Drodzy mechanicy, potrzebuję pomocy.
Pacjent:
Silnik AVF 1,9 TDI 130 KM , przebieg 197000
Objawy:
Czasem pojawia się biały dym z rury wydechowej po odpaleniu (nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny) lub rzadziej, w trakcie krótkiego postoju (np. na światłach) - po chwili zanika biały kolor dymu. Płynu chłodniczego albo ubyje malutko, albo po przejechaniu 400 km muszę dolać około litra. Po rozgrzaniu się silnika pojawia się jakby bulgotanie lub przelewanie się płynu pod deską rozdzielczą (jakby zapowietrzona nagrzewnica)
Diagnoza:
Uszczelka pod głowicą.
Serwis:
Głowica do weryfikacji (Sikorscy Kraków) - szczelna. Drugi i trzeci cylinder - komory spalania rude. Głowica była krzywa (banan) Planowanie, wymiana uszczelniaczy i uszczelki zgodnie z procedurą (wszystko co ma być nowe jest nowe).
Skutek:
Żaden - dokładnie te same objawy co przed serwisem głowicy...
Co dalej powinienem zweryfikować?
Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
- kuzi4
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Mam jeszcze wątpliwości odnośnie pracy zaworu EGR - dziwnie głośno "kłapie". Jego awaria miała by podobne skutki?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Głowica w dalszym ciągu wymaga wymiany lub ewentualnej naprawy ale to nie zawsze jest proste jak by się mogło wydawać.
Naturalnie na odległość trudno powiedzieć cokolwiek na temat bloku silnika, który również może być odpowiedzialny za zaistniałą sytuację.
Ale po mojemu "po prostu" firma nie naprawiła (lub "zwyczajnie" nie potrafi tego dobrze zrobić) porządnie głowicy.
Jeśli dobrze interpretuję fakty, to sprawa podpada pod reklamację.
Naturalnie na odległość trudno powiedzieć cokolwiek na temat bloku silnika, który również może być odpowiedzialny za zaistniałą sytuację.
Ale po mojemu "po prostu" firma nie naprawiła (lub "zwyczajnie" nie potrafi tego dobrze zrobić) porządnie głowicy.
Jeśli dobrze interpretuję fakty, to sprawa podpada pod reklamację.
Pozdrawiam.
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Witam miałem podobny problem kiedyś w audi a4b5(1.6pb) dokładnie te same objawy, po wymianie uszczelki i regeneracji głowicy problem pozostał winowajcą okazało się pękniecie tulejki w bloku silnika.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 13 gru 2013, o 15:21
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Jeśli była sprawdzona głowica i uszczelka a problem jest dalej to rzeczywiście problem może leżeć w bloku.
www.pro-choice.pl
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
- kuzi4
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Prwdopodobnym winowajcą jest jest EGR z układem chłodzenia spalin. Jestem na etapie testów i mam nadzieję, że to nie blok...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 paź 2014, o 19:21
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Sebastian
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Kolego przerobiłem to w swoim superbie. U mnie były takie same objawy. Mechanik stwierdził uszkodzoną uszczelkę i wtryski. Wiec po przeliczeniu wyszło taniej nowy silnik. Nowy silnik założony a problem ten sam. Okazało się, że układ obiegu wody w kolektorze ogrzewacza dawał wodę na cylindry.
- kuzi4
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał
Póki co wyłączyłem cały obieg EGR i jest dobrze. Za kilka dni podepnę spowrotem (jak nadal będzie OK) EGR i chłodnicę spalin i sprawdzę co się będzie działo... Może się okazać, że winowajcą był element, który kosztuje... 18PLN...