Ubytki płynu chłodniczego S3
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
No ciekawe jak to będzie z tym płynem, byc może charakterystyka jazdy i warunki zewnętrzne tez mają wpływ na ubytki czyli zakładając szybką jazdę autostradową plus gorące dni vs zima i spokojna jazda.
-
- Posty: 497
- Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: O-ka
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Masz Piramida rację, ja miałem tak w drodze powrotnej z Chorwacji, na autostradzie zaświeciła mi się kontrolka przy 17tyś (czyli 2500km zrobiło auto w upale ponad 30 stopni i przy dużych prędkościach) zatrzymałem się, ostudziłem auto i otworzyłem zbiorniczek. Dużo płynu się wróciło do zbiorniczka (odpowietrzył się) dolałem do MAX wsiadłem w auto i dalej ogieńpiramida pisze:No ciekawe jak to będzie z tym płynem, byc może charakterystyka jazdy i warunki zewnętrzne tez mają wpływ na ubytki czyli zakładając szybką jazdę autostradową plus gorące dni vs zima i spokojna jazda.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:06
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Trochę mnie to przeraża, że w samochodzie za 160 tysięcy należy odpowietrzać układ chłodzenia, który już raz był odpowietrzony Coś to nie tak jest. W BMW i citroenie nie miałem w życiu takiej sytuacji, czy silnik gorący czy nie, płynu zawsze w podobnej ilości co na zimnym. Wygląda to tak jakby się układ zapowietrzał, zły korek albo gdzieś jakaś uszczelka.Cienki221 pisze:Masz Piramida rację, ja miałem tak w drodze powrotnej z Chorwacji, na autostradzie zaświeciła mi się kontrolka przy 17tyś (czyli 2500km zrobiło auto w upale ponad 30 stopni i przy dużych prędkościach) zatrzymałem się, ostudziłem auto i otworzyłem zbiorniczek. Dużo płynu się wróciło do zbiorniczka (odpowietrzył się) dolałem do MAX wsiadłem w auto i dalej ogień
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:06
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Ano to, że takie problemy nie powinny mieć miejsca.whity pisze:A co ma 160tys do tego?
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Takie problemy nie powinne miec miejsca w aucie za 15.000 wiec nie wiem dlaczego akurat ta sumę podkreślasz
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Nie tyle zły,co uszkodzony zaworek w korku.blazej123 pisze:zły korek
-
- Posty: 497
- Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: O-ka
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
A ja miałem taką sytuację w BMW E60 jadąc prawie pełnym ogniem non stop do Viersen (Niemcy) prawie 1400km temp zewnętrzna około 30 stopni, na autostradzie prawie przy miejscu docelowym, wyskoczyła mi kontrolka płynu. Procedura ta sama odczekałem otworzyłem zbiorniczek i płyn wrócił. dojechałem na miejsce i dolałem 200ml i było MAX. Droga powrotna była o wiele spokojniejsza i takich akcji nie miałem. Auto w pełni sprawne i w znakomitej kondycjiblazej123 pisze:Trochę mnie to przeraża, że w samochodzie za 160 tysięcy należy odpowietrzać układ chłodzenia, który już raz był odpowietrzony Coś to nie tak jest. W BMW i citroenie nie miałem w życiu takiej sytuacji, czy silnik gorący czy nie, płynu zawsze w podobnej ilości co na zimnym. Wygląda to tak jakby się układ zapowietrzał, zły korek albo gdzieś jakaś uszczelka.Cienki221 pisze:Masz Piramida rację, ja miałem tak w drodze powrotnej z Chorwacji, na autostradzie zaświeciła mi się kontrolka przy 17tyś (czyli 2500km zrobiło auto w upale ponad 30 stopni i przy dużych prędkościach) zatrzymałem się, ostudziłem auto i otworzyłem zbiorniczek. Dużo płynu się wróciło do zbiorniczka (odpowietrzył się) dolałem do MAX wsiadłem w auto i dalej ogień
Teraz Superbem od tej sytuacji z płynem zrobiłem 10tyś i nie zaobserwowałem ubytku płynu. Widocznie w ekstremalnych warunkach tak moje auta mają
- Lukii
- Posty: 756
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 16:25
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Łuki
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Panowie wczoraj sprawdziłem i mam poniżej min. Będę dziś dolewał.
Ten G13 jest odpowiedni? Dolewałem taki do poprzedniego diesla i mi zostało jeszcze z pół butelki...
Ten G13 jest odpowiedni? Dolewałem taki do poprzedniego diesla i mi zostało jeszcze z pół butelki...
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 12:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Alexyn
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
U mnie tak samo. Auto ma najechane 7000 km. Poziom płynu utrzymuje się w okolicy min. Po odkręceniu korka następuje podniesienie poziomu płynu do mniej więcej połowy zakresu min-max. Trochę to wkurzające bo niby jest ok ale jakoś człowiek się denerwuje, szczególnie, że w poprzednim aucie miałem problemy z uciekającym płynem chłodniczym. Widocznie tak ten typ już ma...
- jkp002
- Posty: 150
- Rejestracja: 12 sie 2016, o 11:58
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Mam podobnie - płynu chłodzącego pomalutku ubywa, zwłaszcza przy szybkiej jeździe. Byłem z tym w ASO - Pan dolał 100ml płynu i powiedział, że TTTM i nie ma czym się martwić. Jak zapali się kontorlka, to zatrzymać się, odczekać troszkę co by motor ochłonął troszkę i dolać set lub dwie i jechać dalej. Podobno w 1.8 TSI jest jedynie nieco ponad 300 ml pomiędzy min a max. W starszych autach było prawie litr i jak na przeglądzie dolali to do następnego wystarczyło. Mówił też, że jak jest w okolicy min to można dolać, ale nie jest to konieczne, dolewać trzeba jak się zapali kontrolka. 10tys później byłem na wymianie oleju i znowu trzeba było sete dolać. Trochę to upierdliwe, ale można z tym żyć. U mnie póki co w 1.8 TSI oleju pomiędzy przeglądami nie trzeba dolewać, a i z tym płynem pewnie dałoby rady pomiędzy przeglądami, więc nie narzekam.
- Lukii
- Posty: 756
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 16:25
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Łuki
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Ubytki płynu chłodniczego S3
Ja dolałem ok 300 ml i jest teraz tak miedzy min a połową stanu.
Przebieg 12,5tys km - od zera nie dolewałem.
Przebieg 12,5tys km - od zera nie dolewałem.