Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: dato »

Piszę i to na obu forach, bo temat myślę ciekawy.

Pierwszą dłuższą trasę swoim nowym autkiem odbyłem kończąc docieranie i po dobrych drogach do paryżewa i z powrotem. Nie mam totalnie żadnych uwag poza tym, że auto przy wyższych prędkościach "myszkowało" na wietrze - nie przestawiało go, nie ciągnęło, a miało tendencję do takich właśnie delikatnie wężowatych ruchów. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, a trochę już mam przejechane.

Za poradą znajomego kierownika zaprzyjaźnionego ASO Seata podjechałem dziś na sprawdzenie geometrii, do dobrego fachowca (!) - nie wpadłbym na to, auto fabrycznie nowe, ori koła, zawieszenie, etc - żadnych "złych" oznak. Byłem skłonny uznać, że to sprawa aerodynamiki i "ten typ tak ma" i że trzeba się przyzwyczaić... Wynik mnie zadziwił - tragedii nie ma, ale różowo też nie było - sami oceńcie...

Wyniki:
*Wynik ORI, przebieg 4700km :) i przed ustawieniem zbieżności
Wynik po ustawianiu zbieżności

Czy na mój objaw pomoże ? Jeszcze nie wiem, moze w przyszłym tygodniu się dowiem, jeśli będzie wiało na A2. Ale na to, że fabrycznie nowe auto ma problem ze zbieżnością to szczęka mi spadła na podłogę...

* te najważniejsze i najmniej czytelne cyferki to 0,13...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: Misiek Fisiek »

Nic niezwykłego. U mnie też były spore poprawki w zbieżności (większe niż uzasadniałoby to samo obniżenie zawieszenia). Wg mnie w fabryce mają jednakowe ustawienia dla wszystkich i mają w d...ie to że zawieszenie układa się różnie w różnych samochodach.

Tak więc zawsze warto podjechać nawet salonowym autem do fachowca na ustawienie zbieżności. Mniejsze zużycie opon i paliwa z czasem wynagrodzi nam te 150 zł na geometrię.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: dato »

Znów po znajomości mniej mnie to kosztowało, z zapewnieniem (w które wierzę), że jeden z najlepszych fachurów w bliższej i dalszej okolicy.
Ale jak uważam się za doświadczonego itd itp to naprawdę sam nie wpadłbym na to, żeby geometrię w nowym aucie sprawdzać... Człowiek uczy sie przez całe życie... A 30% poza "normą" to nie jest mało - fakt, że tragedii nie było, ale bez jaj - Zuber - pamiętaj, że nic tu nie było ruszane - auto dokładnie tak i na tych kołach wyjechało z fabryki, nosz qrna...

Nikt nigdy nigdzie i w niczym co mi w łapy do czytania wpadło nie wspominał o podobnej sytuacji...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: Misiek Fisiek »

No faktycznie, miałes wieksze odchyły niż były u mnie po obniżaniu i 35k przebiegu.

Niemniej myslę, że po przejechaniu pierwszego tysiąca zawsze warto na tę geometrię podjechac i poprawic fabrykę.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
EMILIOPIASTÓW
Posty: 336
Rejestracja: 29 mar 2012, o 08:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 175
Imię: EMIL
Lokalizacja: PIASTÓW
Kontakt:

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: EMILIOPIASTÓW »

witam Panowie to standart ja jak swoją odbierałem to po 300km ustawiałem bo kierownica była lekko przekrzywiona.
EMILIO SUPERB KOMBI PLATINIUM 2,0 TDI DSG
Awatar użytkownika
macki111
Posty: 171
Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: macki111 »

Ja u siebie też poprawiałem zbieżnośc, przy przebiego ok 10tkm. Pojechałem do serwisu i zrobili w ramach gwarancji. Tylne lewe koło było nie tak, ale jak ruszyli jedno to musieli ustawic wszystkie.
Widzę, że nie byłem jednak sam:)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzenie geometrii w fabrycznie nowym aucie...

Post autor: dato »

Czyli TTTM ? ;)
Nieładnie. Ciekawe, czy coś się odczuwalnie na trasie poprawi, bo w mieście nie widzę różnicy...
ODPOWIEDZ