[S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
[S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Pomóżcie Panowie, bo czas zaczyna mnie naglić, a w głowie coraz większy mętlik.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad silnikami benzynowymi 2.0l w S3. Każdy ma swoje wady i zalety, różne możliwości, i mam wrażenie że skierowane są do 2 różnych grup odbiorców. stad pytania:
1. Czy macie wiedzę nt różnic w budowie, wyposażeniu i osprzęcie pomiędzy tymi dwoma silnikami? czy to jest tylko inny program i np. wydech, czy np. turbo w 280 jest większe i "cała reszta" też inna (głowica, wtryski itd)?
2. Czy są tu ludzie, którzy jeździli jednym i drugim i są w stanie wyrazić swoje obiektywne zdanie na ten temat? auta będę używał głównie na krajówkach, 5-10% miasto małe bez korków, autostrady sporadycznie, ale będą S-ki. przebieg roczny (ok 25+/-5kkm) myślę ze nie istotny, po prostu nie chcę następnego diesla. jeżdżę raczej szybciej niż średnia krajowa i noga też lubi być ciężka.
3. Czy ktoś z tu obecnych rozkminiał podobny problem? szukał materiałów itp? i ma jakieś wnioski?
4. Czy ktoś z tu obecnych ma dostęp do etki, chęć zdobycia tej wiedzy i podzielenia się nią użytkownikami na forum, i jest w stanie sprawdzić różnice pomiędzy tymi silnikami w najważniejszych miejscach?
5. czy ktoś ma np. znajomego kumatego mechanika, serwisanta ASO, który ma takie info i może się podzielić?
6. Nigdzie nie znalazłem info, że "biorą" olej. czy posiadacze ww mogli by coś w tej sprawie powiedzieć (również dotychczasowy przebieg i okres wymiany oleju)?
7. Czy komuś obiło się o uszy o kosztach eksploatacji obu wersji (chodzi mi głównie o awarie i obsługę bieżącą - choć ta będzie raczej na zbliżonym poziomie), czy są duże różnice?
8. Czy ktoś ma wiedzę nt awaryjności obu wersji?
znalazłem na forum jakąś instrukcję serwisową do TSI 180 i TSI 220, a przydała by się podobna dla TSI 220 i TSI 280 - może by tam wyłapał jakieś różnice.
jeździłem oboma, w odstępie 3-4 miesięcy, i szczerze mówiąc nie wiem co mam o nich myśleć. jazdy testowe zadowalające, spalanie 220 - mały szok dla mnie, 280 do zaakceptowania, dynamika obu ok, napęd 4x4 ok, tendencja do utraty przyczepności w TSI 220, oba z DCC, każdym zrobiłem 400 - 500km trasy testowej. wiem o możliwościach tuningu obu wersji, wiem o giftach w 220, i stąd pytanie o te różnice w budowie silników. może jednak warto dołożyć do TSI 280?
z góry dzięki za pomoc i ewentualną dyskusję.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad silnikami benzynowymi 2.0l w S3. Każdy ma swoje wady i zalety, różne możliwości, i mam wrażenie że skierowane są do 2 różnych grup odbiorców. stad pytania:
1. Czy macie wiedzę nt różnic w budowie, wyposażeniu i osprzęcie pomiędzy tymi dwoma silnikami? czy to jest tylko inny program i np. wydech, czy np. turbo w 280 jest większe i "cała reszta" też inna (głowica, wtryski itd)?
2. Czy są tu ludzie, którzy jeździli jednym i drugim i są w stanie wyrazić swoje obiektywne zdanie na ten temat? auta będę używał głównie na krajówkach, 5-10% miasto małe bez korków, autostrady sporadycznie, ale będą S-ki. przebieg roczny (ok 25+/-5kkm) myślę ze nie istotny, po prostu nie chcę następnego diesla. jeżdżę raczej szybciej niż średnia krajowa i noga też lubi być ciężka.
