Kolo zapasowe

LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Kolo zapasowe

Post autor: LMB »

kamracik pisze:Widzisz.. ja się nigdy nie przesiadałem, ja z 16" jeżdżę od zawsze :mrgreen:

Hamowanie to pikuś, ale różnica jest jeszcze w prowadzeniu. Na szybkich trasach jednak lepiej auto się prowadzi na większych felgach.
Zaloz kapcie XL, podbij cisnienie i roznica bedzie pomijalna.

Ostatnio ganialem Iska na 245/R18, nie pamietam profilu, ale cos kolo 45. Roznica w wysokosci scianki bocznej opony to tylko 2.5 mm w prownaniu z moim R16. A auto prowadzilo sie duzo lepiej od Superba - raz ze duzo szerzej, dwa, ze zawias byl sztywniejszy i nie bylo jak na lodce w zakretach :lol:.

Porownanie tez mam z moimi R18 i szczerze mowiac trase cwiczona od kilku lat pokonuje z tymi samymi predkosciami (zakrety), na 16" co na 18".

Pomine milczeniem, ze cena gum duzo lepsza na 16" :mrgreen: (£140 za dwa kapcie R16 vs £120 za jeden kapec R18)...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kolo zapasowe

Post autor: kamracik »

No na pewno, będę kupować 16", aby ciśnieniem je usztywnić do 18", ma to sens taki sam jak obniżanie i utwardzanie SUVów :mrgreen:

Choć możesz mieć rację, aby tylko na trasę podbić ciśnienie. Zobaczę, potestuję jak nie zapomnę ;) U mnie jednak może się to nie sprawdzić, bo jeszcze dochodzi pakiet na bezdroża.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Kolo zapasowe

Post autor: LMB »

kamracik pisze:No na pewno, będę kupować 16", aby ciśnieniem je usztywnić do 18", ma to sens taki sam jak obniżanie i utwardzanie SUVów :mrgreen:

Choć możesz mieć rację, aby tylko na trasę podbić ciśnienie. Zobaczę, potestuję jak nie zapomnę ;) U mnie jednak może się to nie sprawdzić, bo jeszcze dochodzi pakiet na bezdroża.
Nie wiem, czy wiesz, ale cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kolo zapasowe

Post autor: kamracik »

Pierwsze słyszę o oponach XL, więc ja to dopiero muszę poczytać o tym ;) Bo wątpię, aby fabryka mi takie dała.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Kolo zapasowe

Post autor: LMB »

kamracik pisze:Pierwsze słyszę o oponach XL, więc ja to dopiero muszę poczytać o tym ;) Bo wątpię, aby fabryka mi takie dała.
Extra Load. I nie zdziw sie, ze miales takie na pierwszy montaz.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kolo zapasowe

Post autor: CLO27 »

No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kolo zapasowe

Post autor: kamracik »

Czy dobrze zrozumiałem, że lepiej Ci się jedzie SII aniżeli SIII?

SIII na drodze lepiej się zachowuje bo jest nieco szerszy i jakby nie było powinien się prowadzić lepiej. Wszakże też różnica tych 8 lat w konstrukcji robi różnicę.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Kolo zapasowe

Post autor: LMB »

CLO27 pisze:No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...
Moze to pomoze, bo zbytnio uproscilem:

Obrazek

I w zrodelku jest wiecej: http://www.barrystiretech.com/loadtables.html

Po prostu - chcac osiagnac maksymalna nosnosc XL musisz pierdnac wiecej w oponke ;)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kolo zapasowe

Post autor: CLO27 »

Porównując fabrycznym SII vs SIII (bez modów żadnych) to SII jeździło mi się gorzej, nie biorąc pod uwagę charakterystyki silnika, różnicy w latach, a jedynie same odczucie komfortu czy zachowania na drodze (przyczepność, myszkowanie itp.).

Jednak po poczynionych zmianach wolę jeździć SII, komfort oczywiście dużo mniejszy niż w SIII i kucyków trochę brakuje, ale dużo lepsze właściwości jezdne na autostradzie mi się nim jeździ zdecydowanie przyjemnej. Wiadomo, że to dwa różne auta i nie jest w SIII źle, a nawet przyznam, że bardziej "luksusowo" (nawet w moich ubogich wersjach :P) i wygodnie, sentyment jednak i to, że SII jest prawie już na własność sprawia iż mam zagwozdkę hehe.
Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana bo na dalekie trasy biorę SIII które jeździ teraz jako służbowe, spalanie dużo niższe i mniej męczy-komfort, mniej daje też przyjemności z jazdy a na krótkie wolę się przejechać SII :D

Reasumując do pracy SIII, na co dzień SII :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kolo zapasowe

Post autor: CLO27 »

LMB pisze:
CLO27 pisze:No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...
Moze to pomoze, bo zbytnio uproscilem:

Obrazek

I w zrodelku jest wiecej: http://www.barrystiretech.com/loadtables.html

Po prostu - chcac osiagnac maksymalna nosnosc XL musisz pierdnac wiecej w oponke ;)
Ale ta tabelka tylko dla 60 hehe ja mam 225/40 r 18 więc mi się za bardzo nie przyda, ale jest tam pare ciekawych info.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kolo zapasowe

Post autor: rezon »

LMB pisze:.... cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:
Bzdury waćpan piszesz. Ciśnienie podawane przez producenta jest dla opon homologowanych. Jeśli jakaś firma produkuje opony "zwykłe" z nośnością 94 to dla zwykłych, a jeśli "zwykłe" ma 91, a XL 94 to ciśnienie jest dla XL.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Kolo zapasowe

Post autor: whity »

Ja tam daje zawsze wg uznania, cos powiedzmy pustym a pełnym obciążeniem :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Kolo zapasowe

Post autor: whity »

A tak apropos, dziś zmierzyłem bieżnik 19" pirelli,
Po przejechaniu 25.000km maja 6mm przód i tył.
I zero ząbkowaniu
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Kolo zapasowe

Post autor: CLO27 »

rezon pisze:
LMB pisze:.... cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:
Bzdury waćpan piszesz. Ciśnienie podawane przez producenta jest dla opon homologowanych. Jeśli jakaś firma produkuje opony "zwykłe" z nośnością 94 to dla zwykłych, a jeśli "zwykłe" ma 91, a XL 94 to ciśnienie jest dla XL.
No tak to chyba oczywiste że jeżeli homologowane są xl to producent dla takich ciśnienie podaje, ale nie o tym pisal, znaczy ja tak to odebrałem że pisał o zmianie ze zwykłych na xl gdzie zwykłe są rekomendowane....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Kolo zapasowe

Post autor: Enriquez »

whity pisze:A tak apropos, dziś zmierzyłem bieżnik 19" pirelli,
Po przejechaniu 25.000km maja 6mm przód i tył.
I zero ząbkowaniu
to dobrze, czy źle?
wygląda na to, że u mnie co roku wymiana laczy :(
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