Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościach

Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Nie wiem na czym robisz ale Hunter po teście drogowym "podpowiada" jak optymalnie obrócić oponę względem felgi. Wolę to jak Twoje na czuja. I chyba właśnie dobrze to zrobić przy nowych oponach /felgach.

Wysłane z ekranu
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

inne maszyny też to robią , zapewniam Cię. w tej chwili główny środek z huntera ma sporo maszyn .
a optymalizację , tak jak mówiłem , robi sie wtedy gdy jest taka potrzeba , a nie przy każdej montowanej oponie.
zazwyczaj dość rzadko .
a test drogowy używa się przede wszystkim do wykrycia uszkodzenia w oponie którego nie można zauważyć lub wyczuć manualnie.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

oczywiście hunter to doskonała maszyna , żeby nie było..
nie mam huntera , nie stać mnie na niego , nie mam takiej potrzeb . a używanego nie chcę.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

bardzo wiele razy.
o sprężystości opony pierwsze słyszę , ale pewnie jeszcze wiele sie muszę uczyć.
tak jak pisałem , nie mam huntera , pracuje na hofmannie , ale mój przyjaciel ma ich chyba z 5 w serwisie więc trochę o nich wiem . i to od dawna , bo pracowałem na nich zanim jeszcze ktokolwiek o nich słyszał.
ale tak jak pisałem wcześniej , coraz mniej jest przypadków robienia optymalizacji , opony sa coraz dokładniej wyprodukowane , a i klienci przestali jeździć na kwadratowych felgach.
Awatar użytkownika
garfield
Posty: 84
Rejestracja: 8 lip 2015, o 14:08
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: garfield »

leszekmw pisze:topik21 raczej uszkodzona opona.
garfield pisze:Nie wiem, jak w waszych okolicach, ale u mnie znalezienie zakładu gdzie dobrze założą opony i wyważą koła graniczy z cudem.
oszukujesz. przestań jeździć po tych najtańszych . :D
W ogóle na cenę nie zwracam uwagi w tym przypadku, więcej kasy się zostawia co 2-3 dzień w spożywczym, niż kosztuje wyważenie kompletu kół nawet w najdroższym warsztacie.
leszekmw pisze:
garfield pisze:Przyznam się, że w Lublinie to jeszcze 200km/h nie próbowałem, ale jest to jakieś wyzwanie.
ostatnio wileńska 140 koło 13,00 , a jak byłem mały to po racławickich 120 -130 to było często..na więcej moc silnika nie pozwalała.. :D . ale wtedy ruch był mniejszy o 70%.
wiem że niema się czym chwalić , wiem.
całą poligonową codziennie jeżdżę i jak się z kimś złapię to gonimy tak pod 170-180. ostatnio z xc60 ale chyba zdaliśmy sobie na raz sprawę za zabudowany się zaczął...i było po heblach.. :lol:

uważaj na srebrną i ciemnozieloną insignię ostatnio mocno aktywne . obie bez anten i z nieprzyciemnianymi szybami.
Dzięki, ale po nowelizacji przepisów i tak staram się nie przekraczać więcej, niż o 50 w terenie zabudowanym, nawet jak są puste 2 pasy, jak na nowej Poligonowej.

A na trasie 170 to taka prędkość bez sensu - i tak przepisy już przekroczone na maksa, to czemu nie pojechać 220? ;)
garfield w superbie
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie kół na łukach/zakrętach przy większych prędkościac

Post autor: leszekmw »

bo to już z niebezpieczna prędkość dla octavii2.
ona przy 190 już robi sie "lekka"..
ODPOWIEDZ