Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówienie.

niestandardowy
Posty: 106
Rejestracja: 5 gru 2015, o 21:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Marcin
Lokalizacja: WLKP/Poznań

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: niestandardowy »

jarkow pisze:Mej, wydaje mi się że niestandardowemu chodziło o sprawdzenie synchronizacji wałka tak, jak to się robi w PD, za pomocą vcds w gr 4 na pracującym silniku. Czegoś takiego w CR się nie robi. Wystarczy tak jak napisał Mej obrócić wałem 2-3 razy i powtórnie założyć blokady dla sprawdzenia poprawności i ewentualnie skorygować.
Dokladnie o to mi chodzilo ;)
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:25 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: Enriquez »

Grupa 36 u mnie 0.00
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: Mej »

Enriquez pisze:Grupa 36 u mnie 0.00
Enriquez, sorry ale obawiam się, że sprawdziłeś nie to co trzeba.

Musiałbyś znaleźć DOKŁADNIE ten opis parametru :

Obrazek

Ewentualnie zapisać lub zlogować coś takiego :

Poniedziałek,11,Kwiecień,2016,15:30:45:05762
(...)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 01: Silnik (03L 906 018 RS)

15:30:40
046 Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy -0.13 °

Niestety trzeba tego poszukać na liście samemu bo jak widać powyżej numery grup w poszczególnych samochodach są różne (w powyższych przykładach 33 i 46).
Pozdrawiam.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: jarkow »

Nie robiłem tego przy wymianie rozrządu w CR. Sprawdzam tylko na blokadach. Żadna instrukcja nie mówi o tym. Jakie wartości są poprawne?
Jeżeli ktoś się decyduje na wymianę paska wielorowkowego z napinaczem, wg mnie powinien wymienić również sprzęgło alternatora
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:22 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: Enriquez »

Mej, dzięki - będę musiał w mojej angielskiej wersji pogmerać...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: Mej »

jarkow pisze:Nie robiłem tego przy wymianie rozrządu w CR. Sprawdzam tylko na blokadach. Żadna instrukcja nie mówi o tym.
Akurat dla mnie brak instrukcji nie jest żadną barierą przed skorzystaniem z "dobrodziejstwa inwentarza" i zweryfikowania siebie samego na koniec roboty ;) ... .
Masz absolutna rację i ja też o tym wspomniałem na poprzedniej stronie, że prawidłowe nastawy rozrządu uzyskuje się poprzez (najczęściej parokrotne) założenie blokad na kołach zębatych i to jest BEZKOMPROMISOWA podstawa dobrej roboty.
Niemniej skoro już istnieje odpowiedni blok pomiarowy, w którym można sobie podejrzeć synchro rozrządu to po prostu (IMO) warto z niego skorzystać i starannie zapisać odczytane parametry. Będą "jak znalazł" w przyszłości, na przykład podczas kolejnych przeglądów okresowych do obserwacji czy pod osłonami "rozrządu" nie dzieje się coś złego.

Analizując kolejne odczyty łatwej tez podjąć decyzję kiedy należałoby ewentualnie skorygować regulację - a o tym akurat instrukcja serwisowa wspomina już dosyć wyraźnie nakazując (od jakiegośtam przebiegu) regularną kontrolę paska i moim zdaniem nie jest to pusty wymysł producenta.
Jakie wartości są poprawne?
OT zawsze jest OT, więc ideałem jest 0* .
W praktyce przyjmuję, żeby odchyłki +/- 2* traktować "jak 0*", ale wszystko co powyżej uważam za warte przemyślenia i zwiększonej uwagi, a w silnikach z dopiero co wymienionym zestawem jako ewidentny dowód niedbalstwa.
Enriquez pisze:Mej, dzięki - będę musiał w mojej angielskiej wersji pogmerać...
Luzik. Jeśli koleś używał blokad powinno być OK.
Dramaty są zarezerwowane dla zenków z flamastrem i farbkami :twisted: ale Ciebie to nie dotyczy .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: Mej »

elmi_k pisze:Szkoda, że nie masz wartości przed wymianą.
Nic straconego. Będą następne (już niedługo).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: mig »

Zastanawiam się czy przy cdaa jest dużo roboty z wymianą napinacza?
tfu żadne tam kombi :D
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:23 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
spacewalker
Posty: 231
Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: LDZ

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: spacewalker »

Mej pisze:
elmi_k pisze:Szkoda, że nie masz wartości przed wymianą.
Nic straconego. Będą następne (już niedługo).
jak nie zapomne to sprawdze u siebie, bo mam 30k dopiero nalatane na CFG silniku , a nówka sztuka była
....
flyski
Posty: 41
Rejestracja: 27 cze 2015, o 10:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Lubin

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: flyski »

czy CFFB ma taki sam rozrząd jak CFGB ?
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Zestaw paska rozrządu i pompa wody w 2.0TDi CR - omówien

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:22 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