Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Poskładało się kilka spraw i powstał ciekawy efekt:
1. Trzy tygodnie temu mechanior wymieniał mi dwumasę i sprzęgło,
1. W tzw. "międzyczasie" xenony zaczęły mi się dziwnie poziomować,
2. W lutym robiłem renowację xenonów,
3. Dodatkowo - czasami (~raz na miesiąc, nawet rzadziej) - zapalała mi się kontrolka od świateł - nie zbadałem kablem co to.
Początkowo nie połączyłem faktów 1 i 2, tylko bardziej 2, 3 i 4. Zakupiłem kabel do obd2 (http://allegro.pl/interfejs-usb-vag-k-c ... 56826.html) i próbowałem coś podziałać. Efekt był taki, że na stałe zapaliłem błąd 1539 (dość standardowo - brak procedury wypoziomowania xenonów).
Niestety, kabel nie pozwala mi przez polskiego vaga wykonać procedury poziomowania (viewtopic.php?f=42&t=6304) - mam błąd dostępu do bloków.
I teraz najlepsze:
Przy zabawie z kompem chciałem sprawdzić czy nie padły mi czujniki poziomowania. Zdjąłem lewe przednie koło i moim oczom ukazał się ciekawy widok - mechanior (lub któryś młody pomagier) założył mi dźwigienkę łączącą zwrotnicę i czujnik poziomowania dokładnie odwrotnie - tzn. tak, że czujnik wychylił się w "drugą stronę". I dawał cały czas ~4,6 V (to akurat udało mi się sprawdzić tym kablem). Dźwignia prawie się wyłamała (opierała się o zwrotnicę), mocowania się powyginały.
Foto: https://goo.gl/photos/JzhNiYAz9pXZ1rwq9
Po odpięciu czujnika, wyprostowaniu mocowania łącznika i prawidłowemu złożeniu całości odczyty wróciły do normy, lampy przy odpalaniu zjeżdżają na dół, terkocą i wracają do poziomu. Została mi jednak kontrolka błędu od poziomowania
I teraz pytanko - czy ktoś może polecić działający (kupiony niedawno/w aktualnej aukcji - opakowania kabli zostają, elektronika tego chińskiego dziadostwa się zmienia) kabel abym mógł wykonać sam to poziomowanie? Wiem, oryginalny kabel 1,5 kPLN.
Ewentualnie chętnie podjechałbym z browarkiem np. gdzieś w Wwie (w tygodniu) lub Kielcach (weekend).
1. Trzy tygodnie temu mechanior wymieniał mi dwumasę i sprzęgło,
1. W tzw. "międzyczasie" xenony zaczęły mi się dziwnie poziomować,
2. W lutym robiłem renowację xenonów,
3. Dodatkowo - czasami (~raz na miesiąc, nawet rzadziej) - zapalała mi się kontrolka od świateł - nie zbadałem kablem co to.
Początkowo nie połączyłem faktów 1 i 2, tylko bardziej 2, 3 i 4. Zakupiłem kabel do obd2 (http://allegro.pl/interfejs-usb-vag-k-c ... 56826.html) i próbowałem coś podziałać. Efekt był taki, że na stałe zapaliłem błąd 1539 (dość standardowo - brak procedury wypoziomowania xenonów).
Niestety, kabel nie pozwala mi przez polskiego vaga wykonać procedury poziomowania (viewtopic.php?f=42&t=6304) - mam błąd dostępu do bloków.
I teraz najlepsze:
Przy zabawie z kompem chciałem sprawdzić czy nie padły mi czujniki poziomowania. Zdjąłem lewe przednie koło i moim oczom ukazał się ciekawy widok - mechanior (lub któryś młody pomagier) założył mi dźwigienkę łączącą zwrotnicę i czujnik poziomowania dokładnie odwrotnie - tzn. tak, że czujnik wychylił się w "drugą stronę". I dawał cały czas ~4,6 V (to akurat udało mi się sprawdzić tym kablem). Dźwignia prawie się wyłamała (opierała się o zwrotnicę), mocowania się powyginały.
