Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Misiek Fisiek »

Ale tu nie chodzi o to, że aftermarket jest zawsze zły, tylko że jest większa szansa trafić część o niższej jakości.

Oszczędza się niewiele a ryzyko przy rozrządzie jest poważne.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
max
Posty: 358
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Podaj lokalizację

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: max »

tak jak misiek piszesz, after często jest robiony na surowcach warunkowo dopuszczonych (termin ważności surowca się skończył, ale parametry jakościowe jeszcze ma zachowane więc trafia na produkcję)
również podobnie wygląda "promocja" na niektóre elementy - termin ważności (opony, paski, ...)
=====================================================
jeżeli kogoś obraziłem lub mój post kogoś boli niech go moderator z wątku wypie...i
__________________________________________
SIIFL 2,0TDI DSG6 4x4
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: rezon »

To dla fanów tzw części oryginalnych. Przy okazji jednej z wymian świec w AKL czy BSE (już nie pamiętam którym) przy przebiegu chyba 90kkm zaszalałem i zażyczyłem sobie zmianę przewodów WN. Po kilku kkm zaczęły się dziwne problemy z silnikiem - a to gorzej zapalał, a to przerywał na jednym cylindrów. Pierwsze wskazanie oczywiście nowe świece - ale kolejny komplet i bez zmian. Okazało się, że cudowne firmowe SKODA przewody WN dostają z temperaturą przebicia. Kupione polskie - aftermarket i Allegro (nie pamiętam już firmy) - chodziły bez żadnych problemów do sprzedaży samochodu. Jak ktoś chce podbudować swoje ego, że do ASO to trafia lepsza partia części to proszę bardzo. Ale to koncerny kupują od tego kto da taniej i tak samo można trafić byle co. Przewagi części w ASO to mniej podróbek i od kilku lat gwarancja 2 lata.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szpeniek
Posty: 24
Rejestracja: 28 paź 2015, o 16:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: szpeniek »

Podłączam się do tematu. Trudno jest wymienić rozrząd w 2.0 TDI CR 170KM?

Teść mój wymieniał u siebie w skodzie, 1.9TDI, w lagunie 1.9 DCI i w clio 1.5 DCI więć pomyślałem, że mogłby wymienić i mi.
Dużo jest z tym roboty?
Na co trzeba uważać? Wymieniał ktoś z Was samodzielnie?
Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Enriquez »

Wątpię. Chyba ze Mej.


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
shapeshifter
Posty: 80
Rejestracja: 20 kwie 2015, o 21:12
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: shapeshifter »

Ja ostatnio wymieniałem kompletny rozrząd (z pompą) w ASO - cena to 1300 brutto za wszystko . Nie wiem czy warto kombinować.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2015, o 17:26 przez shapeshifter, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Mej »

Do prawidłowej wymiany "rozrządu" niezbędne są odpowiednie/dedykowane blokady.
Byle gówna nie ma sensu kupować a dobry zestaw kilka stówek pochłonie.
Bez blokad ("na mazaka") to mega druciarstwo by było - szczerze odradzam.

Wobec faktu, że usługa w ASO kosztuje jak napisał Shapeshifter ok.1300 i niesie ze sobą gwarancję na kolejne 180 tyś.km lub 2 lata też uważam, że nie warto kombinować z "okazjonalną wymianą" tylko lepiej oddać do fachowców.

Co do samego stopnia trudności, gdy wszystkie niezbędne narzędzia i blokady są dostępne - do zrobienia bez większego problemu ale koniecznie trzeba przestrzegać odpowiedniej kolejności, a przede wszystkim momentów dokręcania.
Pozdrawiam.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: jarkow »

Potwierdzam. Jeśli masz odpowiednie blokady, wymiana jest łatwiejsza niż np. 2,0 TDI 16V na pompowtryskach. W CR mimo 2 wałków rozrządu ustawia się jedno koło - drugie jest zazębione z pierwszym.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: HonkyTonk »

Witam,
czy moze ktos polecic jakis warsztat do wymiany rozrzadu ? Przed chwila dzwonilem do bednarka z lodzi to cena ok 1550 zl, zimny - 1750 , A.G.M. Garage - ok 300 zl robocizna + czesci (problem z terminem- najblizszy dopiero 5 stycznia), AST Grzegorowski (sochaczew) robocizna ok 400 zl + czesci.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Enriquez »

Ja robiłem u Machudery, ale też powyżej 1000 zdaje się, nie pamiętam już.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: HonkyTonk »

Też do nich dzwoniłem ale teraz remanent mają i serwis zamkniety

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk
flyski
Posty: 41
Rejestracja: 27 cze 2015, o 10:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Lubin

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: flyski »

Też niedawno wymieniałem (CFFB, 158000km) GallICM Legnica 1450,- z pompą i paskiem wielorowkowym.
Zestaw części ponoć ori VW, czas od 9tej do około 13tej,
z ciekawostek w Lubinie REWO chcieli po wszelkich (dużych ponoć) rabatach 1700,- czy nawet więcej wychodziło.
Też myślałem sam robić a zaoszczędzoną kasę kupić blokady, ale nie mam swojego garażu a rozbierania na około jest dużo.
Z ulgą zapłaciłem żeby to ktoś zrobił.

I najlepsze: Zdjęty rozrząd poza wywaloną pompą wody którą musiałem oddać (przyczyna wymiany) NIE wykazuje śladów zużycia,
na prawdę, zabrałem i mam go w domu jak ktoś chce pooglądać.

PS najlepszego wszystkim szkodnikom :-)

ps2 aha gwarancja na 2 lata
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: Tom-Tdi »

flyski pisze:
I najlepsze: Zdjęty rozrząd poza wywaloną pompą wody którą musiałem oddać (przyczyna wymiany) NIE wykazuje śladów zużycia,
na prawdę, zabrałem i mam go w domu jak ktoś chce pooglądać.
Na pasku tworzą się mikropęknięcia.... idealnie będzie wyglądał dopóki nie strzeli ;)
To już nie są te auta gdzie uszkodzenia było widać gołym okiem, a mimo to jechało się dalej " bo jeszcze nie jest tak źle"

wywal to w diabły, w razie "w" kupisz nowy, koszta niewielkie ( poza ASO oczywiście, bo tam płaci się już za samo "dzień dobry")
flyski
Posty: 41
Rejestracja: 27 cze 2015, o 10:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Lubin

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: flyski »

Tom-Tdi pisze: Na pasku tworzą się mikropęknięcia.... idealnie będzie wyglądał dopóki nie strzeli ;)
To już nie są te auta gdzie uszkodzenia było widać gołym okiem, a mimo to jechało się dalej " bo jeszcze nie jest tak źle"

wywal to w diabły, w razie "w" kupisz nowy, koszta niewielkie ( poza ASO oczywiście, bo tam płaci się już za samo "dzień dobry")
Nie noo nie trzymam tego żeby zakładać z powrotem :lol:, po prostu mam takie zboczenie.
ale mam 99% przekonanie że pasek i reszta klocków dojechałaby spokojnie jeszcze kilkadziesiąt tysi.
HonkyTonk
Posty: 97
Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

Post autor: HonkyTonk »

Odnośnie wymiany... Nie trzeba tego jakoś później elektronicznie kalibrowac czy coś ?

Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
ODPOWIEDZ