S1 tempomat

Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: S1 tempomat

Post autor: drill »

wojteklublin pisze:drill - pamiętasz może gdzie sprawdzałeś czy te wartości w 0/1 się zmieniają?
Grupy 6 i 22 w engine/main blocks
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

W grupie 6 w drugim okienku mam cały czas 100, jak wciskam hamulec to zmienia się drugie i trzecie zero.
W grupie 22 domyślnie w drugim polu jest 100000, w zależności od wciskanych przycisków nie zmieniają się tylko dwie pierwsze wartości.
Po wciśnięciu sprzęgła w w żadnym polu żadnej grupy wartości się nie zmieniają.
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: S1 tempomat

Post autor: drill »

Tak na szybko znalezione na forum Audi:

"Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011
"

W/w opis dotyczy tempomatu tylko w manetce... w naszym przypadku trzeba czytać to odpowiednio ponieważ zamiast suwaka są trzy przyciski na kierownicy ;)
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

Właśnie sprawdziłem to co napiałeś. Dokładnie wygląda to tak:

w bloku 006 w czwartej kolumnie wartość zmienia się podczas włączania/wyłączania tempomatu.
w bloku 022 w trzeciej kolumnie domyślnie jest 100000 (zgodnie z tym co napisałeś powinno być 000000):
1. po włączeniu tempomatu (ON/OFF) zmienia się 100011/100000
2. przy wciskaniu SET- zmienia się 100111/100011
3. przy wciskaniu RES+ zmienia się 101011/100011
4. przy wciskaniu hamulca 110011/100011
5. przy sprzęgle brak reakcji - a chyba powinno po puszczeniu ustawiać się 0 na początku...

Prawdopodobnie to właśnie czujnik sprzęgła jest uszkodzony, (1 oznacza cały czas wciśnięte sprzęgło) stąd ten problem.
Tak więc czekam, aż przyjdzie mi czujnik, wymienię i napiszę czy coś się zmieniło czy problem nadal występuje.
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: S1 tempomat

Post autor: drill »

Jesli nic poza czujnikiem nie padlo to powinno dzialac. Mozesz tez odpiac wtyczke czujnika... tempomat powinien zaczac dzialac... to oczywiscie nie na stale tylko do testu ;)
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

No niby można, ale jak za max 2 dni będę miał czujnik to nie wiem czy mi się chce :mrgreen: zwłaszcza, że pogoda temu nie sprzyja.
Tak czy inaczej póki co dzięki za pomoc 8-)
wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

Witam ponownie. Dzisiaj zabrałem się za wymianę czujnika. Jak się okazało, ten który mam przy pedale sprzęgła jest zupełnie inny niż ten, który zamówiłem. Mam tak coś takiego: Obrazek. Ale to w tej chwili nie jest problemem - można zamówić drugi.

Wyjąłem go, odłączyłem, rozebrałem (w środku są tylko dwie blaszki, które stykają się po wciśnięciu), a nic nie zmienia tej 1.
Obrazek

Tak to wygląda cały czas... Jakieś pomysły czego mogę jeszcze szukać i gdzie sprawdzić?
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: S1 tempomat

Post autor: drill »

Zmostkuj oba piny we wtyczce i sprawdz czy cos sie zmienia...
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

Próbowałem, nic się nie zmienia... Wiesz może czy jest jakiś bezpiecznik, który odpowiada za ten czujnik?
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: S1 tempomat

Post autor: drill »

Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

wojteklublin
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2016, o 15:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)

Re: S1 tempomat

Post autor: wojteklublin »

Aktywować i deaktywować też już próbowałem na samym początku. Efektów brak.
ODPOWIEDZ