Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Kraków
Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Witam.
Odpaliłem dzisiaj rano samochód i telepie nim jak nie wiem. Zajawkę miałem już wczoraj po długiej trasie i przedwczoraj kiedy wyjeżdżałem z Chorwacji. Dzisiaj już telepie mega - korekcje na 4 wtrysku +3.0. Natomiast przedwczoraj w trasie z Chorwacji na parkingu kiedy podłączałem VCDS'a - korekcje były niemal 0. Czy to może być coś innego niż wtrysk?Wcześniej kiedy diagnozowałem wtryski VCDS'em wyglądało w miarę ok - tzn ten 4 wtrysk zawsze był na plusie - ok. 0.2-0.7 a pierwsze 3 na minusie. Natomiast znajomy w Pasku z tym samym silnikiem miał podobnie więc myślałem że to OK.
Czy potrafi ktoś doradzić lub polecić dobrego mechanika w Krakowie, ewentualnie na Śląsku?
dzięki i pozdrawiam
Odpaliłem dzisiaj rano samochód i telepie nim jak nie wiem. Zajawkę miałem już wczoraj po długiej trasie i przedwczoraj kiedy wyjeżdżałem z Chorwacji. Dzisiaj już telepie mega - korekcje na 4 wtrysku +3.0. Natomiast przedwczoraj w trasie z Chorwacji na parkingu kiedy podłączałem VCDS'a - korekcje były niemal 0. Czy to może być coś innego niż wtrysk?Wcześniej kiedy diagnozowałem wtryski VCDS'em wyglądało w miarę ok - tzn ten 4 wtrysk zawsze był na plusie - ok. 0.2-0.7 a pierwsze 3 na minusie. Natomiast znajomy w Pasku z tym samym silnikiem miał podobnie więc myślałem że to OK.
Czy potrafi ktoś doradzić lub polecić dobrego mechanika w Krakowie, ewentualnie na Śląsku?
dzięki i pozdrawiam
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 10:08 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Sytuacja wydaje się bardzo poważna.
Seweryn - w mojej ocenie, dla własnego bezpieczeństwa finansowego, nie powinieneś uruchamiać silnika dopóki nie zdiagnozujesz powodów usterki.
Owszem, problemem może być uszkodzony wtryskiwacz (czego raczej żadnym środkiem już nie uleczysz), ale mogło też coś chrupnąć w układzie rozrządu (hydropopychacz, złamana dźwignia zaworowa, problem wałka rozrządu, etc.).
Istnieje też teoretyczne prawdopodobieństwo, że poluzowała się rolka napinająca pasek rozrządu.
Cokolwiek by nie było - dalsza eksploatacja może grozić wewnętrzną kolizją silnika, co należy bezwzględnie sprawdzić i wyeliminować żeby uniknąć potencjalnie możliwej demolki.
Oczywiście nie trzeba od razu wszystkiego rozkręcać do ostatniej śrubki. Na początek wystarczy zdemontować i oddać do sprawdzenia wtryskiwacze. Wyniki badania odpowiedzą czy dalsza weryfikacja jest konieczna.
Seweryn - w mojej ocenie, dla własnego bezpieczeństwa finansowego, nie powinieneś uruchamiać silnika dopóki nie zdiagnozujesz powodów usterki.
Owszem, problemem może być uszkodzony wtryskiwacz (czego raczej żadnym środkiem już nie uleczysz), ale mogło też coś chrupnąć w układzie rozrządu (hydropopychacz, złamana dźwignia zaworowa, problem wałka rozrządu, etc.).
Istnieje też teoretyczne prawdopodobieństwo, że poluzowała się rolka napinająca pasek rozrządu.
Cokolwiek by nie było - dalsza eksploatacja może grozić wewnętrzną kolizją silnika, co należy bezwzględnie sprawdzić i wyeliminować żeby uniknąć potencjalnie możliwej demolki.
Oczywiście nie trzeba od razu wszystkiego rozkręcać do ostatniej śrubki. Na początek wystarczy zdemontować i oddać do sprawdzenia wtryskiwacze. Wyniki badania odpowiedzą czy dalsza weryfikacja jest konieczna.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Kraków
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Przebieg około 100tyś.
Generalnie nie przy całym zakresie trzęsie, tylko tak między 1000 a 1500 obrotów. Wczoraj wieczorem jak się nagrzał było lepiej - chodził w miarę równo.
znacie kogoś dobrego w Krakowie.
Zacząłbym od przełożenia tego wtrysku z sąsiednim i weryfikacji czy rzeczywiście to kwestia wtrysku.
pozdrawiam
Seweryn
Generalnie nie przy całym zakresie trzęsie, tylko tak między 1000 a 1500 obrotów. Wczoraj wieczorem jak się nagrzał było lepiej - chodził w miarę równo.
znacie kogoś dobrego w Krakowie.
Zacząłbym od przełożenia tego wtrysku z sąsiednim i weryfikacji czy rzeczywiście to kwestia wtrysku.
pozdrawiam
Seweryn
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 10:08 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Koledzy, a może to dwumasa siada i telepie..? Miałoby to sens szczególnie na niskich obrotach.
PS. A tak w ogóle to ten dział dot. S1
PS. A tak w ogóle to ten dział dot. S1
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Skodnik, możesz się poskarzyc na modów
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Należałoby;) ale nie będę takiVWhity pisze:Skodnik, możesz się poskarzyc na modów
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Kraków
Re: Superb 2, 2.0 TDI 170km CFGB, trzęsie autem, wtrysk?
Witam.
Dla zainteresowanych, był to jednak wtrysk.
Najpierw przełożyłem 3 i 4 i korekcje się zamieniły, tzn +3 pokazywał na 3.
Kupiłem używkę wymieniłem i wygląda póki co wszystko OK, autko chodzi dobrze, korekcje praktycznie zerowe.
pozdrawiam i dzięki za wpisy
Dla zainteresowanych, był to jednak wtrysk.
Najpierw przełożyłem 3 i 4 i korekcje się zamieniły, tzn +3 pokazywał na 3.
Kupiłem używkę wymieniłem i wygląda póki co wszystko OK, autko chodzi dobrze, korekcje praktycznie zerowe.
pozdrawiam i dzięki za wpisy