDI CFGB auto jest po programie i nie występowały żadne takie chocki klocki.Niedawno wymieniałem akumulator na nowy ale wątpię aby to miało jakąś styczność z tym zjawiskiem
ODPOWIEDZ