Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Awatar użytkownika
kuzi4
Posty: 22
Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź

Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: kuzi4 »

Drodzy mechanicy, potrzebuję pomocy.
Pacjent:
Silnik AVF 1,9 TDI 130 KM , przebieg 197000
Objawy:
Czasem pojawia się biały dym z rury wydechowej po odpaleniu (nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny) lub rzadziej, w trakcie krótkiego postoju (np. na światłach) - po chwili zanika biały kolor dymu. Płynu chłodniczego albo ubyje malutko, albo po przejechaniu 400 km muszę dolać około litra. Po rozgrzaniu się silnika pojawia się jakby bulgotanie lub przelewanie się płynu pod deską rozdzielczą (jakby zapowietrzona nagrzewnica)
Diagnoza:
Uszczelka pod głowicą.
Serwis:
Głowica do weryfikacji (Sikorscy Kraków) - szczelna. Drugi i trzeci cylinder - komory spalania rude. Głowica była krzywa (banan) Planowanie, wymiana uszczelniaczy i uszczelki zgodnie z procedurą (wszystko co ma być nowe jest nowe).
Skutek:
Żaden - dokładnie te same objawy co przed serwisem głowicy...
Co dalej powinienem zweryfikować?
Awatar użytkownika
kuzi4
Posty: 22
Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: kuzi4 »

Mam jeszcze wątpliwości odnośnie pracy zaworu EGR - dziwnie głośno "kłapie". Jego awaria miała by podobne skutki?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: Mej »

Głowica w dalszym ciągu wymaga wymiany lub ewentualnej naprawy ale to nie zawsze jest proste jak by się mogło wydawać.
Naturalnie na odległość trudno powiedzieć cokolwiek na temat bloku silnika, który również może być odpowiedzialny za zaistniałą sytuację.
Ale po mojemu "po prostu" firma nie naprawiła (lub "zwyczajnie" nie potrafi tego dobrze zrobić) porządnie głowicy.

Jeśli dobrze interpretuję fakty, to sprawa podpada pod reklamację.
Pozdrawiam.
adamekx89
Posty: 20
Rejestracja: 21 cze 2015, o 17:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: adamekx89 »

Witam miałem podobny problem kiedyś w audi a4b5(1.6pb) dokładnie te same objawy, po wymianie uszczelki i regeneracji głowicy problem pozostał winowajcą okazało się pękniecie tulejki w bloku silnika.
Pro-choice
Posty: 47
Rejestracja: 13 gru 2013, o 15:21
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: Pro-choice »

Jeśli była sprawdzona głowica i uszczelka a problem jest dalej to rzeczywiście problem może leżeć w bloku.
www.pro-choice.pl
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
Awatar użytkownika
kuzi4
Posty: 22
Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: kuzi4 »

Prwdopodobnym winowajcą jest jest EGR z układem chłodzenia spalin. Jestem na etapie testów i mam nadzieję, że to nie blok...
seba_s1
Posty: 9
Rejestracja: 15 paź 2014, o 19:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Sebastian

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: seba_s1 »

Kolego przerobiłem to w swoim superbie. U mnie były takie same objawy. Mechanik stwierdził uszkodzoną uszczelkę i wtryski. Wiec po przeliczeniu wyszło taniej nowy silnik. Nowy silnik założony a problem ten sam. Okazało się, że układ obiegu wody w kolektorze ogrzewacza dawał wodę na cylindry.
Awatar użytkownika
kuzi4
Posty: 22
Rejestracja: 17 wrz 2014, o 15:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź

Re: Wymieniona uszczelka pod głowicą, a problem pozostał

Post autor: kuzi4 »

Póki co wyłączyłem cały obieg EGR i jest dobrze. Za kilka dni podepnę spowrotem (jak nadal będzie OK) EGR i chłodnicę spalin i sprawdzę co się będzie działo... Może się okazać, że winowajcą był element, który kosztuje... 18PLN...
ODPOWIEDZ