3. Czy ktoś z tu obecnych rozkminiał podobny problem? szukał materiałów itp? i ma jakieś wnioski?
4. Czy ktoś z tu obecnych ma dostęp do etki, chęć zdobycia tej wiedzy i podzielenia się nią użytkownikami na forum, i jest w stanie sprawdzić różnice pomiędzy tymi silnikami w najważniejszych miejscach?
5. czy ktoś ma np. znajomego kumatego mechanika, serwisanta ASO, który ma takie info i może się podzielić?
6. Nigdzie nie znalazłem info, że "biorą" olej. czy posiadacze ww mogli by coś w tej sprawie powiedzieć (również dotychczasowy przebieg i okres wymiany oleju)?
7. Czy komuś obiło się o uszy o kosztach eksploatacji obu wersji (chodzi mi głównie o awarie i obsługę bieżącą - choć ta będzie raczej na zbliżonym poziomie), czy są duże różnice?
8. Czy ktoś ma wiedzę nt awaryjności obu wersji?
znalazłem na forum jakąś instrukcję serwisową do TSI 180 i TSI 220, a przydała by się podobna dla TSI 220 i TSI 280 - może by tam wyłapał jakieś różnice.
jeździłem oboma, w odstępie 3-4 miesięcy, i szczerze mówiąc nie wiem co mam o nich myśleć. jazdy testowe zadowalające, spalanie 220 - mały szok dla mnie, 280 do zaakceptowania, dynamika obu ok, napęd 4x4 ok, tendencja do utraty przyczepności w TSI 220, oba z DCC, każdym zrobiłem 400 - 500km trasy testowej. wiem o możliwościach tuningu obu wersji, wiem o giftach w 220, i stąd pytanie o te różnice w budowie silników. może jednak warto dołożyć do TSI 280?
z góry dzięki za pomoc i ewentualną dyskusję.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
kurcze troche masz dużo pytan jak na takie młode samochody.. co ma sie psuć w takich nówkach???
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Jak większość jeszcze do pierwszej wymiany oleju nie dojechała...
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Silnik w 280 to ten sam co w golfie R, audi S3, leon cupra, oznaczenie silnika CJX, jest to już chyba 4 generacja tego silnika ponoć pozbawionego wad aczkolwiek zdarzały się już usterki, coś tam jest z układem smarowania bo jeden czy dwa silniki sie wysypały w golfe ale ponoć w jednym gość miał mało oleju a drugiego przypadku nie znam.
Jak masz kasę to tylko 280 bo ma 4x4 i łatwość modyfikacji, po samym programie masz 340koni a dokładając wydech, cooler i dolot 400koni, jest to bezpieczny mod bo po zmianie turbiny wychodzi około 480koni i o dziwo te silniki jeżdżą na seryjnym sprzęgłach w dsg.
Więc wybór jest prosty, przyjdzie zima i 4x4 jest nie do zastąpienia a przy wyższych mocach to konieczność aby czerpać frajdę z jazdy!!
Jak masz kasę to tylko 280 bo ma 4x4 i łatwość modyfikacji, po samym programie masz 340koni a dokładając wydech, cooler i dolot 400koni, jest to bezpieczny mod bo po zmianie turbiny wychodzi około 480koni i o dziwo te silniki jeżdżą na seryjnym sprzęgłach w dsg.
Więc wybór jest prosty, przyjdzie zima i 4x4 jest nie do zastąpienia a przy wyższych mocach to konieczność aby czerpać frajdę z jazdy!!
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Ja bym teraz brał 280. Mała różnica w cenie przy zakupie, a potem nie dokupisz.
A przy zakupie się w ogóle nie nad takim mocnym silnikiem nie zastanawiałem. Jak się już zastanawiasz i cie stać, to bierz.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
A przy zakupie się w ogóle nie nad takim mocnym silnikiem nie zastanawiałem. Jak się już zastanawiasz i cie stać, to bierz.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Na hamowni TSI 220 wychodzi 245-247 KM, a TSI 280 wychodzi z tego co pisał @piramida 278 KM.flash pisze:Gifty w 220?