Foto: https://goo.gl/photos/JzhNiYAz9pXZ1rwq9
Po odpięciu czujnika, wyprostowaniu mocowania łącznika i prawidłowemu złożeniu całości odczyty wróciły do normy, lampy przy odpalaniu zjeżdżają na dół, terkocą i wracają do poziomu. Została mi jednak kontrolka błędu od poziomowania
I teraz pytanko - czy ktoś może polecić działający (kupiony niedawno/w aktualnej aukcji - opakowania kabli zostają, elektronika tego chińskiego dziadostwa się zmienia) kabel abym mógł wykonać sam to poziomowanie? Wiem, oryginalny kabel 1,5 kPLN.
Ewentualnie chętnie podjechałbym z browarkiem np. gdzieś w Wwie (w tygodniu) lub Kielcach (weekend).
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
W tygodniu w Warszawie zapraszam - oryginalny kabel więc pewnie damy radę...
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
No i qfa nie rozumiem.... spotkaliśmy się ale nie byłem w stanie ani VCDSem, ani ODISem wykonać BASIC SETTINGS. Po prostu służące do tego kanały okazały się być nieosiągalne.
Jakieś pomysły?
Jakieś pomysły?
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Postaram się niebawem podrzucić nazwy softów i funkcje z których korzystałem i którymi mogłem coś "zepsuć".
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Przepraszam za opóźnienie, przez chwilę nie mogłem wrócić do tematu.
Przed interwencją Pawła bawiłem się tylko dwoma programami dołączonymi do kabla.
Całość leży na google drive: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing Edit: google drive blokuje dostęp do jednego programu. Dostępny jest VWTool, zablokowany VAG-K_CAN_Commander_1[X].4.
Bloki w poziomowaniu świateł musiałem zepsuć jednym z nich, ale nie przypomnę sobie teraz którym.
Może w weekend uda mi się siąść w samochodzie na spokojnie. Jeśli uda się to ruszyć w ASO, to też dam znać co było nie tak.
Przed interwencją Pawła bawiłem się tylko dwoma programami dołączonymi do kabla.
Całość leży na google drive: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing Edit: google drive blokuje dostęp do jednego programu. Dostępny jest VWTool, zablokowany VAG-K_CAN_Commander_1[X].4.
Bloki w poziomowaniu świateł musiałem zepsuć jednym z nich, ale nie przypomnę sobie teraz którym.
Może w weekend uda mi się siąść w samochodzie na spokojnie. Jeśli uda się to ruszyć w ASO, to też dam znać co było nie tak.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Kolego, aby przeprowadzić procedurę nie można siedzieć w aucie, bo czujniki wyczuwają że nie stoi równo. Spróbuj tak.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Problem jest nie w samej procedurze, ale w niemożności rozpoczęcia procedury (brak dostępu do odpowiednich bloków w komputerze). Ale dzięki za info.
Kiedy/jeśli uda mi się to ogarnąć to dam znać co było nie tak.
Kiedy/jeśli uda mi się to ogarnąć to dam znać co było nie tak.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Wróciłem do tematu.
Na początku teoretycznie - żeby zrozumieć co jest nie tak. Wczoraj naprawiłem w dwie godziny.
Nie dało się zrobić nastawów podstawowych, ponieważ czujnik poziomowania z tyłu pokazywał napięcie poza "środkiem" skali (~1,4V, a powinien ~ 2,2-2,8V przy postoju bez obciążenia). Znalazłem tę informację w kilku miejscach na necie:
viewtopic.php?f=42&t=3297 (na tym forum ale bez odpowiedzi ;p)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=93131
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=101168
Wczoraj zabrałem się do rzeczy. Trzeba było podgiąć miękki (pewnie specjalnie taki dali) łącznik między elementem zawieszenia a dźwignią czujnika. Giąłem z podpiętym komputerem i na bieżąco dostosowywałem do napięcia z przedniego czujnika. Zakończyło się na 2.88V z przodu i z tyłu (połowa baku bez ludzi na pokładzie). Ciekawa sprawa - jak wsiadłem za kierownicę to oba czujniki spadły do tej samej wartości (coś koło 2.68V).
Foto z prac - https://goo.gl/photos/3pKUDgGSWVBtPeuu9
W tym momencie udało się już przeprowadzić nastawy podstawowe (blok 1 i potem 2, procedura z ross-tech - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page).
Kontrolka od świateł zgasła, światła zaczęły się ruszać.
Całość opędziłem kablem viaken (teraz promo 55 PLN) + Polski VAG. Kabel chiński poszedł do kosza, ten od viaken działa o niebo stabilniej.
