Kierwonica nie prostuje się po skecie

totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: totenbart »

Witam
No to do rzeczy!
Miałem uszkodzone osłony przegubów. Dodatkowo zaczęło odzywać się zawieszenie. Zdecydowałem się więc na wymianę kompletu wahaczy przy okazji wymiany osłon w warsztacie. No i dostaję telefon: nie możemy rozebrać prawej strony pomimo grzania! Skończyło się uszkodzeniem zwrotnicy :evil: Znaleźli używkę, zamontowali, ustawili geometrię i samochód odebrałem. No i powstał problem jak w temacie. Kierownica nie powraca do położenia na wprost. Generalnie prostuje się, ale nie do końca, nie ważne czy ze skrętu w lewo czy w prawo. Czy zwrotnica może być przyczyną? Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu :?

Jutro przejadę się do nich niech rzucą jeszcze raz okiem. Dajcie na co zwrócić uwagę?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: Mej »

totenbart pisze:Dajcie na co zwrócić uwagę?
Na kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli trzeba zrobić geometrię).
Pozdrawiam.
totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: totenbart »

L=3,93, P=4.14 - czy to się jakoś ustawia czy są to wartości stałe?
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: jarkow »

Stałe. W S1 można regulować tylko zbieżność.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: Mej »

Teoretycznie są to wartości stałe, praktycznie istnieje możliwości (ale bardzo-bardzo ograniczonej) korekty.

Niestety nie powiem Ci teraz dokładnie na ile Twoje wartości są prawidłowe.
W A6 z identycznym zawiasem jak Twój Superb tolerancja zazwyczaj zawiera się między 2 a 4*, wiec wydaje się, że i u Ciebie ten parametr jest prawidłowy.
Jeśli do tego pochylenia kół masz bliskie zeru (lub w minimalnym minusiku do 1*) po obu stronach, to szczerze mówiąc na odległość ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: Zapp »

totenbart pisze:>>Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu :?
...
Zapytaj speców, czy nie kręcili śrubką od "zmniejszania luzów" na maglownicy.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: totenbart »

W warsztacie sprawdzili jeszcze raz zbieżność i potwierdziła się poprawność.
Generalnie układ chodzi z większymi oporami. Stanęło na tym, że sworznie w wahaczach są ciasno osadzone tak musi być.
Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: kamracik »

Sądzimy, że jak zwykle spuszczają na drzewo. Nie kojarzę auta, w którym kierownica by nie wracała, nawet poloneza.
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: drill »

sprawdzili tylko zbieżność czy całą geometrię? masz może wydruk czy to na słowo?
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: totenbart »

Mam wydruk, sprawdzali 2 osie i wszystko na zielono.
Geometria bym się raczej nie czepiał. Problemem jest to, że kierownica obraca się z wyczuwalnym oporem nawet przy podniesionych kołach.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: jarkow »

Wypnij końcówki drążków i sprawdź łapiąc za koła z jakim oporem skręcają się same zwrotnice nie połączone z maglownicą. Nie powinny stawiać zbyt dużego oporu. Tak samo możesz sprawdzić opór jaki stawia sama maglownica.
User019
Posty: 114
Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 171
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: User019 »

Zeby wymienić przegub lub osłonę trzeba trochę powalczyć z odginaniem koła na boki. Bo mimo instrukcji z passata B5 ze łatwo da sie wyjąć, u mnie np tak nie było. Pewnie u ciebie to samo, siłowali się i coś pogieli
totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie

Post autor: totenbart »

Oprócz osłony przegubu i tak pojawiły się stuki z lewej więc wahacze do wymiany. Całość była rozbierana.
Rozmawiałem ze znajomym i opowiadał, że koleś który też wymieniał wahacze musiał strzykawką wstrzyknąć odrobinę oleju w sworznie, tak były ciasno spasowane. Generalnie, albo się deko poprawiło, albo człowiek się przyzwyczaja do "złego" :mrgreen:
ODPOWIEDZ