Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
Ja też nie handluję olejami. Millersa polecił mi kolega, który kiedyś nim handlował i wtedy zmieniłem Motula 504/507 na XF'a. A co do parametrów - olej ma służyć redukcji tarcia i chłodzeniu. Większość podawanych parametrów nie ma wiele z tym wspólnego. Jeśli przez 60+80kkm na wolnossących benzynach (Millers XF+Mobil1 5W30), 155kkm turbodieslu (Motul + XF) i obecnie 115kkm TSI (XF+EE) nie mam problemów z silnikami, turbinami, itp.; na 504.00 wracam z 30 tysięcy bez różnicy na bagnecie i z 9l średniej (za dużo jeżdżę aby mieć 15l) to nie będę kombinował jak koń pod górę i szukał czy czasami któryś olej nie będzie lepszy i tańszy. Ten jest wystarczająco DOBRY, aby się go trzymać. Przy 160km/h mam ok. 108st. w porównaniu do fabrycznego na początku na poziomie 116st. Jak mi ktoś pokaże badania pokazujące redukcję tarcia - a nie lepkość, ochronę silnika np. z pół mln km - a nie temp zapłonu; to chętnie poczytam i ew. zmienię olej. Niedługo wrzucę zdjęcia ze stanu silnika - ściągam sobie endoskop z ChRL - aby posprawdzać stan tłoków i zaworów przed końcem gwarancji, to możemy podyskutować czy 120kkm to wystarczający dystans aby stwierdzić, czy 5W30 504/507 w trybie LL nie oznacza automatycznie zarzynania silnika, a etykieta producenta to lepszy miernik niż doświadczenie. Czy są lepsze oleje od Millersa XF? na pewno, ale nie mam parcia aby to koniecznie sprawdzać. A testy typu nie ubyło mi na bagnecie przez 2kkm i dlatego to jest najlepszy olej - pozostawiam bez komentarza. A co z zużyciem paliwa, temperaturą? Do tego służy olej.... W ciągu ostatniego miesiąca zrobiłem 6kkm i też mi nie ubyło na bagnecie tylko w kieszeni Na szczęście firmowej
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Akurat zużycie oleju silnikowego najmniej zależy od jego parametrów i jakości. Szczególnie w grupie olejów spełniających tą samą normę. Ja takie same wnioski mam eksploatując LM. Przy kilkugodzinnej jeździe 160-180/h w upalny dzień po niemieckich autostradach, temp. oleju nigdy nie przekroczyła 110 st. A jeżeli jeszcze przewyższa Millersa parametrami na papierze to tylko milej:)
Ostatnio zmieniony 7 paź 2015, o 09:09 przez sko89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
też uważam, że sp...j konstrukcji to złoty olej nie poprawi, ale niektórzy trąbią co chwilę, że 504/507 to be... bo ubyło na bagnecie.sko89 pisze:Akurat zużycie oleju silnikowego najmniej zależy od jego parametrów i jakości. ...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
Wystarczy porównać skład chemiczny 504.00 i olejów syntetycznych typu 0W-30; 0W-40.
Każdy jaździ na czym chce, ja nie wleje ekologicznego 504, a tak wogóle używane tsi jeźdzone na 504 i wymieniane co 30tys przedstawia dla mnie wartość -10tys.
Każdy jaździ na czym chce, ja nie wleje ekologicznego 504, a tak wogóle używane tsi jeźdzone na 504 i wymieniane co 30tys przedstawia dla mnie wartość -10tys.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Sebastian - rację masz tylko częściowo. Może dla samego silnika oleje, które wymieniłeś są lepsze, ale zamulasz sobie katalizator, może nie tak mocno jak DPF w dieslu, ale zawsze. A to znacznie skraca jego żywotność i tez ma wpływ na poprawność pracy silnika. Polityka olejowa to niestety kompromis i nie da się tego ominąć, nie tylko ze względu na samą ekologię.