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Piramida - dzięki za info o silniku. Z mojego punktu widzenia po jazdach testowych trzeba brać 4x4, ale lubię wiedzieć w co się pakuję. nie chcę kupić "problemowego" samochodu, bo planuje zakup na 7-10lat. ustaliłem, że z 4x4 nie ma problemów, z tego co napisałeś to są to silniki z dość dobrym zapasem mocy, czyli powinny pojeździć w normalnym użytkowaniu przez ten okres bezproblemowo. wiadomo, trzeba trafić na dobry egzemplarz. zastanawia mnie tylko jakie są różnice już nawet ogólnie w samochodzie, bo biorąc pod uwagę gift na TSI 220 to mocy przybywa ze 30KM, raczej do ogarnięcia programem, napęd to ok 9k PLN, większe hamulce, i za to dopłata 18k PLN. czy coś jeszcze? no, oczywiście ktoś zaraz doda że jest jeszcze znaczek na klapie "4x4" i na lewarku od biegów podobnie.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 3 sty 2016, o 17:47
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Ja mam 220tsi i silnik super, ale bardzo brakuje 4x4 zima i na mokrym. Wczesniej mialem insignie 220, 4x4 i na sniegu, mokrym w ogole nie mielila, a skoda jak sie przycisnie to na starcie duzo traci, a na sniegu to juz w ogole slabo sie jezdzi. Co do samego napedu 4x4, nie wiem jak haldex 5, ale 4 psula mi sie na potege (ale mysle, ze to wina opla, ktory nie przewiduje wymiany oleju).bartekpion pisze:Piramida - dzięki za info o silniku. Z mojego punktu widzenia po jazdach testowych trzeba brać 4x4, ale lubię wiedzieć w co się pakuję. nie chcę kupić "problemowego" samochodu, bo planuje zakup na 7-10lat. ustaliłem, że z 4x4 nie ma problemów, z tego co napisałeś to są to silniki z dość dobrym zapasem mocy, czyli powinny pojeździć w normalnym użytkowaniu przez ten okres bezproblemowo. wiadomo, trzeba trafić na dobry egzemplarz. zastanawia mnie tylko jakie są różnice już nawet ogólnie w samochodzie, bo biorąc pod uwagę gift na TSI 220 to mocy przybywa ze 30KM, raczej do ogarnięcia programem, napęd to ok 9k PLN, większe hamulce, i za to dopłata 18k PLN. czy coś jeszcze? no, oczywiście ktoś zaraz doda że jest jeszcze znaczek na klapie "4x4" i na lewarku od biegów podobnie.
Jakbym jeszcze raz wybieral to bym wzial tego 280 dla 4x4, chocby dla zobaczenia miny tych wszystkich cwaniakow w bmw i innych tzw premium objechanych skoda
- daniel10345
- Posty: 177
- Rejestracja: 14 kwie 2013, o 23:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Ruda Sląska
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Piramida, to się dopiero na ogląda zdziwień na twarzy pokonanych przez Skodę a najlepsze przed nim...
Stage 2...
Stage 2...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
cowboy w skodzieJedrula pisze: Jakbym jeszcze raz wybieral to bym wzial tego 280 dla 4x4, chocby dla zobaczenia miny tych wszystkich cwaniakow w bmw i innych tzw premium objechanych skoda
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- flash
- Posty: 337
- Rejestracja: 8 sty 2016, o 16:09
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Gdynia
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
A, to o to chodziło. Kusi mnie żeby się przejechać na dyno :>ursus pisze:Na hamowni TSI 220 wychodzi 245-247 KM, a TSI 280 wychodzi z tego co pisał @piramida 278 KM.flash pisze:Gifty w 220?
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] TSI 2.0 220 vs TSI2.280 4x4
Że kiedyś 1.8tsi było z giftami to wiem ale czy 2.0tsi 220 tez tak ma to nie jestem pewiem
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...