Obniżamy nasze Superby

Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Odp: Obniżamy nasze Superby

Post autor: sjak »

Bo Koni to świetne amory. Dla mnie niewiadomą jest tylko ich trwałość. 25 kkm to jeszcze nie dużo. Proszę o relację, jak będzie dalej. Na Koni jeździłem, ale tylko na wyścigach. Jeszcze raz powtorze: na równe nawierzchnie lepsze od B6

Wysyłane z mojego HTC Desire S za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Pomijając już kwestię trwałości FSD na pewno nie trzymają one na naszych nierównych drogach jak B6. Prowadzenie będzie gorsze. A po równej autostradzie zarówno Bilstein b6/b8 jak i Koni sport/fsd będą więcej niż wystarczające nawet dla wymagającego kierowcy.

Choć nie wykluczam, że się na FSD z czasem zdecyduję. Najwyżej będę je zmieniał co dwa-trzy lata.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: dato »

Dobra. Mam kompa nie komórkę to się rozpiszę.
sjak pisze:Dato, podjedź do Zerkopolu, albo podjedźmy razem , odpowiednio dopasują Ci B6 lub jakieś customy (amortyzatory zrobione pod Ciebie) i "będzie Pan zadowolony" :)
Mój tel poszedł na priv :)
I doszedł. Pewnie skorzystam z propozycji, tylko najpierw wymyślę sobie jakieś zlecenie na fajne wizytówki czy cuś na święta, żebyś całkiem darmo czasu nie tracił ;)
lec pisze:bedziesz w Poznaniu to przejedzies sie moim i ocenisz czy Ci pasuje ciutke twardziej ale za to bez wiekszosci dolegliwosci ktore opisales
Lec, ale Ty mało jeździsz teraz i nie bardzo wiem, jak to przetestować. Będziesz miał jak nówki, a ja auto mam na 4-5 lat i zmieniam, w międzyczasie więcej jeżdżę niż moduję :). I tu się główny problem czai:

- Zuber - piszesz fajnie, znasz się, ale już 2x kombinowałeś, teraz czekamy co dalej. Póki co piszesz, że jest super, tylko komfort ten tegez... Do wiosny Ci nerki odbije, będziesz znów kombinował...
- Lec - Ty żyjesz z i dla modzenia no i fajnie...
- ja lubię jeździć i muszę dużo jeździć (dobrze się w sumie składa;), ale autko ma być jak najfajniejszym, jednak, narzędziem, nie celem. Nie stać mnie na modzenie x razy, żeby osiągnąć to co chcę, bo w międzyczasie do szczętu zbankrutuję... Ponad 2 miesiące radziłem sobie Żonowozem i pożyczoną Micrą, dało radę, ale (oj) bolało... No i starczy...

Wracając do meritum - może na przejeździe przez miasto da się ocenić, czy na twardszym da się przeżyć. Może. Ja jeździć nie muszę, starczy jak sam mnie przewieziesz. Może potem pojedziesz pod Świecko i z powrotem, żeby mi pokazać, że >23 nie myszkuje ? I nawet jak będzie wiało (i pojedziesz) to i tak się dowiemy tyle, że Octa nie myszkuje... A ja uparcie obstawiam bryłę, więc duże g dalej będzie wiadomo :).
Zuber pisze:Chcesz zjeść ciastko i mieć ciastko.
No dokładnie. Da się ?
Zuber pisze:Właściwie wymagania spełnia tylko amortyzator koni fsd ale nie wiadomo jak z ich trwałością. Gwarancja jest dwa lata bez limitu kilometrów. W BBP (generalny dystrybutor Koni na Polskę) twierdzą, że reklamacje stanowią poniżej 1% sprzedaży ale ile w tym prawdy? Cena aktualnie dość korzystna bo można je znaleźć za 2500 zł + przesyłka. Gwarancja wiąże tylko jeśli montaż był przeprowadzony prawidłowo więc żeby uniknąć problemów montować trzeba u dystrybutora (np. autodesign w wawie - montaż chyba 270 zł więc dość tanio). Ale wg mnie gdyby FSD był trwały to już dawno szedłby na pierwszy montaż w BMW 5 czy Audi A6.

