Barwa palników xenonowych SIII a SII
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Merc87 bo czegoś nie rozumiem.
Barwa niższa niż 4300 może być bardziej komfortowa?
Nie licząc mgły i deszczu myślałem, że im wyższa ilość [K] to lepiej bo bardziej jasno/biało - oczywiście do pewnych granic.
U mnie w S III właśnie myślałem zmienić żarówki standardowe na takie o barwie 5000-6000 [K], bo standardowe wydają mi się trochę żółte.
Barwa niższa niż 4300 może być bardziej komfortowa?
Nie licząc mgły i deszczu myślałem, że im wyższa ilość [K] to lepiej bo bardziej jasno/biało - oczywiście do pewnych granic.
U mnie w S III właśnie myślałem zmienić żarówki standardowe na takie o barwie 5000-6000 [K], bo standardowe wydają mi się trochę żółte.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Powyżej 5k robi się gorzej, pozatym najważniejsze to ilość lumenów a używany żarnik to - 40%. Dodatkowo stan soczewki, odblyśnika i klosza lampy. Ja używam mijania kiedy są potrzebne czyli po zmroku, czyli teraz od 17.00 do 7.00
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Powyżej jest bardziej niebiesko niż biało... i w deszcze uja widać
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
orlik pisze: U mnie w S III właśnie myślałem zmienić żarówki standardowe na takie o barwie 5000-6000 [K], bo standardowe wydają mi się trochę żółte.
Chętnie bym się zamienił gdyby to był taki sam typ
Im światło zimniejsze tym mniej widać i bardziej się oczy męczą, weź sobie na przykład żarówki halogenowe zwykle żółte, a halogenowe ala blue vision - na tych niebieskich gówno widać! Naprawdę, przerabiałem takie rzeczy kiedyś
Przerabiałem również różne kolory Xenonowe, jakieś 8-9 lat temu jak wchodziły HIDy na rynek dopiero i kosztowały bagatela 500zł
Pierwsze jakie miałem to 6000K - tragedia i wieś ale wtedy wyboru jeszcze nie było.... Później miałem 5000K, też mega słabo, dopiero 4300K dało największy komfort dla oka i ilość lumenów, więc jeżeli faktycznie są takie jak 4150K i będzie widać różnice to ja je bardzo chętnie założę, o ile będę miał pewność że taka właśnie barwę mają SIII.
Miałem właśnie SIII L&K na jazdę próbną, zrobiłem w ciągu doby 500km na każdym rodzaju drogi, każdej prędkości oraz warunkach, najprzyjemniejsze światło na jakim miałem okazję w życiu prowadzić auto, więc wg mnie w ogóle sobie odpuść wymianę na inne i ciesz się nimi! No ale to może kwestia gustu
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
whity pisze:Powyżej jest bardziej niebiesko niż biało... i w deszcze uja widać
dokładnie tak!
soczewkę i odbłyśnik czyściłem tyle ile się da na patencie, wkładając przez otwór po palniku pręcik owinięty na końcu mikrofibrą, mnóstwo kurzu zeszło i soczewka jest czystsza. Ja mam cały rok światła na AutoSebastian_M26 pisze:Powyżej 5k robi się gorzej, pozatym najważniejsze to ilość lumenów a używany żarnik to - 40%. Dodatkowo stan soczewki, odblyśnika i klosza lampy. Ja używam mijania kiedy są potrzebne czyli po zmroku, czyli teraz od 17.00 do 7.00
a jest jakaś zbliżona żywotność palników w kilometrach lub latach? bo podają ilość godzin ale niestety samochód osobowy nie ma licznika motogodzin :/
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Ja raz wymieniłem na nowe, identyczne jak miałem, po 2 latach i już było widać różnicę. Przebieg poniżej 20tys km, ale SI jezdzi non stop na ksenonach.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
masz na myśli "stoi" ?;)Matt pisze:ale SI jezdzi non stop na ksenonach.
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Byłem 2 tygodnie temu na przeglądzie w aso i się śmiali, że w tym roku sporo pojezdziłem. Zrobiłem 9 tys, rok wcześniej 6,5 tys, dwa lata wcześniej 7,5 tys. Zbliżam się do 210tys na liczniku
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Sobie myśli... ale małolata kręci tym licznikiem... i tak mu nikt nie uwierzy
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Niee, już kojarzą auto. Mało takich do aso przyjeżdża.
W wakacje wymieniali mi tarcze i klocki, bo od 2008 roku nic z nimi nie było robione xd
W wakacje wymieniali mi tarcze i klocki, bo od 2008 roku nic z nimi nie było robione xd
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
-40% na żarniku - 20% na soczewce - 20% na wyjaranym w dzień lustrze i się robi gówniane światło. Średnia żywotność to 3kh, także koło 150k km, ale po 2kh już jest znaczny spadek.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Podstawa to czysty odblysnik ( z czasem czarnieje i nawet nowy zarnik nie da takiego efektu).
Są firmy które zajmują się profesjonalną regeneracja lamp wyladowczych za nieduże pieniądze ( odblysnik jest malowany, lub polerowany w zależności od stopnia zużycia).
