[S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: kamracik »

No pewnie, jak ktoś szuka oszczędności to taniej wychodzi kupienie sobie po prostu plakietki 2.0 do silnika 1.4 :roll: :mrgreen:

Na poważnie to ktoś chyba bardzo nie przemyślał tego, bo silnik spoko 2.0, ale wersja wyposażenia Active, więc pewnie ktoś chciał mieć moc pod nogą, a nie do końca go na to było stać, myślał pewnie, że z gazem da radę utrzymać - 70k w niecałe 2 lata to całkiem niezły wynik.
Hanss
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 19:14
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: Hanss »

s-e-b-e-b pisze:trzeba mieć coś z głową, żeby w takich autach podtlenek LPG montować...
A co to za auta???
Hanss
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 19:14
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: Hanss »

s-e-b-e-b pisze:prawie premium bo są tacy co płacą za nie 175k :)
Tak zapytałem z ironią, ponieważ właśnie Ja pytałem o LPG, a Ty piszesz, że trzeba mieć coś z głową, aby do tych aut zakładać gaz...
Ja mam inne podejście, może dlatego, że jestem na dorobku....Sam chcę wydać na S3 blisko 150kPLN....aby mieć "jako taki" komfort podróżowania, ale też chcę jeździć tanio.....robię rocznie min. 50k km, a w tym roku zrobiłem już prawie 70k km.....dlatego zapytałem o LPG, choć na 99% będzie ON...ale tyko dlatego, ponieważ nie ma już w produkcji(chyba już tylko oprócz Mazdy) nowych wolnossących silników, które znosiły by bezproblemowo LPG....
Edit do jednego z Kolegów....nie chcę Dustera ;)
Hanss
Posty: 15
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 19:14
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: Hanss »

O TSI - myślałem, że będzie mniej awaryjny od TDI - ale czy to prawda?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: szms »

Jeden wuj. Akurat w Superbie poza malymi wpadkami nikt nie narzeka na jakas wieksza awaryjnosc :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: kamracik »

Sorki, ale jeśli Hanss robisz przebiegi rzędu 50k-70k rocznie, to w ogóle nie myślałbym o LPG, głównie z trzech powodów, awaryjności, większego zużycia silnika i konieczności częstego tankowania. Do gazu wbrew pozorom pchałbym wolnossące silniki o pojemnościach około 2-3l, gdzie instalacja się zwróci, ale robią małe przebiegi, bo inaczej to pół bagażnika musi zajmować zbiornik, bo inaczej to tankowanie co parę set kilometrów.

Do Twoich przebiegów to tylko traktor 8-)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: rezon »

s-e-b-e-b pisze:...napisałem też, że LPG to potencjalne problemy...jak boisz się spalania TSI to bierz ON i jeździj max.110 - przejechanie 100km będzie tańsze niż na LPG :)
Nie będzie. Pb/LPG też można jeździć do 110. ON na pewno tego nie przebije. LPG jest zdecydowanie najtańszym, ale i najbardziej upierdliwym paliwem. Dodatkowe przeglądy, dodatkowe możliwości drobnych, ale dokuczliwych awarii, świecące się często check engine, itd... zrobiłem ok 250kkm na LPG, ponad 150kkm na ON i jakieś 1200kkm na benzynie - koszt 1km na LPG to było ok.2/3 ceny ON. Nawet LPDi zwróciłoby się szybciej niż ON. Czasami jak idę obok nieodległego zakładu instalującego LPG to przychodzi mi na myśl wstąpienie i zapytanie o wtrysk bezpośredni do TSI, i jak sobie przypomnę częstotliwość koniecznych regulacji LPG to jeszcze szybciej przechodzę dalej ;) . Przy 50kkm/rok mocno rozważałbym ON, ale po 120kkm jazdy TSI nie wiem, czy nie powtórzyłbym jednak benzyny.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: kamracik »

Jednak mam wrażenie, że jest, bo koszt przejechanego kilometra to nie tylko koszt wlanego paliwa, ale właśnie te wszystkie przeglądy, awarie itd. co wymieniłeś ;)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: rezon »

One nie były kosztowne - tylko upierdliwe. Zresztą większość i tak na gwarancji.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