Chiptuning

Awatar użytkownika
MaestroXXL
Posty: 21
Rejestracja: 21 lip 2010, o 20:15
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Grybów

Chiptuning

Post autor: MaestroXXL »

Witam,
Zgodnie z zaleceniami czekam do przebiego 5kkm i chipuję mojego S2.
Wstępnie umówiłem się w krakowskim V-Techu. Mają tam hamownię 4x4. Dopiero po oględzinach samochodu ustalą czy da się zrobić chipa czy tylko box (red box), koszt w sumie podobny. Co powiecie na temat V-techu? Ja mam o nich do tej pory dobre zdanie, ale ostatnio kolega pracujący w serwisie Forda powiedział, że oni już do nich samochodów nie zawożą bo ich hamownia zbyt otymistycznie podaje wyniki.
Dostałem też wstępną ofertę od firmy z Opola nie pamiętam nazwy. Twierdzą, że z 2.0 TDI 170KM CR zrobią bezpiecznie 205KM 420Nm za pomocą chipa.
Z tego co wiem V-Tech nie dysponuje chipem do tego silnika z rocznika modelowego 2011, bo taki mam.
Priorytetem dla mnie jest bezpieczeństwo jednostki napędowej (55%), moc i moment (45%), spalanie mało ważne (ile się może różnić do 1 litra/100km?).

Co o tym sądzicie.

MaestroXXL
S2 4x4 200KM 423Nm CR 2011 CFGB
S3 L&K 4x4 DSG 190KM
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

Proponuje lekturę tematu:

viewtopic.php?f=26&t=111" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
MaestroXXL
Posty: 21
Rejestracja: 21 lip 2010, o 20:15
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Grybów

Re: Chiptuning

Post autor: MaestroXXL »

Dzięki wielkie za link, nie wiem jak mogłem nie zauważyć tematu :)

MaestroXXL
S2 4x4 200KM 423Nm CR 2011 CFGB
S3 L&K 4x4 DSG 190KM
Bidon
Posty: 8
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 15:19
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Chiptuning

Post autor: Bidon »

Panowie jestem w kropce... :roll:

Po przeczytaniu postów związanych z chipowaniem przechodziłem od nadzieji do beznadzieji w relacji chiptuningu do gwarancji....wyglądało na to, że podnieść moc można dopiero po gwarancji aby nie kusić losu...ale dziś z rana otrzymałem wiadomość od Rafała Jaruzelskiego z Kreatora Mocy, która wprowadza kolejne zamieszanie...poniżej zamieszczam treść maila -

"...Witamy,

Jest to bardzo dobry silnik do modyfikacji pod warunkiem iż wykonywana jest ona z użyciem sądy AFR (dobór mieszanki paliwowo powietrznej) oraz odczytami logów z samochodu i pomiarami na hamowni. Samochody z tym silnikiem uzyskują nominalnie na hamowni w granicach 170 KM a po modyfikacji do 210 KM oraz około + 70 Nm.

Aby nie stracić gwarancji możemy udostępnić Panu programator dzięki któremu w dowolnym momencie może Pan przywrócić ustawienia fabryczne a po serwisie ponownie wgrać wykonaną dla Pana modyfikację. Można też wykonać modyfikację programatorem CMD po złączu OBD II. Koszt wykonania usługi to 1490 PLN brutto wraz z pomiarami na hamowni i 2 letnią gwarancją.


Pozdrawiam
Rafał Jaruzelski..."

Dodam tylko że moja S2 ma motor 1.8 TSI i zgodnie z kodem jest to silnik CDAA. Teraz zwracam się do Szanownych Forumowiczów o pomoc - podpowiedzcie co z tym fantem zrobić???
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Krzysiek »

Ja sobie odpuściłem chipa gdyż mam wykupioną gwarancje na 5 lat. Wiem z pierwszej ręki iż Skoda Polska wprowadza zmiany we wszystkich serwisach dotyczące aktualizacji oprogramowania do wykrycia chipa. Tak więc jadąc na przegląd i podłączając auto do komputera będą w stanie go wykryć. Ja osobiście nie ryzykuję!!
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Coś gdzieś dzwoni, ale nie do końca wiadomo gdzie ;).

