Witam,
Dzisiaj jadąc po drodze szybszej kategorii i mając przed sobą dość dużo samochodów to nie mając co robic zacząłem się przyglądać obrotomierzowi ( może niepotrzebnie ). Zauwazylem dosc dziwny objaw, którego jako tako nie czuć pod pedałem przyspieszenia.
Załóżmy, że jade na 6, mam 2 tyś obrotów. Jade delikatnie, odpuszczam gaz, i wciskam go troszke mocniej, na obrotomierzu widze nagly skok obrotów o jakies 100-200, potem spadek i juz normalnie idą w górę, trwa to bardzo krótko, tak ze tak jak pisze pod samym pedałem nic nie czuć.
Podobna sytuacja jak po takim przyspieszaniu odpuszczę gaz to obroty spadną na chwilę i potem wrócą do swojej wartosci takiej jaka ma być.
Też tak macie? Czy to normalne? Czy spodziewać się jakiejś usterki?
Na chłopski rozum myśląc to jest jakis lag zwiazany z turbiną - tak jakby sie zacinał na chwilę jakiś zawór. Komputer w samochodzi nie swieci mi zadnymi checkami. Do vaga podłącze w tygodniu bo nie chciało mi sie lecieć po laptopa, ale być moze tak ma być? ( choć wg mnie nie powinno )
FILM jak to wygląda ( mozecie ustawić szybkość na 0.5 bo trochę trzęsie )
https://www.youtube.com/watch?v=4fsEuOcnGqU
Pozdr.
Chwilowy spadek i wzrost obrotów
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 17:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: warszawa
Re: Chwilowy spadek i wzrost obrotów
Ja niestety mam tak samo w 1.8 TSI Dsg. Moim zdaniem nie jest to dobry objaw i może świadczyć o slizganiu się sprzęgła - czyli jego zużyciu i koniecznej wymianie. Ale w ASO zaprzeczyli aby miało to jakiekolwiek znaczenie i mimo że LUK przy takich objawach zaleca wymianę sprzęgła, w Skodzie kazali jeździć dalej(póki coś więcej się nie dzieje - brak odgłosów, szarpania, skrzynia zmienia biegi i auto jedzie do przodu)
Możesz też zobaczyć ten wątekwww.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=8141
Możesz też zobaczyć ten wątekwww.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=8141
- iparts
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 mar 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chwilowy spadek i wzrost obrotów
Osobiście również obstawiałbym winę sprzęgła, ponieważ to zazwyczaj objaw ślizgania tarczy sprzęgła. Jak widać kolega wyżej dopytał się w serwisie Skody i tam fachowcy stwierdzili co stwierdzili, więc pozostaje tylko czekać jak rozwinie się sytuacja.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/skoda,106.html