Podgrzewanie foteli SII
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
Ale to chyba normalne, że musi się wszystko nagrzać, szyba też nie od razu jest ciepła. Nie wiem dlaczego to jest tak zestrojone, ale doszukiwałbym się oszczędności, że maty nie mają dużej mocy i materiał musi się nagrzać. U mnie np. jest tak, że najpierw po 2-3 minutach grzeją plecy, a dopiero po jakimś czasie tyłek.
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Podgrzewanie foteli SII
Ciekawe czy można gdzieś ustawić żeby szyba grzała od samego początku. Ja myślałem, że po prostu zanim się wszystko rozgrzeje to tyle trwa.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
A nie grzeje od początku? Szybę włączam praktycznie zaraz po wejściu i od razu się powoli nagrzewa.
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Podgrzewanie foteli SII
Ręką nie sprawdzałem (ani językiem ) ale lód to widać jak zaczyna puszczać po jakimś czasie.
Może ta szyba jednak nie grzeje od początku?
Może ta szyba jednak nie grzeje od początku?
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Podgrzewanie foteli SII
Grzeje Ale zanim się rozgrzeje i lód zacznie rozpuszczać to trochę zajmuje (z 2 min) ...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
Od razu nie puszcza, przy lekkim oblodzeniu szyby puszcza po słownie 2 minutach, ostatnio śpieszyłem się do szpitala z młodym i po wyjechaniu z miejsca parkingowego tyłem i przejechaniu kawałka pustej ulicy mogłem wycieraczkami już się pozbyć zmarzliny z szyby, nie jest to więc długo.
Z cięższym lodem nie wiem, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jak długo to zajmuje, bo takowego w Łodzi nie uświadczysz, jak zwykle tutaj to też jest tylko na zamówienie
Z cięższym lodem nie wiem, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jak długo to zajmuje, bo takowego w Łodzi nie uświadczysz, jak zwykle tutaj to też jest tylko na zamówienie
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Kiel
Re: Podgrzewanie foteli SII
Testowałem i szyby, jak wlacze rano auto i od razu podgrzewanie szyby to mija kilka min 3-4 i dopiero szyba zaczyna grzac i nawet w mróz -18℃ zajmuje odmrożenie 1-2min. Jeżeli odpalilem auto z rana i wylaczylem nawiewy auto popracowalo ok 5 min i wtedy wlaczylem podgrzewanie ,szyby od razu zaczeły grzac i rowniez rozmrozily szybe w ok 1-2min. Z grzanymi stolkami mam identycznie.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Podgrzewanie foteli SII
Witam panowie, borykam się z problemem podgrzewania siedziska kierowcy...
Zdemontowałem siedzisko i znalazłem przerwane miejsce na lince oporowej, z wielkimi problemami ale udało mi się to polutować.
Pozostaje jednak problem, który przedstawiam na obrazku...
Czerwony kolor - grzeje mocno
Różowy kolor - coś tam ledwo grzeje
srebrna kropka - polutowane miejsce przerwy
Oporność maty siedziska 6.3 Ohm
Oporność maty oparcia 3.8 Ohm
Oporność każdej z mat u pasażera 3.0 Ohm
Czy może mi jakiś elektryk/elektronik wytłumaczyć dlaczego cały drut oporowy maty nie grzeje z tą samą temperaturą - tylko jego krótsza część grzeje mocniej a dłuższa słabiej? Prąd ma kierunek? odwrócić + z - ?
Przestudiowałem google, ludzie lutują maty w różnych autach i każdy kto to zrobi grzeje mu normalnie cała, nie spotkałem się jeszcze gdzieś z jakimś postem że komuś grzeje CZĘŚĆ maty...
Przy okazji nie rozumiem tego, że nietknięta mata oparcia kierowcy ma inną oporność niż tak samo nietknięta mata oparcia u pasażera (inny typ na prawy i lewy fotel?)
Próbuję jeszcze to jakoś ratować z tego względu że używek po prostu nigdzie takich nie ma, a nowa taka mata o numerze 3T0963555AF w serwisie po moich rabatach kosztuje 450zł. Obawiam się kolejnej rzeczy, nowa mata pewnie będzie mieć 3.0 Ohm a oparcia ma 3.8 Ohm i znów będą inne temperatury grzania.
Pomocy - jakiejkolwiek.
Zdemontowałem siedzisko i znalazłem przerwane miejsce na lince oporowej, z wielkimi problemami ale udało mi się to polutować.
Pozostaje jednak problem, który przedstawiam na obrazku...
Czerwony kolor - grzeje mocno
Różowy kolor - coś tam ledwo grzeje
srebrna kropka - polutowane miejsce przerwy
Oporność maty siedziska 6.3 Ohm
Oporność maty oparcia 3.8 Ohm
Oporność każdej z mat u pasażera 3.0 Ohm
Czy może mi jakiś elektryk/elektronik wytłumaczyć dlaczego cały drut oporowy maty nie grzeje z tą samą temperaturą - tylko jego krótsza część grzeje mocniej a dłuższa słabiej? Prąd ma kierunek? odwrócić + z - ?
