S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Michu91
Posty: 29
Rejestracja: 3 sty 2016, o 19:06
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Lokalizacja: Elblag

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Michu91 »

Jakie tarcze i klocki byście dali do s1 na 19" Sline bo seria za małe i lipnie to wygląda trochę ;p dodam żeby współpracowało to z felga 16" na zimę. Z góry dzieki
maniek_202
Posty: 91
Rejestracja: 27 sie 2015, o 18:54
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sanok

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: maniek_202 »

Ja bym zostawił serie. Miałem przy zakupie felgi 19' i radzilo sobie bez zarzutów. Teraz zszedłem na 17' i zimą i lato i seryjne dają radę, na tą masę samochodu radzą sobie jak powinny, jedynie to Ci może przeszkadzać ze są za małe ale tylko z powodu wyglądu tarcz bym nie zmieniał jeszcze jak robisz przeskok w zimie na 16'
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: JanuszSz »

Max do 16",to 312.To jeśli chodzi o rozmiar,producenta sobie sam dobierzesz.
Obrazek
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: elmi_k »

X
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, o 20:39 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
User019
Posty: 114
Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 171
Lokalizacja: Warszawa

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: User019 »

MOze chce ktoś kupić jarzma na duże tarcze?
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: elmi_k »

X
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, o 20:39 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pawka87
Posty: 44
Rejestracja: 5 mar 2011, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Pawka
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Pawka87 »

Też właśnie myślę nad wymianą tarcz na większe, ponieważ moje 288 się powoli kończą a przy feldze 19 to wizualnie mogłoby być 312 właśnie no i przy tym rozmiarze i wadze koła razem z adapterem to pewnie hamowanie znacznie polepszyłoby się. Czyli wystarczą same jarzma ? zacisków nie trzeba większych ?
I love VAGinas.

Żerków VE2014 https://www.youtube.com/watch?v=QSPt3Hi8Zto
Żerków VE2013 https://www.youtube.com/watch?v=sgKsdCE-Sas
Żerków VE2012 http://vimeo.com/59992726
Żerków VE2011 http://vimeo.com/36659622

Stay tuned ;)
Awatar użytkownika
Pawka87
Posty: 44
Rejestracja: 5 mar 2011, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Pawka
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Pawka87 »

Czy ktoś mógłby pomóc w temacie. Czy ten zestaw: https://www.olx.pl/oferta/zaciski-jarzm ... 164adb42fd się nadaje do swapu na 312 mm.
I love VAGinas.

Żerków VE2014 https://www.youtube.com/watch?v=QSPt3Hi8Zto
Żerków VE2013 https://www.youtube.com/watch?v=sgKsdCE-Sas
Żerków VE2012 http://vimeo.com/59992726
Żerków VE2011 http://vimeo.com/36659622

Stay tuned ;)
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: JanuszSz »

Na tej aukcji są tylko zaciski,takie same,jak masz w swoim aucie.Musisz kupić jarzma do tarczy 312,zacisk zostaje ten sam.
Obrazek
Wydaje mi się,że klocki są te same d0 288/312.Trzeba tylko większą tarczę zastosować.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawka87
Posty: 44
Rejestracja: 5 mar 2011, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Pawka
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Pawka87 »

Tak, wyczytałem, że mogę same jarzma ale ponoć jarzm też jest kilka wersji... nie wiem ile w tym prawdy, myślałem kupić taki komplet, żeby sobie od razu pomalować całość, bez potrzeby unieruchomiania auta.
I love VAGinas.

Żerków VE2014 https://www.youtube.com/watch?v=QSPt3Hi8Zto
Żerków VE2013 https://www.youtube.com/watch?v=sgKsdCE-Sas
Żerków VE2012 http://vimeo.com/59992726
Żerków VE2011 http://vimeo.com/36659622

Stay tuned ;)
Awatar użytkownika
Pawka87
Posty: 44
Rejestracja: 5 mar 2011, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Pawka
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Pawka87 »

A wytłumaczcie mi jedną rzecz, ludzie piszą o większych tarczach itd itp. i że tylko tarcze większe i jarzma, a klocki i zacisk zostają takie same. To czemu to ma lepiej hamować, skoro wielkość klocka hamulcowego się nie zmienia to i powierzchnia cierna jest taka sama bez różnicy czy 288 czy 312, czy się mylę ?
I love VAGinas.

Żerków VE2014 https://www.youtube.com/watch?v=QSPt3Hi8Zto
Żerków VE2013 https://www.youtube.com/watch?v=sgKsdCE-Sas
Żerków VE2012 http://vimeo.com/59992726
Żerków VE2011 http://vimeo.com/36659622

Stay tuned ;)
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: JanuszSz »

Być może chodzi o lepsze odprowadzanie ciepła w tarczach o większej średnicy.
Obrazek
User019
Posty: 114
Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 171
Lokalizacja: Warszawa

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: User019 »

Pawka87 pisze:A wytłumaczcie mi jedną rzecz, ludzie piszą o większych tarczach itd itp. i że tylko tarcze większe i jarzma, a klocki i zacisk zostają takie same. To czemu to ma lepiej hamować, skoro wielkość klocka hamulcowego się nie zmienia to i powierzchnia cierna jest taka sama bez różnicy czy 288 czy 312, czy się mylę ?
a łatwiej byłoby zatrzymać ręką wałek o średnicy 3cm czy 8cm?

Podobnie z tarczą.
Większa tarcza - większa prędkość liniowa tarczy względem klocka (ta sama kątowa). zatem przy tym samym ścisku układu działą większa siła.

Przy okazji - sprzedam takie jarzma za 200zł wyjęte z mojego superba.
ODPOWIEDZ