Ze springami chyba nie ma co mieszać jeśli chcesz podjeżdżać pod krawężniki. Możesz sobie co najwyżej zmienić na pochodzące ze sportowego zawieszenie skody ale poza wyglądem raczej wiele to nie wniesie. Może odrobinę pomogłoby na to myszkowanie po autostradzie bo auto byłoby niżej zawieszone.
Czyli trójka na gotowo. Do ogarnięcia. Springi = sprężyny, tak ?
O jakieś małe 2-4cm ;) to bym mógł obniżyć, myślę, że dam radę ogarnąć te krawężniki. Tylko pod warunkiem, że byłby w tym cel inny niż wizualny. Wygląd auta "do szpanu" mnie totalnie nie obchodzi, wręcz przeciwnie. Neonów też nie założę :lol:

Dwa lata bez limitu brzmi dobrze. Drążki, końcówki, gumki, amorki i inne gówna wybijają się na naszych drogach i nic na to nie poradzimy. Pytanie, jak realizowana jest ta gwarancja, bo pomiar amorków na diagnostyce jest tak samo wiarygodny jak wróżenie z fusów... Jakby przyjmowali jako różnicę: pomiar zaraz po montażu vs pomiar po 17 miesiącach (na tej samej lub równoważnej ścieżce) to by miało sens ;)
Zuber pisze:I nikt Ci nie zagwarantuje, że myszkowanie minie bo może być to skutek wady fabrycznej Twojego auta.
To już odpisałem. Toto imo bzdura jest.
Zuber pisze:Każde inne rozwiązanie to kompromis. Będzie twardo to będzie się prowadził dobrze, będzie miękko jak w serii to będzie się prowadził jak w serii. B6 to świetny amortyzator ale twardy i po gównianych drogach męczący. Nie każdy to polubi. A w Zerkopolu z regulacją policzą sobie tyle, że FSD byłby tańszy. Ale musisz sam zdecydować. Jak chcesz się przejechać na B6 zanim założysz je do siebie (co polecam, żebyś się potem nie zdziwił bo komfort spada jednak wyraźnie) to zapraszam. Mój nr znasz.
Życie to kompromis. A jak będzie twardo to będzie się prowadził dobrze w puszczach zachodniopomorskich ? A pod Koszalinem ? A kielce - Kraków ? A na przegibku i cały beskid żywiecki wraz z BB ???
A CR po zjeździe z autostrady + Peljesac ? Pewnie że chętnie sprawdzę - jak będziesz gdzieś jechał przez wawkę i z powrotem >15km to dawaj znać, wsiądę i powyczuwam :) zawsze lepiej wiedzieć czego się spodziewać...
Zuber, tu sjak chyba pisał (nie chce mi się sprawdzać, więc z góry sorki) o odrywaniu się na dziurach - nie rozgraniczaj (znów sorki - sam tak na szybko uprościłem i pewnie stąd Twój podział) dróg na gówniane (miasto) i A2, jest cała gama pomiędzy. Zima też jest i też się jeździ po zbrylonym za szybko... IMO uogólnianie twardo, nisko, mały skok = lepiej ma zastosowanie do warunków kontrolowanych torowo-autostradowych, a nie realnych...
Zuber pisze:Pomijając już kwestię trwałości FSD na pewno nie trzymają one na naszych nierównych drogach jak B6. Prowadzenie będzie gorsze. A po równej autostradzie zarówno Bilstein b6/b8 jak i Koni sport/fsd będą więcej niż wystarczające nawet dla wymagającego kierowcy.

Choć nie wykluczam, że się na FSD z czasem zdecyduję. Najwyżej będę je zmieniał co dwa-trzy lata.
Eee tam... Jak masz faktyczną gwarancję na 2 lata, to powinno pożyć najmniej raz dłużej... Poszukam czegoś, czym mógłbym się przejechać na koni... Kusi qrde...

W podsumowaniu:
Często jeżdżę za szybko po gównianych drogach i chciałbym mieć kontrolę. W pierwszym poście fakt, uprościłem - moja wina. Wyliczenia powinny być raczej wagowe:
- 20% wagi w ocenie autostrada i myszkowanie >23;
- 30% naprawdę gówniane drogi i trzymanie do 16 w oznaczonym zakręcie, myszkowania na ori nie odczuwam (!)
- 30% drogi pseudoekspresowe i ekspresowe, trzymanie najmniej do 18-20 w oznaczonym zakręcie myszkowania brak ;)
- 20% miasto, mam plomb nie zgubić... Chrzanić myszkowanie i sportowe zacięcie ;)

Lepiej ? Pomyślcie jak teraz - ja się nadal na tym znam nijak, nigdy zawieszenia pod siebie nie robiłem, ale chyba jednak trzeba...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Dato kup sobie FSD będziesz zadowolony. Poza trwałością są w każdym aspekcie lepsze niż fabryczne i w wielu aspektach lepsze niż b6.

