Kierwonica nie prostuje się po skecie
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Suwałki
Kierwonica nie prostuje się po skecie
Witam
No to do rzeczy!
Miałem uszkodzone osłony przegubów. Dodatkowo zaczęło odzywać się zawieszenie. Zdecydowałem się więc na wymianę kompletu wahaczy przy okazji wymiany osłon w warsztacie. No i dostaję telefon: nie możemy rozebrać prawej strony pomimo grzania! Skończyło się uszkodzeniem zwrotnicy Znaleźli używkę, zamontowali, ustawili geometrię i samochód odebrałem. No i powstał problem jak w temacie. Kierownica nie powraca do położenia na wprost. Generalnie prostuje się, ale nie do końca, nie ważne czy ze skrętu w lewo czy w prawo. Czy zwrotnica może być przyczyną? Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu
Jutro przejadę się do nich niech rzucą jeszcze raz okiem. Dajcie na co zwrócić uwagę?
No to do rzeczy!
Miałem uszkodzone osłony przegubów. Dodatkowo zaczęło odzywać się zawieszenie. Zdecydowałem się więc na wymianę kompletu wahaczy przy okazji wymiany osłon w warsztacie. No i dostaję telefon: nie możemy rozebrać prawej strony pomimo grzania! Skończyło się uszkodzeniem zwrotnicy Znaleźli używkę, zamontowali, ustawili geometrię i samochód odebrałem. No i powstał problem jak w temacie. Kierownica nie powraca do położenia na wprost. Generalnie prostuje się, ale nie do końca, nie ważne czy ze skrętu w lewo czy w prawo. Czy zwrotnica może być przyczyną? Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu
Jutro przejadę się do nich niech rzucą jeszcze raz okiem. Dajcie na co zwrócić uwagę?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Na kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli trzeba zrobić geometrię).totenbart pisze:Dajcie na co zwrócić uwagę?
Pozdrawiam.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
L=3,93, P=4.14 - czy to się jakoś ustawia czy są to wartości stałe?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Teoretycznie są to wartości stałe, praktycznie istnieje możliwości (ale bardzo-bardzo ograniczonej) korekty.
Niestety nie powiem Ci teraz dokładnie na ile Twoje wartości są prawidłowe.
W A6 z identycznym zawiasem jak Twój Superb tolerancja zazwyczaj zawiera się między 2 a 4*, wiec wydaje się, że i u Ciebie ten parametr jest prawidłowy.
Jeśli do tego pochylenia kół masz bliskie zeru (lub w minimalnym minusiku do 1*) po obu stronach, to szczerze mówiąc na odległość ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.
Niestety nie powiem Ci teraz dokładnie na ile Twoje wartości są prawidłowe.
W A6 z identycznym zawiasem jak Twój Superb tolerancja zazwyczaj zawiera się między 2 a 4*, wiec wydaje się, że i u Ciebie ten parametr jest prawidłowy.
Jeśli do tego pochylenia kół masz bliskie zeru (lub w minimalnym minusiku do 1*) po obu stronach, to szczerze mówiąc na odległość ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.
Pozdrawiam.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Zapytaj speców, czy nie kręcili śrubką od "zmniejszania luzów" na maglownicy.totenbart pisze:>>Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu
...
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
W warsztacie sprawdzili jeszcze raz zbieżność i potwierdziła się poprawność.
Generalnie układ chodzi z większymi oporami. Stanęło na tym, że sworznie w wahaczach są ciasno osadzone tak musi być.
Co o tym sądzicie?
Generalnie układ chodzi z większymi oporami. Stanęło na tym, że sworznie w wahaczach są ciasno osadzone tak musi być.
Co o tym sądzicie?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Sądzimy, że jak zwykle spuszczają na drzewo. Nie kojarzę auta, w którym kierownica by nie wracała, nawet poloneza.
- drill
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
sprawdzili tylko zbieżność czy całą geometrię? masz może wydruk czy to na słowo?
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)
Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)
Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Mam wydruk, sprawdzali 2 osie i wszystko na zielono.
Geometria bym się raczej nie czepiał. Problemem jest to, że kierownica obraca się z wyczuwalnym oporem nawet przy podniesionych kołach.
Geometria bym się raczej nie czepiał. Problemem jest to, że kierownica obraca się z wyczuwalnym oporem nawet przy podniesionych kołach.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Wypnij końcówki drążków i sprawdź łapiąc za koła z jakim oporem skręcają się same zwrotnice nie połączone z maglownicą. Nie powinny stawiać zbyt dużego oporu. Tak samo możesz sprawdzić opór jaki stawia sama maglownica.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 171
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Zeby wymienić przegub lub osłonę trzeba trochę powalczyć z odginaniem koła na boki. Bo mimo instrukcji z passata B5 ze łatwo da sie wyjąć, u mnie np tak nie było. Pewnie u ciebie to samo, siłowali się i coś pogieli
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
Oprócz osłony przegubu i tak pojawiły się stuki z lewej więc wahacze do wymiany. Całość była rozbierana.
Rozmawiałem ze znajomym i opowiadał, że koleś który też wymieniał wahacze musiał strzykawką wstrzyknąć odrobinę oleju w sworznie, tak były ciasno spasowane. Generalnie, albo się deko poprawiło, albo człowiek się przyzwyczaja do "złego"
Rozmawiałem ze znajomym i opowiadał, że koleś który też wymieniał wahacze musiał strzykawką wstrzyknąć odrobinę oleju w sworznie, tak były ciasno spasowane. Generalnie, albo się deko poprawiło, albo człowiek się przyzwyczaja do "złego"