Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 08:08 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2015, o 21:06
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
nie, nie wymieniłem.
Nawet jeszcze nie kupiłem tego czujnika.
miło, że będzie mi wolno poprosić o pomoc
Nawet jeszcze nie kupiłem tego czujnika.
miło, że będzie mi wolno poprosić o pomoc
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 08:08 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2015, o 21:06
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
przed zakupem sprawdzałem auto w ASO i panu diagnoście pojawił się na komputerze komunikat o uszkodzonym tym czujniku. Tylko tyle.
poza tym nic się nie dzieje. Żadna kontrolka, żaden kod błędu.
Tylko na zimnym silniku obroty są ok. 1000. Ale nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z czujnikiem.
poza tym nic się nie dzieje. Żadna kontrolka, żaden kod błędu.
Tylko na zimnym silniku obroty są ok. 1000. Ale nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z czujnikiem.
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 08:07 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2015, o 21:06
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
ok, poszukam.
a auto to kombi z 2010, motor CFFB 103 kW CR.
Jako nowe kupione w Polsce, historia znana, sprawdzona.
Przebieg w tej chwili 122 kkm.
Kupiłem w grudniu ub.r. bezpośrednio od właściciela.
a auto to kombi z 2010, motor CFFB 103 kW CR.
Jako nowe kupione w Polsce, historia znana, sprawdzona.
Przebieg w tej chwili 122 kkm.
Kupiłem w grudniu ub.r. bezpośrednio od właściciela.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Jeżeli ten błąd cały czas siedzi w ECU to znaczy, że nie następuje aktywna regeneracja DPF, co zagraża horrendalnymi kosztami w najbliższej przyszłości.
Inna teoretyczna możliwość jest taka, że ktoś już popracował nad pozbyciem się DPF, a błąd G450 (czujnika różnicowego) jest skutkiem "ubocznym" programowego wyłączenia obsługi DPF przez mało ogarniętego "fahofffca".
Cokolwiek by nie było serdecznie radzę czym prędzej rozpoznać sprawę żeby nie wrypać się w poważne problemy techniczne i/lub koszty.
Inna teoretyczna możliwość jest taka, że ktoś już popracował nad pozbyciem się DPF, a błąd G450 (czujnika różnicowego) jest skutkiem "ubocznym" programowego wyłączenia obsługi DPF przez mało ogarniętego "fahofffca".
Cokolwiek by nie było serdecznie radzę czym prędzej rozpoznać sprawę żeby nie wrypać się w poważne problemy techniczne i/lub koszty.
Pozdrawiam.
- MY MATE
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Nottingham-Wrocław
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
A ja mam inne pytanie.
Zregenerowałem dpf'a i powiedziano mi, ze po założeniu muszę zmienić coś w komputerze, że jest nowy dpf.
Szukałem w VCDS'ie i w Delphi'm ale nie mogę nigdzie znaleźć :/
Dalej jest w trybie serwisowym, świeci się silnik i mruga kontrolka świec. Nie włącza się turbo :/
Turbina była regenerowana w tym samym czasie co dpf, wczoraj założyłem.
Był błąd czujnika G31, wymieniłem na nowy, ori i błąd wraca zaraz po skasowaniu.
Zamówiłem właśnie dla spokoju jeszcze ten czujnik G450, może on też zdechł chociaż nie pokazuje...
Ktoś coś?
Zregenerowałem dpf'a i powiedziano mi, ze po założeniu muszę zmienić coś w komputerze, że jest nowy dpf.
Szukałem w VCDS'ie i w Delphi'm ale nie mogę nigdzie znaleźć :/
Dalej jest w trybie serwisowym, świeci się silnik i mruga kontrolka świec. Nie włącza się turbo :/
Turbina była regenerowana w tym samym czasie co dpf, wczoraj założyłem.
Był błąd czujnika G31, wymieniłem na nowy, ori i błąd wraca zaraz po skasowaniu.
Zamówiłem właśnie dla spokoju jeszcze ten czujnik G450, może on też zdechł chociaż nie pokazuje...
Ktoś coś?
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
MY MATE - żeby ruszyć z tematem musisz SKUTECZNIE pozbyć się błędów z ECU, czyli zlokalizować i usunąć faktyczną przyczynę ponawiającej się usterki. Dopiero wtedy będziesz mógł wykonać adaptację czujnika G450 (funkcja jest dostępna np. w VCDS). Inna kolejność nie jest możliwa.
