DSG - stuki w skrzyni

szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

Lepsze, ale przy dobrej eksploatacji suchej wcale nie jest taka zla.
Mokre sa bardziej idiotoodporne :D
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: whity »

A co to dobra ekspoloatacja? Definiuj
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

W dsg7 ze wzgledu na mniejsza ilosc oleju sprzegla szybciej sie zagrzewaja... Jak ktos lata w trasie to sprzegla sie nie grzeja, wiec skrzynia nie dostaje... W miescie jak ciagle miesza miedzy biegami to sie przegrzewaja i padaja.
Znowu w dsg6 jeden wspolny obwod powoduje, ze mechatronika jest narazona na zanieczyszczenia i z tego wzgledu ta skrzynia ma wieksze problemy z mechatronika.

Mozna wiele ciekawych rzeczy sie dowiedziec :mrgreen:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: whity »

Ale ja nie pisze o skrzyniach...przeczytaj raz jeszcze ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

Nie rozumiem. 8-)
Awatar użytkownika
Broker89
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2013, o 21:01
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 215KM 430NM

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Broker89 »

Mam dsg7 w drugim aucie, przy 10tys auto wylądowało w serwisie przy zmianie biegow czasami byl dziwny odglos jakby cos padalo z trybikow i szorowalo po ząbkach :) na gwarancji teoretycznie wymienili jakies przewody olejowe ktore byly wadliwie położone czy cuś. Teraz robilem wymiane oleju w skrzyni w aso vw zaplacilem 1200zl co dziwne 2 zakłady mechaniczne nie chciały się tego podjąć i odsyłali mnie do aso. Jak narazie wszystko działa :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: whity »

Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bobek84 »

A w Niemczech pytalem w serwisie, normalnie na 60tys km jest wymiana przewidziana w dsg7.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: whity »

Skoda wymieniala poprzez akcje serwisowa darmowo olej...ale nigdzie nie pisze ze trzeba go regularnie wymieniać
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia

sam jesteś suchy :lol:

nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów :roll:

W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.

A to, że nieprzewidziana to inna bajka. :roll:



Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była :mrgreen:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: whity »

Wiem wiem...przecież się wymienia...brakuje bezdusznego:)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

A wracając do tematu, to pewnie dwumasa... skoro ciągnęło auto przeczepę nie raz to bardzo prawdopodobne. W klekocie dwumasy padają, ale są bardziej wytrzymałe na przeciążenia...

Tak sobie teraz przypominam - znajomy identycznym silnikiem i skrzynią regularnie na wakacje ciągał 8-metrową kempingową...i on wymieniał dwumasę przy 80 kkm. :roll:
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: sko89 »

DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: CLO27 »

sko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałości :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

A 1.6 tdi? Tez moment ma maksymalny... :roll:
ODPOWIEDZ