A to masz hamulce na linki?jaro4444 pisze:Poprawiłem już linki
Jak poprawić hamulce w SII?
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Jaro, elegancko. A ten drogi efekt 340/310 + większa pompa hamulcowa to ile na oko by wyszło?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Komplet zacisków używek ok 1500 - 2000 zł w ładnym stanie. Tarcze przód ok. 450 - 500 zł para (zamienniki), tył gdzieś 350 zł. Klocki przód 200 zł, tył pewne ze 140-160. Pompa ok. 1000 zł używka. Robocizna? Kodowanie?
Do tego koła zimowe 17" zamiast 16"...
Do tego koła zimowe 17" zamiast 16"...
Ostatnio zmieniony 29 maja 2015, o 18:12 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Dzięki za info. To faktycznie sporo grosza.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Za tyle już prawie S1 dostanieszjaro4444 pisze:Komplet zacisków używek ok 1500 - 2000 zł w ładnym stanie. Tarcze przód ok. 450 - 500 zł para (zamienniki), tył gdzieś 350 zł. Klocki przód 200 zł, tył pewne ze 140-160. Pompa ok. 1000 zł używka. Robocizna? Kodowanie?
Do tego koła zimowe 17" zamiat 16"...
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
No dobra robota skończona i przetestowana
Z początku tragedia dokąd się klocki i tarcze nie dotarły trochę i farby nie zdarło z tarcz. Teraz już jest odczuwalnie lepiej a gwałtowniejsze hamowanie przy większej prędkości zmusza ABS do działania (miałem taką sytuacje wymuszona przez gościa na A4 przy zjeździe na Bielany Wrocławskie).
Trochę warsztatu:
Układ 312 mm;
Piasta pociągnięta CIENIUTKO smarem ceramiczny (niech mi nikt nie pitoli o składaniu na sucho tego węzła):
Porównanie tarczy 312 i 314 mm:
Porównanie wnętrza tarcz - 312 ma żeberka a 314 słupki - znacznie zmniejsza to masę i poprawia chłodzenie:
314 na piaście:
Prowadnice klocka w jarzmach, tyły klocków smarujemy specjalnym smarem ATE Plastilube, tłoczek hamulcowy i prowadnice w jarzmie (tam jest też guma) - ATE Brems Cylinder Paste albo QB smarem do hamulców!!!
Układ 314 mm cały na wozie:
Heble w kole 17" po jazdach testowych:
O tak trywialnych rzeczach jak narzędzia, zacisk do przewodów hamulcowych i płynie ATE typ 200 nie wspomnę
W układzie 312 mm (ATE) klocki lubią czasem stukać np. na bruku. W TRW jest cisza. To taka wartość dodana...
Z początku tragedia dokąd się klocki i tarcze nie dotarły trochę i farby nie zdarło z tarcz. Teraz już jest odczuwalnie lepiej a gwałtowniejsze hamowanie przy większej prędkości zmusza ABS do działania (miałem taką sytuacje wymuszona przez gościa na A4 przy zjeździe na Bielany Wrocławskie).
Trochę warsztatu:
Układ 312 mm;
Piasta pociągnięta CIENIUTKO smarem ceramiczny (niech mi nikt nie pitoli o składaniu na sucho tego węzła):
Porównanie tarczy 312 i 314 mm:
Porównanie wnętrza tarcz - 312 ma żeberka a 314 słupki - znacznie zmniejsza to masę i poprawia chłodzenie:
314 na piaście:
Prowadnice klocka w jarzmach, tyły klocków smarujemy specjalnym smarem ATE Plastilube, tłoczek hamulcowy i prowadnice w jarzmie (tam jest też guma) - ATE Brems Cylinder Paste albo QB smarem do hamulców!!!
Układ 314 mm cały na wozie:
Heble w kole 17" po jazdach testowych:
O tak trywialnych rzeczach jak narzędzia, zacisk do przewodów hamulcowych i płynie ATE typ 200 nie wspomnę
W układzie 312 mm (ATE) klocki lubią czasem stukać np. na bruku. W TRW jest cisza. To taka wartość dodana...
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Mariusz gentelmeni o kasie nie gadają, ale skoro my chłopstwo to odpowiadam
A tak poważnie - nowe tarcze ATE to po ok. 225 zł/szt, klocki ok. 200 zł nowe TRW albo podobnej klasy, zaciski i jarzma zależy za ile wyrwiesz. Czasem są z ładnymi klockami i tylko kupujesz zaciski z jarzmami i klockami oraz tarcze.
http://www.4cars.pl/c/szukaj/1K0615301AJ
http://habi.pl/klocki-hamulcowe-trw-luc ... 57128.html - ale szukaj lepiej z kablem od czujnika 195-200 mm bo 260 mm jest zdecydowanie za długi.