Obniżać nie masz po co bo tylko skrócisz skok amora - obniżysz komfort i pogorszysz trzymanie na pofalowanej drodze. Jak nie zależy Ci na wyglądzie to szkoda zachodu.

Jeśli interesują Cię opinie użytkowników FSD to na zachodzie jeździ tego sporo. Poprzeglądaj trochę net. Komentarze są więcej niż entuzjastyczne. Cytaty z kilku pierwszych po wpisanie w google "koni fsd review":

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=577451
Drivaar pisze:I've been asking a lot of questions in the past few weeks about Koni FSDs, and recently I got them installed. So here's my review...

Basically, I can't imagine any better scenario than this:

+ Smoother ride than stock sport shocks on bumps and uneven roads
+ Firmer, more responsive, flatter ride for cornering
+ $650 for 4 shocks (vs. ~1,000 for stock sport shocks if I calculated right)
+ Minimal dive when braking
+ Minimal squat when accelerating

It really is as advertised, and I couldn't quite believe it. I've driven it on some terrible freeways, and all bumps, even severe ones, are much less intrusive now.

And then when you take a corner, the car is so level and responsive, it's stunning. Same thing with quick lane changes or avoidance maneuvers... the car's handling is just very sharp now while being more comfortable!

I am very very impressed. The only question I have about the Koni FSDs is whether they'll be prone to failure, since they are a little more complex than standard shocks. But Koni warrants them for their lifetime as long as you own your car, so I guess I don't need to worry about that.

I guess they have a good patent on the tech, because it seems weird that every car manufacturer is basically directly trading off ride quality vs. handling. As someone else had posted about the FSDs, these are the shocks that should come standard for a luxury sport sedan.

Bottom line: If you want to make the stock sport suspension strictly better, Koni FSDs are really the no-brainer choice if you have $650 + about $300 for install to spare.

I hope this helps anyone who's thinking about getting them. Just go get them!

And thank you so much to everyone who answered my many questions along the way!
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=161918.0
daveinla pisze: After much driving on local road, freeways and tracks, I decided it was time for me to do something about these horrible stock dampers. Driving on surface street is OK with the stock dampers. On the Freeway, (LA area) every-time i would hit a bridge joint (very bad over here...) my car would "bounce" quite high and feel out of traction. On track traction is OK in the curves but when I see a Civic Si catching up with me in the twisties it pisses me off... Plus on fast straights the car has that horrible "floating" feeling.
So I dropped $620 bucks on a set of FSD dampers. The reason ??I want something comfortable for day to day driving and something that will improve the stance and traction of the car on the track.
Got them installed and OMG what a difference they make !!!!!!
The feeling I get now when I drive it is how Tight the car feels. It's something that's hard to describe but the car filters now much better the small road imperfection and feels so much tighter on curves bumps... I was a bit dubious about the FSD thing improving both comfort and performance but that thing really rocks....
That horrible upward bounce allowed before by the stock dampers is now gone and I never get that floaty, imprecise feeling when driving fast. The car feels so much more composed.
I have yet to test them on the track but I can't wait to try them.
I'll update the post then.
HIGHLY recommended upgrade (albeit pricey...)
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... FSD-review
ryan99 pisze:Finally put in my new suspension a couple weekends ago so I thought I'd post my review. The car is an 04.5' GLI. The setup is Koni FSD shocks and struts paired with WRD sport springs. I also used a set of bonrath lowering caps basically to cancel out the height of the new strut mounts. TT/R32 control arm bushings were done a couple thousand miles ago. For those unfamiliar with the FSD technology this link pretty much sums it up.

The shocks perform pretty much as advertised. Nice and stiff for the smooth pavement, cruising, twisties and what not, but softens up for rough patches. IMO it can get a little too soft in certain spots. It feels a little bouncy going over the concrete dividers on an overpass and deep dips on the interstate. That's really my only complaint but when I think about it, it's better then being too stiff and having a rough ride. To me, this is a very nice setup for someone who does not need to be super low but looking for a comfortable ride while still having a firm suspension for the smooth road. These shocks can only handle around a 1.5" drop. The WRD springs claim 1.6" so this is about as low as you should go with the FSD's. I might be 1/4" lower then I was with my oem gli suspension.
http://www.c30world.com/forums/showthread.php?t=11733
oliverpool pisze:Anyway, after driving a week and logging around 600KM, these are my initial impressions.