PS: Nie wiem co to jest regeneracja DPF (obawiam się, że tylko kolejne fake do naciągania ludzi) ale na razie mniejsza z tym. Parametrami filtra zajmiesz się po odzyskaniu pełnej obsługi ze strony ECU.
PS: Nie wiem co to jest regeneracja DPF (obawiam się, że tylko kolejne fake do naciągania ludzi) ale na razie mniejsza z tym. Parametrami filtra zajmiesz się po odzyskaniu pełnej obsługi ze strony ECU.
Pozdrawiam.
- MY MATE
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Nottingham-Wrocław
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Ogarnięte
Mej- też nie wiedziałem, że można regenerować DPF'A
Przypadkiem przeczytałem w auto-swiat. Poszukałem i znalazłem pod Wrocławiem za 450zl i mam na to 2 lata gwarancji.
Dpf był otwierany i wymieniono bebechy na nowe.
Uważam, że przy takiej cenie usunięcie go i zmiana map nie ma sensu.
Pab567- dziękuję pomogło
Mej- też nie wiedziałem, że można regenerować DPF'A
Przypadkiem przeczytałem w auto-swiat. Poszukałem i znalazłem pod Wrocławiem za 450zl i mam na to 2 lata gwarancji.
Dpf był otwierany i wymieniono bebechy na nowe.
Uważam, że przy takiej cenie usunięcie go i zmiana map nie ma sensu.
Pab567- dziękuję pomogło
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
MY MATE jaki miałeś przebieg gdy padał DPF? Jakie miałeś objawy, jak był eksploatowany samochód (długie czy krótkie trasy).
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Cieszę się, że pomogłem. Daj jakiś link do firmy która Ci to robiła.MY MATE pisze:Ogarnięte
Mej- też nie wiedziałem, że można regenerować DPF'A
Przypadkiem przeczytałem w auto-swiat. Poszukałem i znalazłem pod Wrocławiem za 450zl i mam na to 2 lata gwarancji.
Dpf był otwierany i wymieniono bebechy na nowe.
Uważam, że przy takiej cenie usunięcie go i zmiana map nie ma sensu.
Pab567- dziękuję pomogło
- MY MATE
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Nottingham-Wrocław
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
Ta firma robiła:http:
//cs-bylica.firmy.net
Cena 850zl jeżeli zostawiamy auto, 450zl jeżeli dostarczamy sam dpf. Do odbioru w 24h.
Mój został dostarczony przed południem a rano już dzwonili, że gotowy
Objawy to było częste wypalanie na wolnych obrotach. Nawet kilka razy dziennie. Poza tym znajomy miał problem z dpf w passacie i w a8 i mrugała mu tylko kontrolka świec (tak było u mnie) więc zrobiłem, bo a nóż
//cs-bylica.firmy.net
Cena 850zl jeżeli zostawiamy auto, 450zl jeżeli dostarczamy sam dpf. Do odbioru w 24h.
Mój został dostarczony przed południem a rano już dzwonili, że gotowy
Objawy to było częste wypalanie na wolnych obrotach. Nawet kilka razy dziennie. Poza tym znajomy miał problem z dpf w passacie i w a8 i mrugała mu tylko kontrolka świec (tak było u mnie) więc zrobiłem, bo a nóż
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 mar 2015, o 21:06
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.
pozwólcie, że wrócę do tematu po kilku miesiącach
Pewnego dnia zaświecił się CHECK. Bez żadnych objawów dodatkowych.
W serwisie odczytano: błąd (uszkodzenie) czujnika różnicy ciśnień DPF.
Na allegrze zamówiłem więc nowy i w oczekiwaniu na dostawę zastanawiam się o co chodzi z tymi adaptacjami.
Czy jest to konieczne ? Słyszałem, że nie, bo po jakimś czasie komputer i tak sam sobie wszystko poustawia.
Prawda?
Pewnego dnia zaświecił się CHECK. Bez żadnych objawów dodatkowych.
W serwisie odczytano: błąd (uszkodzenie) czujnika różnicy ciśnień DPF.
Na allegrze zamówiłem więc nowy i w oczekiwaniu na dostawę zastanawiam się o co chodzi z tymi adaptacjami.
Czy jest to konieczne ? Słyszałem, że nie, bo po jakimś czasie komputer i tak sam sobie wszystko poustawia.
Prawda?