Oryginalny xenon ( Osram, Philips) ma temperaturę barwowa około 4100K.
Osram Cbi, ma ponad 5000K, dużo ludzi chwali że jest jaśniej, aczkolwiek w deszczu dupy nie urywa.
W seacie miałem d1s Osramy Silverstar 4200K i te świeciły bardzo dobrze.
Po przesiadce na SIII d3s widzę sporą różnicę na niekorzyść niestety i już zamówiłem Night breakery 4350K (następca Silverstar), bardzo dobre oceny w testach, także za jakiś czas dam znać jak założę i się rozswieca.
Merc87, "zregeneruj" lampy, wsadź porządny żarnik i wtedy będzie widać dużą różnicę.
Są firmy które zajmują się profesjonalną regeneracja lamp wyladowczych za nieduże pieniądze ( odblysnik jest malowany, lub polerowany w zależności od stopnia zużycia).
Oryginalny xenon ( Osram, Philips) ma temperaturę barwowa około 4100K.
Osram Cbi, ma ponad 5000K, dużo ludzi chwali że jest jaśniej, aczkolwiek w deszczu dupy nie urywa.
W seacie miałem d1s Osramy Silverstar 4200K i te świeciły bardzo dobrze.
Po przesiadce na SIII d3s widzę sporą różnicę na niekorzyść niestety i już zamówiłem Night breakery 4350K (następca Silverstar), bardzo dobre oceny w testach, także za jakiś czas dam znać jak założę i się rozswieca.
Merc87, "zregeneruj" lampy, wsadź porządny żarnik i wtedy będzie widać dużą różnicę.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Kurde no tu się nie zgodzę, chyba że przerabiałeś na jakiś chińskich blue vision z marketu.Im światło zimniejsze tym mniej widać i bardziej się oczy męczą, weź sobie na przykład żarówki halogenowe zwykle żółte, a halogenowe ala blue vision - na tych niebieskich gówno widać! Naprawdę, przerabiałem takie rzeczy kiedyś
Przez 8 ostatnich lat jeździłem na żarówkach halogenowych - i od razu po odbiorze nowych samochodów wymieniałem na żarówki osram night breaker, osram cool blue lub philips blue vision, bo na zwykłych żółtych fabrycznych nie dało się komfortowo jeździć.
Te nowe dawały jasne białe światło, a nie niebieskie. Blue były tylko marketingowe z nazwy. Testowałem wszystkie bo średnio wypalały się po pół roku po ok. 30.000km.
I po raz kolejny piszę, że według mnie bardziej komfortowe światło jest to bielsze (oczywiście nie wchodzące w niebieskie) a nie żółtsze.
Myślę że całość oświetlenia jest nowa i nowocześniejsza a co za tym idzie lepiej Ci się na tych światłach jeździło niż u siebie.Miałem właśnie SIII L&K na jazdę próbną, zrobiłem w ciągu doby 500km na każdym rodzaju drogi, każdej prędkości oraz warunkach, najprzyjemniejsze światło na jakim miałem okazję w życiu prowadzić auto, więc wg mnie w ogóle sobie odpuść wymianę na inne i ciesz się nimi! No ale to może kwestia gustu
Zresztą tak jak mówisz, dla każdego to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje
Dla każdego też komfort jest w inny sposób odbierany.
W moim przypadku dużo jeżdżę w nocy i mam wrażenie, że mniej jestem senny i zmęczony na dłuższych trasach mając bielsze światła.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Czekam z niecierpliwością w takim razieW seacie miałem d1s Osramy Silverstar 4200K i te świeciły bardzo dobrze.
Po przesiadce na SIII d3s widzę sporą różnicę na niekorzyść niestety i już zamówiłem Night breakery 4350K (następca Silverstar), bardzo dobre oceny w testach, także za jakiś czas dam znać jak założę i się rozswieca.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Barwa palników xenonowych SIII a SII
Ja na wszystkich opakowaniach widzę 4300°K, to jaką w końcu barwę oryginalnie ma SII a jaką SIII?Tom-Tdi pisze: Oryginalny xenon ( Osram, Philips) ma temperaturę barwowa około 4100K.
Ponoć nie da się ich bezpiecznie otworzyć, gdybym wiedział że się da, to bym to zrobił, choćby umyłbym odbłyśniki, soczewki z obu stron i klosz od środkaTom-Tdi pisze: Merc87, "zregeneruj" lampy, wsadź porządny żarnik i wtedy będzie widać dużą różnicę.
z tym się akurat zgodzę, jeśli chodzi o halogenowe to Osram Night Breaker moim zdaniem są najlepszymi i właśnie nie dają niebieskiego światła, natomiast Blue Vision już nie mają nic wspólnego z poprzednimi.orlik pisze:Przez 8 ostatnich lat jeździłem na żarówkach halogenowych - i od razu po odbiorze nowych samochodów wymieniałem na żarówki osram night breaker, osram cool blue lub philips blue vision
Jako ciekawostka zauważyłem, że nowsze Mazdy, Hondy i Toyoty mają bardzo fajne światło Czego akurat nie mogę powiedzieć o Audi, BMW czy Mercedesie... a niby to marki premium...