Na chwilę obecną wszystkie sterowniki aut silników koncernu VAG posiadają licznik programowań, który to jest inkrementowany przy każdorazowym wgraniu programu do ECU i dowolne ASO VAG jest w stanie stan tego licznika odczytać. Jedyne sensowne programowanie, które nie jest wykrywalne prostymi metodami (którymi dysponuje bezpośrednio ASO) to bezpośrednie programowanie procka po rozebraniu ECU. Programowanie wykonywane przez złącze diagnostyczne będzie powodowało zaktualizowanie licznika programowań.
Bidon
Posty: 8
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 15:19
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Chiptuning

Post autor: Bidon »

Czyli jednak Masters Tuning ma racje...chyba rzeczywiście lepiej nie ryzykować :(
kl
Posty: 106
Rejestracja: 22 lip 2010, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Chiptuning

Post autor: kl »

Masters pisze na stronie, ze jest w stanie skasowac licznik programowan?
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bandit57 »

Bede u mastersa w piatek chipowal mercedesa ojca to pogadam z nim na temat gwarancji,kasowania licznika programowan etc.. Jesli macie jeszcze jakies pytania to piszcie,kiedy bede sie widzial z panem Markiem to je zadam:) Mnie osobiscie przed tuningiem blokuje DSG..
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: chudy »

Można wiedzieć jakiego Mercedesa? Tzn. silnik?
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bandit57 »

Mercedesa GLa 320 CDI 2008 rok..mialem opory ze wzgledu na automat ale jednak sie przelamalem:)
Awatar użytkownika
FunGous
Posty: 64
Rejestracja: 17 cze 2010, o 06:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: marcin
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: FunGous »

a dlaczego blokuje cie DSG przed czipowaniem ?
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bandit57 »

Czy jest sens? Trzeba rozłozyc plaskie 370 NM a co do awarayjnosci tych skrzyn sa rozne opinie..Ja mam ciezka noge i nie wroze jej dluzszej wspolpracy ze mna po chipie..Zreszta w piatek wszystkiego sie dowiem u zrodla,bo poza skrzynia jeszcze gwara mnie ogranicza:)
Awatar użytkownika
FunGous
Posty: 64
Rejestracja: 17 cze 2010, o 06:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: marcin
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: FunGous »

na gware nigdy nie zwracalem uwagi to juz bedzie 3 auto ktore bede czipowal zaraz po kupnie i nigdy nie mialem zadnych problemow
oczywiscie program musi byc napisany z glowa
tez mam DSG i stad pytam czy sa jakies ograniczenia.
jak bedziesz u marka zapytaj co i jak bede wdzieczny za info w tym watku
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bandit57 »

No więc już po zabiegu..Podobno pierwszy GL w polsce ktory zostal shamowany ze wzgledu na swoja dlugosc i nie mozliwosc wjazdu na rolki:)Mercedes seryjnie mial 231KM i 515Nm a po zabiegu 271KM i 610Nm..Heh każdy by powiedział ze teraz to rakieta ale stwierdzam ze na ta wagę auto to juz normalnie się porusza.. Więc po rozmowie z chlopakami, z 2.0 tdi 170KM na skrzyniach DSG robia okolo 410Nm i 200KM ,ogladalem wykresy passatów jak touranów z tymi skrzyniami.To nie są te same skrzynie co były montowane w 2006 rok,sa mocniejsze i dopracowane:) Sporo robili takich aut i nie ktore z takimi setupami juz po 80kk km zrobily i zero problemow.Oczywiście z TSI nie maja tez problemow i okolo 210KM 350NM z 1.8 TSI:)Co do gwarancji,to mówili ze naprawde musi się upierdliwy serwis trafic,badz idiota ktory anuluje to gwarancje.Jak mowili - zdarzyły sie im 2 takie przypadki na kilkaset aut modowanych:) Takze ja bede robic chipsa u siebie na wiosne,napewno nie poprzez zlacze diagnostyczne,bo latwo jest wykrywalne,ale przez wyjecie komputera.Tylko koszt to okolo 2500 zlotych.. Co do roboty chlopakow, znaja sie na rzeczy,maja pojecie w tym co robia:) A jeszcze dodam taka ciekawostke..Nie wiem czy w fabryce mercedesa docieraja silniki,ale u mnie auto od samego poczatku dostawalo naprawde hardcorowo po dupie..Pedal caly czas podlodze..I silnik mial gifta w postaci 7 KM i 15 Nm..Takze nie wiem jak robic ze skoda..Pozdrawiam serdecznie:)
ODPOWIEDZ