Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 TSI

Superb_wa
Posty: 6
Rejestracja: 5 lip 2015, o 08:46
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 TSI

Post autor: Superb_wa »

Witam,
przy przebiegu 7000 km chyba trochę za wcześnie na takie obrazki?

Obrazek

Obrazek
marasmus007
Posty: 955
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: marasmus007 »

Mam coś takiego od 100k km. Podobno TTTM.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: sko89 »

No już bez przesady. U mnie jest sucho od 32 tys. i wcale ten typ tak nie ma. Jeżeli to nie jest olej rozlany w czasie dolewki to niech ASO wyczyści to do sucha i sprawdzi skąd się sączy. Wystarczy rozłączyć rury dolotu i zobaczyć czy w środku jest olej a wówczas przyczyna będzie znana.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: rezon »

Ja mam sucho od 107kkm ;) obstawiam przepuszczającą turbinę
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Superb_wa
Posty: 6
Rejestracja: 5 lip 2015, o 08:46
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: Superb_wa »

Diagnoza ASO: turbina do wymiany. Już po wymianie.

@rezon: "+" za trafną diagnozę.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: whity »

Potówki :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: sko89 »

Daj jeszcze plusa tym co twierdzili, że TTTM. Radze też poczekać z optymizmem czy nadal nie będzie pojawiał się przeciek. Gdyby to była turbina to olej raczej byłby w środku w widocznej ilości.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: rezon »

sko89 popatrz na przebieg - 7kkm. Praktycznie nic po za turbiną nie dawałoby tak szybko objawów. A olej na pewno był i w IC
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: sko89 »

No właśnie te 7 tys mnie dziwi. Chyba, że turbina miała wadę produkcyjną albo została skatowana. Jeżeli wewnątrz dolotu był olej w takiej ilości, że aż tyle wyciekało na zewnątrz to ok. Ale Superb wa nic nie pisał jednocześnie o dużym "spalaniu" oleju. Ale zobaczymy, wszystko możliwe.
Superb_wa
Posty: 6
Rejestracja: 5 lip 2015, o 08:46
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: Superb_wa »

sko89 pisze: Ale Superb wa nic nie pisał jednocześnie o dużym "spalaniu" oleju. Ale zobaczymy, wszystko możliwe.
Spalania oleju nie było, a jeśli było, to nie było tego widać. Poziom oleju na bagnecie od początku użytkowania bez zmian. Obstawiam wadę produkcyjną, a za tysiąc, dwa tysiące km zobaczymy jak się sytuacja ma (zrobię update). To, że to zauważyłem, to czysty przypadek. Dolewałem płynu do spryskiwaczy i oglądałem sobie komorę silnika. Zauważyłem "niespodziankę", a resztę znacie.
Czytałem o wyrzucających olej odmach, lecz jako winowajcę wskazano turbo (sam się zdziwiłem, bo usterka nie jest częsta, a jeździłem wcześniej 7 lat Skodą z turbo i nie było żadnych problemów). Niczego nie sugerowałem w warsztacie. Podobno wyciek był duży, bo zabronili mi jeździć i czekałem ponad tydzień aż dotrze nowe turbo z magazynu w Poznaniu.
Jeśli to nie wina turbo, trudno, mam młodszą o 7kkm turbinę i będą wymieniać dalej.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: sko89 »

Przed laty miałem Peugeota 306 HDI. W czasie przyspieszania słychać było rodzaj głośnego szelestu z komory silnika. W ASO stwierdzili, że na bank turbina. Na gwarancji wymienili na nową. Potem okazało się, że turbo było w idealnym stanie a winny był zawór EGR, który też wymienili ale już nie w ramach gwarancji tylko jako dobra wola ASO. Znacznie później dowiedziałem się, że w ASO od początku wiedzieli, że to nie turbo tylko EGR ale kierownik serwisu potrzebował takiego samego turbo do swojej prywatnej zjeżdżonej 406. Potraktowali mój samochód jak dawce części. W sumie oprócz straconego czasu zyskałem nową turbinę tuż przed końcem gwarancji. Nawet z centrali Peugeota przyjechał spec zatwierdzić wymianę turbo ale ponieważ pracę dyplomową pisał ze smarów to łyknął wszystko co w ASO mu wcisnęli. Niestety gdy były mrozy turbo wydawało lekki gwizd przy przyspieszaniu. W poprzedniej tego nie było i ASO już nie wiedziało co to jest. Podobnie zrobili z uszczelniaczami tylnej osi, które masowo się sypały ale u mnie akurat nie. Wypisali wszystkie kwity na wymianę gwarancyjną ale ich nie wymienili bo nie było potrzeby. Części poszły bokiem. To jest właśnie ASO made in Poland. Ale jak przyjedziesz z czymś konkretnym na gwarancji to Cię spuszczą i będą udawać idiotów.
marasmus007
Posty: 955
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: marasmus007 »

sko89 , ja akurat 15kkm temu robiłem remont silnika na pierścienie , temat szeroko znany, problem zapocenia delikatnego zaznaczam występował dużo duż wcześniej. Przy okazji remontu została zdemontowana turbina i dokladnie sprawdzona , nie puszcza nigdzie pracuje prawidłowo. Po przejechaniu tych 15kkm widzę że zapocenie znów występuje, poszukaj na forum kilka już osób pisało o podobnym objawie ale nic się nie dzieje. Ja mam w tej chwili najechane 124kkm i od czasu remontu oleju nie ubywa nic zupełnie nic. Moze stwierdzenie TTTM nie jest właściwe ale jak widzać u wielu osób u których to występuje nie wpływa to na nic , no chyba że ujawni się przy 200kkm. To tyle w temacie.
Superb_wa
Posty: 6
Rejestracja: 5 lip 2015, o 08:46
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Zapocenie na styku turbo i rury z dolotu powietrza 1.8 T

Post autor: Superb_wa »

mały update:

Wyciek wciąż jest. Podobno teraz "ociekacz" i przewód odmy. Zobaczymy. Samochód w warsztacie od poniedziałku. Dostępność części woła o pomstę do nieba...
ODPOWIEDZ