Przestudiowałem google, ludzie lutują maty w różnych autach i każdy kto to zrobi grzeje mu normalnie cała, nie spotkałem się jeszcze gdzieś z jakimś postem że komuś grzeje CZĘŚĆ maty...
Przy okazji nie rozumiem tego, że nietknięta mata oparcia kierowcy ma inną oporność niż tak samo nietknięta mata oparcia u pasażera (inny typ na prawy i lewy fotel?)
Próbuję jeszcze to jakoś ratować z tego względu że używek po prostu nigdzie takich nie ma, a nowa taka mata o numerze 3T0963555AF w serwisie po moich rabatach kosztuje 450zł. Obawiam się kolejnej rzeczy, nowa mata pewnie będzie mieć 3.0 Ohm a oparcia ma 3.8 Ohm i znów będą inne temperatury grzania.
Pomocy - jakiejkolwiek.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
Jakimś hiper elektrykiem nie jestem, ale tak prąd ma kierunek. Przynajmniej tak kojarzę z fizyki
Jeśli do lutu grzeje Ci bardziej, to znaczy, że sam lut musi stawiać opór, dlatego za nim jest mata chłodniejsza, a do niego cieplejsza. Odwrócenie biegunów pewnie zmieni temperatury pomiędzy tymi odcinkami, ale nie wiem jaki to ma wpływ ma matę, bo zapewne w niektórych miejscach nadal będzie się grzać bardziej niż powinna.
Odnośnie różnej oporności, to kwestia zużycia, fotel kierowcy pewnie częściej jest eksploatowany, zarówno pod kątem fizycznym jak i prądowym. Stąd pewnie te różnice w oporności.
Jeśli do lutu grzeje Ci bardziej, to znaczy, że sam lut musi stawiać opór, dlatego za nim jest mata chłodniejsza, a do niego cieplejsza. Odwrócenie biegunów pewnie zmieni temperatury pomiędzy tymi odcinkami, ale nie wiem jaki to ma wpływ ma matę, bo zapewne w niektórych miejscach nadal będzie się grzać bardziej niż powinna.
Odnośnie różnej oporności, to kwestia zużycia, fotel kierowcy pewnie częściej jest eksploatowany, zarówno pod kątem fizycznym jak i prądowym. Stąd pewnie te różnice w oporności.
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podgrzewanie foteli SII
Ja też tak mam od nowości;( ... I dupa blada... tzn. zimna;)LMB pisze:Mam tak od nowosci - czuc, ze mata zaczyna grzac po jakis 4-5 minutach.bobek84 pisze:A u mnie jest problem tego typu że mata kierowcy zaczyna grzac po kilku minutach 2-4 min od odpalenia auta, potem grzeje mocno i tak samo jest na siedzisku jak i na oparciu. W innych autach jest odczuwalne grzanie po pół minuty od odpalenia auta. Co może być tego powodem?.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2016, o 19:41 przez marcin wroclaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podgrzewanie foteli SII
Też mam materialszms pisze:LMB pisze:Mam tak od nowosci - czuc, ze mata zaczyna grzac po jakis 4-5 minutach.
mam tak samo, materiał.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Podgrzewanie foteli SII
kamracik pisze:Jakimś hiper elektrykiem nie jestem, ale tak prąd ma kierunek. Przynajmniej tak kojarzę z fizyki
Jeśli do lutu grzeje Ci bardziej, to znaczy, że sam lut musi stawiać opór, dlatego za nim jest mata chłodniejsza, a do niego cieplejsza. Odwrócenie biegunów pewnie zmieni temperatury pomiędzy tymi odcinkami, ale nie wiem jaki to ma wpływ ma matę, bo zapewne w niektórych miejscach nadal będzie się grzać bardziej niż powinna.
Niestety tak jak podejrzewałem, podmiana pinów nic nie zmieniła, nadal grzeje się ten krótki odcinek...
zastanawiam się nad tym żeby skrócić odcinek grzewczy i przylutować dodatkowy przewód plusowy bezpośrednio do miejsca łączenia maty, chyba jedyne rozwiązanie, pozbędę się grzania jednego boczku, lepiej chyba tak niż odwrotnie...
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
Najlepiej to byłoby po prostu tą matę wymienić, skoro już masz ją wyciągniętą na nową.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: Podgrzewanie foteli SII
wyciągałem to już 3x, wprawę mam więc jak będzie trzeba to wyciągnę jeszcze 2x, czas i zdolności mam - a wydać 450zł to się średnio chce, bynajmniej warto spróbować nim się wyda pieniądze
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podgrzewanie foteli SII
No nie wiem, myślę, że wolałbym znaleźć jakąś matę nawet nie oryginalną, ale nie bawić się w lutowanie.
Np.:
http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna ... 15810.html
Tylko najpierw sprawdzić oporność maty.
Lub jeszcze lepiej przełóż matę z fotela pasażera na kierowcę
Np.:
http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna ... 15810.html
Tylko najpierw sprawdzić oporność maty.
Lub jeszcze lepiej przełóż matę z fotela pasażera na kierowcę