1. The first thing I noticed is the tremendous reduction in body roll at slow and faster turns. It seems like it just starts to move/roll then stops and you can power through the curve. Even at slow carpark speeds, the rear body roll is all but gone.

2. The excessive brake dive and acceleration squat is also gone. Where I used to anticipate the brake dive, I now feel the instant forward pressure when braking. Almost no brake dive that I could feel. Same goes for acceleration. Almost no lift off feel. You just feel the instant push back to the seat instead of the rolling feeling! Due to the much better body control, the engine seems louder and the car feels more urgent to respond from the get go. Traction is much better probably.

3. The unsettled feel over harsh roads is all but gone. It feels like a well insulated sedan feel. Going over bigger bumps is almost a none event with the slap sound sounding very well damped rather then harshly into the car. A thump rather then the usual THUNK.

4. The suspension slap sound over a series of speed traps is also all but gone. Have not heard it over the exact same stretch of roads I have been over the past year. The car also is more settle and does not bounces around meaning I feel the road better and can push the car faster with more confidence.

5. The lowering springs means that I now have a 2 fingers gap at the front and a 3/4 fingers gap at the rear. My passenger rear is for some reason one finger gap (4) more then my driver rear side currently at 3. Will see if it settles after driving one more week before I go investigate.

All in all a much plusher smoother ride with much better body control and stiffness when needed. More comfortable then Stock and yet with the stiffer control/ride coilover ride? Is it possible. Yes with the stiffer lowering springs and the FSD combo! This is almost the perfect combo. Now I hope the FSD holds up its performance!
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: dato »

Brzmi dobrze...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Jakbyś się decydował to musisz się pośpieszyć. Fabryka w Holandii idzie za miesiąc na urlop a na półkach raczej nie leżą.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: dato »

To sie pospieszę po wakacjach. Teraz zniszczony finansowo dwoma autkami w krótkim odstępie jestem, a odpocząć też trzeba, muszę się ogarnąć i odrobić.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

No to pewnie ja będę pierwszy ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: dato »

To który to będzie Panie Twój mod zawieszenia w poszukiwaniu ciasteczka ? ;)
Zadzwonię do Ciebie, wysłałem zapytanie z formularza, poczytałem, jestem zainteresowany :)
Gdzie chcesz montować ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Montował będę tam gdzie prawdopodobnie kupię: w autostyle (autodesign) w wawie - jedna z firm polecanych przez Generalnego Dystrybutora Koni na Polskę. Nie chcę problemów z realizacją gwarancji jak ktoś zarzuci kiepski montaż.

Koszt to chyba 270 zł. Dla porównania: Feu Vert 200 zł, Auto Fix 380 zł, VTG 600 zł (netto) , ASO ok. 700-800 zł (lekko mnie wkur...i tą ceną więc nie dopytywałem o szczegóły :D ).

Mod dopiero trzeci: seria => H&R+b6 => przerobione springi+b6 => przerobione springi + FSD. Myślę, że na tym zakończę ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: sjak »

A b6 będziesz może sprzedawał?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Będę. Szkoda, żeby nowe amorki się walały w piwnicy. Na wypadek problemów z Koni mam jeszcze amorki z serii.

Rozumiem, że byłbyś zainteresowany? Jeśli chcesz je dostosowywać pod siebie to i tak trzeba zrobić te same czynności co przy regeneracji więc to chyba bez różnicy czy całkiem nowe czy prawie nowe ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: sjak »

Zgadza się. Jestem zainteresowany :)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: dato »

Zuber pisze:No to pewnie ja będę pierwszy ;)
Przekonałeś mnie - dołożyłem do Twojego zamówienia drugi komplet, teraz muszę wyprzedaż garażową zrobić, żeby płynność odzyskać ;)
Jest taka malutka szansa, że na styk się wyrobią przed moim wyjazdem wakacyjnym 13-go, trzymam kciuki...

Jeszcze dla upewnienia się - w celu innym niż wizualny w obniżanie nie ma się co bawić ? Sprężyn nie ruszam i powinno byc ok ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżamy nasze Superby

Post autor: Misiek Fisiek »

Dato możesz popytać jeszcze na tuningforum. Coś tam Ci zawsze doradzą. Wg mnie odrobinę krótsze springi poza efektem wizualnym nic istotnego nie wniosą. A gleby na twardych sprężynach lepiej nie robić bo FSD na naszych drogach i tak mają ciężko.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