Remont zawieszenia

Awatar użytkownika
marcin_kielce
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2012, o 10:40
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Remont zawieszenia

Post autor: marcin_kielce »

W moim Superbie 1 przekorczyłem już 150kkm i auto nie prowadzi się już najlepiej.

Postanowiłem wymienić zestaw wahaczy z przodu (komplet) firmy Febi. Pytanie czy to dobra firma czy lepiej dopłacić 600 PLN do Lemfordera?

Kolejne pytanie to co warto zmienić jeszcze z przodu (jakieś tuleje?) oprócz takiego zestawu?

To samo pytanie tyczy się zawieszenia z tyłu, co tam się wymienia?

Dzięki.

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: sjak »

Rozumiem, że zdiagnozowałeś już przyczynę złego prowadzenia? Pytam, bo ja w swojej SI przez 330 kkm musiałem wymienić jedynie prawą końcówkę drążka kierowniczego i ofc amory :)
Dlatego taki przebieg wydaje mi się dość mały, aby konieczny był erkap całego zawieszenia :)
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Remont zawieszenia

Post autor: ja456 »

Ja w moim przy 180 tys km zmieniałem wszystkie wahacze i końcówki drążków, później ~195 tys km amortyzatory + sprężyny (tylko dlatego, że chciałem obniżyć). Z tyłu nic się nie wymienia. Jak chcesz dłużej jeździć to weź Lemfordery, ja wziałem jakiś tańszy zestaw (ale nie najtańszy) i po roku znowu coś na dziurach się telepało.
Awatar użytkownika
marcin_kielce
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2012, o 10:40
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: marcin_kielce »

Nie diagnozowałem nic, po prostu prowadzi się jak ponton, nic nie stuka, no może czasami jak za szybko wjadę na próg zwalniający coś tam się odezwie ;)

chciałem zrobić to profilaktycznie, ponieważ taki przebieg jest już chyba spory?

Na przeglądzie technicznym wszystkie amory około 60 - 70%, nie wykryto luzów.

Natomiast moim zdaniem auto się prowadzi źle, jest za miękkie, myślałem, że coś da wymiana wahaczy?

Co sądzicie?
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: sjak »

Z tego co piszesz - amory szrot. Badanie na shock testerach można sobie wsadzić w buty, a już na pewno nie traktować tego jak wyrocznię. Skoro nic nie stuka, nie ma luzów, a samochód pływa - wymieniasz amory, najlepiej załóż nieco twardsze, robisz geo i powinno być OK.

No, chyba, że masz za dużo pieniędzy ;) - W tej kwestii też możemy Ci pomóc :D
Awatar użytkownika
marcin_kielce
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2012, o 10:40
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: marcin_kielce »

jakie amory polecacie?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Remont zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Jak jesteś z wawy to zdecydowanie bilsteiny :)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: sjak »

Jak nie z Warszawy, też ;)
Awatar użytkownika
marcin_kielce
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2012, o 10:40
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: marcin_kielce »

Ale jaki Bilstein?

B4, B4 sport, B6...?
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: sjak »

B6, lub jeśli chcesz go trochę "zglebić" to B8. Są to amory rozbieralne, np w Zerkopolu mogą ustawić Ci charakterystykę pod Twoje preferencje i są stosunkowo tanio i łatwo naprawialne :)

B4 są nierozbieralne
bodzilla
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Boguslaw
Lokalizacja: Grudziadz

Re: Remont zawieszenia

Post autor: bodzilla »

sjak pisze:Z tego co piszesz - amory szrot. Badanie na shock testerach można sobie wsadzić w buty, a już na pewno nie traktować tego jak wyrocznię. Skoro nic nie stuka, nie ma luzów, a samochód pływa - wymieniasz amory, najlepiej załóż nieco twardsze, robisz geo i powinno być OK.

No, chyba, że masz za dużo pieniędzy ;) - W tej kwestii też możemy Ci pomóc :D

te shock testery naprawde moga sobie w du...ę wsadzić.pracowałem kilka lat na stacji diagnostycznej gdzie spotykałem sie z takimi uwagami klientów"panie ale test pokazał 70% a na drodze auto ucieka z drogi". Te pospolite testery nic nie wskazują.to zwykła bujda na resorach!moją superbkę też powiozłem najpierw na stację gdzie pracowałem i tam pokazało mi 70%.potem na nówkę sztukę otwartą i zdziwienie-80% ha ha ha.a auto też nie trzyma się tna nierównościach tak jak powinno.
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Remont zawieszenia

Post autor: Matt »

może bite?
bodzilla
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Boguslaw
Lokalizacja: Grudziadz

Re: Remont zawieszenia

Post autor: bodzilla »

moje napewno nie bite.sprawdzone w ASO w DE :)
adamekx89
Posty: 20
Rejestracja: 21 cze 2015, o 17:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Remont zawieszenia

Post autor: adamekx89 »

Jeżeli chodzi o wahacze to ja w a4b5 wymieniłem cały komplet(tez wielowahaczowe zawieszenie), zestaw kosztował mnie 700zł firma MasterSport i zrobiłem na nich 60kkm i sprzedałem bez żadnych stuków puków, kolega miał taka samą sytuacje w swojej a4'ce. Wydaje mi się ze płacić 2k za zestaw jest ewidentnym napychaniem kieszeni firm z "górnej" półki. Drugi przykład kupiłem amory do a4 najdroższe w hurtowni po półtora roku(20kkm) były do wymiany .
Pro-choice
Posty: 47
Rejestracja: 13 gru 2013, o 15:21
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Remont zawieszenia

Post autor: Pro-choice »

Jeśli zestaw wahaczy jest do wymiany i nie chce się wydawać pieniędzy na Lemfordera proponuję rozejrzeć się za zestawem z firmy RTS.
www.pro-choice.pl
Najlepsze ceny dla forumowiczów na oleje Motul, Millers, Valvoline i wszystkie części eksploatacyjne.
GG 347504 ,
tel 663 962 604 setki zadowolonych klientów-zapraszamy
ODPOWIEDZ