Trochę dziwnie jeździ się teraz bez zapalonej kontrolki od świateł
Na początku teoretycznie - żeby zrozumieć co jest nie tak. Wczoraj naprawiłem w dwie godziny.
Nie dało się zrobić nastawów podstawowych, ponieważ czujnik poziomowania z tyłu pokazywał napięcie poza "środkiem" skali (~1,4V, a powinien ~ 2,2-2,8V przy postoju bez obciążenia). Znalazłem tę informację w kilku miejscach na necie:
viewtopic.php?f=42&t=3297 (na tym forum ale bez odpowiedzi ;p)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=93131
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=101168
Wczoraj zabrałem się do rzeczy. Trzeba było podgiąć miękki (pewnie specjalnie taki dali) łącznik między elementem zawieszenia a dźwignią czujnika. Giąłem z podpiętym komputerem i na bieżąco dostosowywałem do napięcia z przedniego czujnika. Zakończyło się na 2.88V z przodu i z tyłu (połowa baku bez ludzi na pokładzie). Ciekawa sprawa - jak wsiadłem za kierownicę to oba czujniki spadły do tej samej wartości (coś koło 2.68V).
Foto z prac - https://goo.gl/photos/3pKUDgGSWVBtPeuu9
W tym momencie udało się już przeprowadzić nastawy podstawowe (blok 1 i potem 2, procedura z ross-tech - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page).
Kontrolka od świateł zgasła, światła zaczęły się ruszać.
Całość opędziłem kablem viaken (teraz promo 55 PLN) + Polski VAG. Kabel chiński poszedł do kosza, ten od viaken działa o niebo stabilniej.
Trochę dziwnie jeździ się teraz bez zapalonej kontrolki od świateł
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Przy okazji zadam pytanie, rozumiem, że robiłeś to VCDS Lite? Czym się on różni od normalnego VCDS? Jak czytam na stronie Viakena ten kabel tylko z Lite współpracuje.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Jak na końcu - Polski VAG (4.9).
VCDS Lite ze stronki od razu wali informacją, że nie mam licencji. Można w nim sobie jedynie przeczytać parę rzeczy z ECU.
VCDS Lite ze stronki od razu wali informacją, że nie mam licencji. Można w nim sobie jedynie przeczytać parę rzeczy z ECU.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Dziwne mam chiński kabelek i VCDS 12.12.3 i śmiga aż miło.
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 05:38 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Kabel do obd2 / poziomowanie xenonów niespodzianka
Temat dongli/kabli obd2 jest przeogromny.
Np. w wakacje chciałem ogarnąć dongla bluetooth (tanie kopie elm 327) - aby oprogramować sobie na androida prostą apkę diagnostyczną. Starszy egzemplarz kolegi działał stabilnie i w miarę szybko. Kupiłem w takiej samej obudowie z allegro - nie działał w ogóle, zwróciłem. Potem podjechałem do jakiegoś sklepu i sprawdzałem po kolei 5(!) różnych i jedynie 2 się łączyły i cokolwiek mogłem z nich odczytać. Ale były niestabilne. Porażka.
Potem kabel chiński z allegro - działa, ale niestabilnie.
Teraz kupiłem viakena - działa stabilnie, ale znowu fajnie by było mieć nowszy soft niż Polski VAG.
Na forum leona polecają tego sprzedawcę: http://www.aliexpress.com/store/1472041
I tam niby dostarczają vag 15 (rozumiem, że chodzi o vcds'a). Może się skuszę na to za jakiś czas.
Np. w wakacje chciałem ogarnąć dongla bluetooth (tanie kopie elm 327) - aby oprogramować sobie na androida prostą apkę diagnostyczną. Starszy egzemplarz kolegi działał stabilnie i w miarę szybko. Kupiłem w takiej samej obudowie z allegro - nie działał w ogóle, zwróciłem. Potem podjechałem do jakiegoś sklepu i sprawdzałem po kolei 5(!) różnych i jedynie 2 się łączyły i cokolwiek mogłem z nich odczytać. Ale były niestabilne. Porażka.
Potem kabel chiński z allegro - działa, ale niestabilnie.
Teraz kupiłem viakena - działa stabilnie, ale znowu fajnie by było mieć nowszy soft niż Polski VAG.
Na forum leona polecają tego sprzedawcę: http://www.aliexpress.com/store/1472041
I tam niby dostarczają vag 15 (rozumiem, że chodzi o vcds'a). Może się skuszę na to za jakiś czas.