Mnie nowe tarcze oryginały VW wyniosły 300 zł za parę
http://allegro.pl/komplet-tarcz-hamulco ... 14098.html
Zaciski z dość kiepskawymi już klockami 210 zł, farby, smary,... razem ca. 600 zł. Robocizna własna. Warto wziąć świeższe zaciski z ładnymi klockami to obejdzie się bez dłuższego czyszczenia i malowania.
A tak poważnie - nowe tarcze ATE to po ok. 225 zł/szt, klocki ok. 200 zł nowe TRW albo podobnej klasy, zaciski i jarzma zależy za ile wyrwiesz. Czasem są z ładnymi klockami i tylko kupujesz zaciski z jarzmami i klockami oraz tarcze.
http://www.4cars.pl/c/szukaj/1K0615301AJ
http://habi.pl/klocki-hamulcowe-trw-luc ... 57128.html - ale szukaj lepiej z kablem od czujnika 195-200 mm bo 260 mm jest zdecydowanie za długi.
Mnie nowe tarcze oryginały VW wyniosły 300 zł za parę
http://allegro.pl/komplet-tarcz-hamulco ... 14098.html
Zaciski z dość kiepskawymi już klockami 210 zł, farby, smary,... razem ca. 600 zł. Robocizna własna. Warto wziąć świeższe zaciski z ładnymi klockami to obejdzie się bez dłuższego czyszczenia i malowania.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Jaro dobra robota, pytanie czy jest yo na tyle odczuwalen ze warto tyle kasy ladowac.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Jak zmieniasz tarcze i klocki to dokładasz tylko inne zaciski i dosłownie o parę zł droższe graty. Więc nie jest to "tyle" tylko to co zapłacisz za zaciski i jarzma... Za swoje też weźmiesz parę groszy. Więc dokładka finansowa jest niewielka.
Ci co mają układ 288 mm poczują wielką różnicę.
Dla mnie to było głównie sprawdzenie mojej koncepcji i zrobiłem to dla pożytku ogólnego i z czystej ciekawości czy się da
Ci co mają układ 288 mm poczują wielką różnicę.
Dla mnie to było głównie sprawdzenie mojej koncepcji i zrobiłem to dla pożytku ogólnego i z czystej ciekawości czy się da
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
dziekuje za rozpiske
2016.3.23 koniec gwary bede sie bawic, tylko szczerze powiem chcialbym 345
bardzo ladnie i estetycznie wyszlo
2016.3.23 koniec gwary bede sie bawic, tylko szczerze powiem chcialbym 345
bardzo ladnie i estetycznie wyszlo
tfu żadne tam kombi
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt:
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Muszę się dołączyć do dyskusji moi drodzy
Mnie również wkurza słabe hamowanie w s2... Ja mam model z 2013 roku i dodałem teraz chipa i mam 204 km i 450 nm więc troszkę więcej niż fabryka. Więc co za tym idzie szykują mi się zmiany klocków i tarcz. Sam się zastanawiałem czy nie zaadaptować z innego modelu A widzę tutaj taki fajny wątek
Brawo Jaro
Mnie również wkurza słabe hamowanie w s2... Ja mam model z 2013 roku i dodałem teraz chipa i mam 204 km i 450 nm więc troszkę więcej niż fabryka. Więc co za tym idzie szykują mi się zmiany klocków i tarcz. Sam się zastanawiałem czy nie zaadaptować z innego modelu A widzę tutaj taki fajny wątek
Brawo Jaro
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 14:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: DAMIAN
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
WITAM
POTRZEBUJE POMOCY
MAM SUPERBA II 2.0 TDI 170KM I ROBIE HAMULCE CHECE ZAŁOZYC WIEKSZA POMPE HAMULCOWA TYLKO NIEWIEM Z CZEGO CZY Z SUPERBA 3.6 CZY Z CZEGOŚ INNEGO BEDZIE PASOWALA? I MOZE PODPOWIECIE ODRAZU NUMER TEJ CZESCI? ACZKOLWIEK NIEKTORZY MOWIA ZE WYSTARCZY ZROBIC ADAPTACJE NA WIEKSZE TARCZE WIEC JUZ SAM NIEWIEM JAK TO ZROBIC...
Z GORY DZIEKI ZA PODPOWIEDZI
POTRZEBUJE POMOCY
MAM SUPERBA II 2.0 TDI 170KM I ROBIE HAMULCE CHECE ZAŁOZYC WIEKSZA POMPE HAMULCOWA TYLKO NIEWIEM Z CZEGO CZY Z SUPERBA 3.6 CZY Z CZEGOŚ INNEGO BEDZIE PASOWALA? I MOZE PODPOWIECIE ODRAZU NUMER TEJ CZESCI? ACZKOLWIEK NIEKTORZY MOWIA ZE WYSTARCZY ZROBIC ADAPTACJE NA WIEKSZE TARCZE WIEC JUZ SAM NIEWIEM JAK TO ZROBIC...
Z GORY DZIEKI ZA PODPOWIEDZI
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Nie wymieniaj pompy, tylko załóż większy zestaw.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.