A jeżeli Superb eksploatowany na olejach zgodnych z normą i wymianą co 30 tys. przedstawia dla Ciebie wartość ujemną to ja chętnie odkupie takie Superby w dowolnej ilości. Nawet dam Ci rabat w wysokości tych - 10 tys. i wezmę ten złom za darmo. Nic mi nie będziesz musiał dopłacać:)
A jeżeli Superb eksploatowany na olejach zgodnych z normą i wymianą co 30 tys. przedstawia dla Ciebie wartość ujemną to ja chętnie odkupie takie Superby w dowolnej ilości. Nawet dam Ci rabat w wysokości tych - 10 tys. i wezmę ten złom za darmo. Nic mi nie będziesz musiał dopłacać:)
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jaki olej?
Wpływ oleju na katalizator dla mnie brzmi jak jakiś zabobon, olej w teorii w ogóle nie powinien ulegać spalaniu. Natomiast w takich ilościach jak się spala (pomijam pierwsze modele TSI) to przez te 4 lata gwarancji wpływu na katalizator nie będą miały. Więcej szkody wyrządzi jednorazowe zatankowanie na podrzędnej stacji.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
504 nie oznacza automatycznie mineralnego oleju, tak samo jak 0W-30/40 syntetycznego. Jestem drugi w kolejce do zakupu, dam większy rabat - dopłacę 1kzł za możliwość eksploatacyjnej utylizacji złomuSebastian_M26 pisze:Wystarczy porównać skład chemiczny 504.00 i olejów syntetycznych typu 0W-30; 0W-40.
Każdy jaździ na czym chce, ja nie wleje ekologicznego 504, a tak wogóle używane tsi jeźdzone na 504 i wymieniane co 30tys przedstawia dla mnie wartość -10tys.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
wartość minus 10tys, nie -10tys.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Kamracik - dobrze, że dodałeś "w teorii". Ale nawet w teorii zakłada się, że pewna minimalna ilość oleju dostanie się do komór spalania i będzie miała wpływ na skład spalin, mniej lub bardziej wpływający na procesy zachodzące w katalizatorze.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jaki olej?
Jasne, ale żeby to było znaczące to faktycznie musiałby spalać z litr oleju na 1000km, a nie takie marginalne ilości.
Moim zdaniem tutaj lepiej byłoby się kierować dobrem silnika aniżeli katalizatora, katalizator wymienić to koszt ~400PLN teraz pewnie (parę lat temu wymieniałem za 250PLN), a żywotność silnika ma większe znaczenie na koszta. Jak mówię to moje zdanie, człowieka, który pewnie będzie mieć zalany Castrol, bo nie będę dopłacać skoro mam pakiet przeglądów
Moim zdaniem tutaj lepiej byłoby się kierować dobrem silnika aniżeli katalizatora, katalizator wymienić to koszt ~400PLN teraz pewnie (parę lat temu wymieniałem za 250PLN), a żywotność silnika ma większe znaczenie na koszta. Jak mówię to moje zdanie, człowieka, który pewnie będzie mieć zalany Castrol, bo nie będę dopłacać skoro mam pakiet przeglądów
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
dokładnie tak zrozumieliśmy - dostaniesz zatem ode mnie 11 tys. za każdego dostarczonego Superba TSI po przeglądach co 30kkm i zalewanego olejem 504/507Sebastian_M26 pisze:wartość minus 10tys, nie -10tys.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 13 gru 2013, o 15:21
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Jaki olej?
zostało coś jeszcze z tych promocyjnych superbów ?
nawet jakby LL był na 502.00
nawet jakby LL był na 502.00
www.pro-choice.pl
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
Poszukaj wśród złomu poleasingowego.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
O to mój - ale dalej jednak jeździ. Sam nie wiem jakim cudem - po 120kkm katowania olejem 504/507 nawet nie miał nagaru na tłokach, a tylko lekkie zabrudzenie
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 13 gru 2013, o 15:21
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Jaki olej?
ponieważ najpewniej kupiony został w DE a nie w PL.
Eksploatacja na autostradach w trybie LL to zupełnie inna sprawa niż wymiany u nas co prawie 30k
Pozdrówki
marcin
Eksploatacja na autostradach w trybie LL to zupełnie inna sprawa niż wymiany u nas co prawie 30k
Pozdrówki
marcin
www.pro-choice.pl
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy