wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Mam wrażenie, że silnik wolniej się nagrzewa, ale to nie jest duży problem. Kłopot w tym, że jadąc poza miastem prędkością ok. 70 km/h, silnik łapie temp 90 st. Wystarczy jednak, że przyśpieszę do 100 lub więcej i temp. spada. Wszystko to nawet przy około 10 st. na zewnątrz. Jak jest zimniej to 90 st. jest praktycznie nie do osiągnięcia.
Zauważyłem też, że gdy na niskich obrotach mam już temp. prawidłową to jadąc tą samą prędkością, ale redukując bieg i wprowadzając wyższe obroty to temp. zaczyna spadać.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to termostat, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Na kompie żadnych błędów.
Zauważyłem też, że gdy na niskich obrotach mam już temp. prawidłową to jadąc tą samą prędkością, ale redukując bieg i wprowadzając wyższe obroty to temp. zaczyna spadać.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to termostat, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Na kompie żadnych błędów.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
sprawdź go ponownie. Wygląda jakby zacinał się w pozycji otwarte i nie pracował.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Skrzynia domyślam się manualna (nie DSG) ?
Skąd masz termostat (zamiennik / oryginał) ?
Wymieniałeś normalnie całą plastikową puszkę czy tylko sam wkład (sorry, że pytam ale lepiej mieć pewność) ?
Jeżeli skrzynia manual i termostat porządny moim zdaniem powinieneś podłączyć kompa i badać wszystkie możliwe odczyty temperatur w czasie rzeczywistym i przyczepić się do najbardziej podejrzanych / nielogicznych bądź niewiarygodnych odczytów.
Być może (??) problemem jest czujnik a nie rzeczywista utrata temperatury, chociaż z opis sytuacyjnego bardziej wydaje się, że faktycznie traci temperaturę.
Skąd masz termostat (zamiennik / oryginał) ?
Wymieniałeś normalnie całą plastikową puszkę czy tylko sam wkład (sorry, że pytam ale lepiej mieć pewność) ?
Jeżeli skrzynia manual i termostat porządny moim zdaniem powinieneś podłączyć kompa i badać wszystkie możliwe odczyty temperatur w czasie rzeczywistym i przyczepić się do najbardziej podejrzanych / nielogicznych bądź niewiarygodnych odczytów.
Być może (??) problemem jest czujnik a nie rzeczywista utrata temperatury, chociaż z opis sytuacyjnego bardziej wydaje się, że faktycznie traci temperaturę.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Skrzynia DSG. Termostat zamiennik, ale cała puszka.
DSG coś nam tutaj zmienia?
Tez myślałem o podłączeniu kompa i obserwacji, ale nie mam pojęcia gdzie coś będzie widać i które parametry obserwować.
Czujnik temp. mechanik sprawdzał i mówił ze jest ok. Dodatkowo temp. oleju tez jest niższa niż zazwyczaj wiec zakładam, że chłodziwo się nie nagrzewa.
DSG coś nam tutaj zmienia?
Tez myślałem o podłączeniu kompa i obserwacji, ale nie mam pojęcia gdzie coś będzie widać i które parametry obserwować.
Czujnik temp. mechanik sprawdzał i mówił ze jest ok. Dodatkowo temp. oleju tez jest niższa niż zazwyczaj wiec zakładam, że chłodziwo się nie nagrzewa.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Na 99,9% zmienia. Diametralnie : viewtopic.php?f=6&t=5605&hilit=termostat .CRN pisze:DSG coś nam tutaj zmienia?
Pozdrawiam.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Termostat skrzyni...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Dokładnie tak. Objawy pasują idealnie. Wymiana banalnie prosta ale jak pisał kiedyś Jarkow - obudowę filtra powietrza trzeba odkręcić.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Panowie dziękuję za wskazówkę. Właśnie kończę czytać wątek o tym termostacie. Historia niemalże na scenariusz filmowy. Jutro ogarnę sobie zamówienie tego czujnika i dam znać jaki efekt.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Nie czujnika !! Termostatu !!CRN pisze:Jutro ogarnę sobie zamówienie tego czujnika i dam znać jaki efekt.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Oczywiście termostatu. A dokładniej regulatoraMej pisze:Nie czujnika !! Termostatu !!CRN pisze:Jutro ogarnę sobie zamówienie tego czujnika i dam znać jaki efekt.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 20:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 140
- Imię: Michał
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
witam
ten sam problem co wyżej
2.0 tdi DSG
ktoś pomoże
wymieniłem termostat i czujnik i dalej to samo
ten sam problem co wyżej
2.0 tdi DSG
ktoś pomoże
wymieniłem termostat i czujnik i dalej to samo
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Który czujnikMisiekk18 pisze:wymieniłem termostat i czujnik i dalej to samo
Pozdrawiam.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 20:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 140
- Imię: Michał
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
temp cieczy
wyczytalem zeby wymienic tzw termostat dsg (regulator cieczy chlodzacej)
jutro powienieem miec bo tylko na zamowienie
wyczytalem zeby wymienic tzw termostat dsg (regulator cieczy chlodzacej)
jutro powienieem miec bo tylko na zamowienie
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 11:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
No to dzisiaj ja się "pochwale" swoimi spostrzeżeniami. Trasa około 80km
Pierwsza strona (temp powietrza +2 stopnie)
Jazda w stylu PSJ*. DSG w trybie D większość czasu obroty silnika około 2k. Temperatura super 90 stopni na zegarach, temp oleju (na zegarach) miedzy 85-95. Postój z zapalonym silnikiem i spadek temp cieczy do 1/2 wskaźnika (czyli jakieś 70 stopni). Powrót do jazdy i znowu jw. 90 stopni.
Druga strona (temp powietrza -2 stopnie)
Jazda w podobnym stylu z tym że w mieście temp cieczy i oleju okolo 75 stopni. Natomiast po wyjeździe z miasta spadała, aż zatrzymała się na 50 stopniach cieczy i 60 oleju. Tutaj po zatrzymaniu temp zaczęła rosnąć do 75 stopni a olej też zaczął zbliżać się do 70 stopni.
Dodam jeszcze że w obu przypadkach ogrzewanie wewnątrz ustawione na 21 stopni i generalnie zimno nie było.
No i teraz zagadka. Który termostat? DSG czy zwykły?
BTW. dowiadywałem się i termostat DSG można nabyć w trzech wariantach:
- cały z rurkami w ASO za przeszło 100 zł
- cały bez rurek za jakieś 65 zł na necie
- wkład termostatu za około 40 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym
*PSJ - pi**waty styl jazdy
Pierwsza strona (temp powietrza +2 stopnie)
Jazda w stylu PSJ*. DSG w trybie D większość czasu obroty silnika około 2k. Temperatura super 90 stopni na zegarach, temp oleju (na zegarach) miedzy 85-95. Postój z zapalonym silnikiem i spadek temp cieczy do 1/2 wskaźnika (czyli jakieś 70 stopni). Powrót do jazdy i znowu jw. 90 stopni.
Druga strona (temp powietrza -2 stopnie)
Jazda w podobnym stylu z tym że w mieście temp cieczy i oleju okolo 75 stopni. Natomiast po wyjeździe z miasta spadała, aż zatrzymała się na 50 stopniach cieczy i 60 oleju. Tutaj po zatrzymaniu temp zaczęła rosnąć do 75 stopni a olej też zaczął zbliżać się do 70 stopni.
Dodam jeszcze że w obu przypadkach ogrzewanie wewnątrz ustawione na 21 stopni i generalnie zimno nie było.
No i teraz zagadka. Który termostat? DSG czy zwykły?
BTW. dowiadywałem się i termostat DSG można nabyć w trzech wariantach:
- cały z rurkami w ASO za przeszło 100 zł
- cały bez rurek za jakieś 65 zł na necie
- wkład termostatu za około 40 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym
*PSJ - pi**waty styl jazdy
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
W ASO kupisz z rurkami lub bez - zależy jaki nr części podasz. Wkład termostatu to chyba nie od DSG (termostat DSG). Pewnie chodzi o wkład termostatu silnika który można kupić z obudową lub poza ASO jako sam wkład.