Regeneracja pompowtrysków.

m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

Witam

Mam dwa pompowtryski do regeneracji. Superb I AWX. Czy ktoś zna jakieś miejsce w Warszawie gdzie mogę pojechać na sprawdzenie i regenerację pompowtrysków? Najlepiej sprawdzony warsztat.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: neck99 »

A mocno leja ? Masz mozliwośc podpięcia VAG-a i wklejenia kanału z dawkami 03 oraz BIP-ami kanał 23 ?
Może sie je da uratowac chemicznie.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

Log (0 - 013)
Log (1 - 023)
Log (2 - 004)

Oto logi z maja, nie mam aktualnych przy sobie ale w sobotę sprawdzaliśmy z mechanikiem niewiele się zmieniło. BIPy około 30 na tych środkowych.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: neck99 »

A kto Ci powiedział ze masz pompki do regeneracji ? BIP-y są jak najbardziej okej. 2 i 3 pompka ma więcej niż 1 i 4 i nie jest to mało ale nie jest jakoś masakrycznie dużo. W 1.9 przy BIP-ach ok 70 wali błędami auto i zaczyna rwac.

Nic nie wymieniaj. Zrób tak :

1. ustaw rozrząd na 0 bo masz nieco wyprzedzony 1.1
2. odtwórz "czapkę" i zdejmij korektorki z pompowtrysków (kabeki które sa do nich podłączone). Pozaciskaj te blaszane dzióbki i załóż z powrotem.
3. zastosuj sie do czyszczenia pompek :

2 węze idące od baku odłączam od obudowy filtra i łącze razem, W ich miejsce wstawiam 2 rurki które wkładam do LiqyMoly 2666. 30 minut silnik przepala całą butelkę. Kilka minut na luzie kilka na 1500 rpm kilka na 2000 rpm kilka na 2500 rpm kilka na 3000 rpm kilka na 3500 rpm. Cała butla wchłonie się w ok 30 minut.

Bipy po tych zabiegach powinny ci spaść do ok 10. Wiem co mówie bo zszedłem w jednym aucie z 70 :)

Całość dasz rade zrobić sam poza ustawieniem rozerządu chyba. Koszt LM2666 ok 50zł mechanik w/w zrobi ci za 100 i ciesz sie zdrowym autem.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

Dzięki za radę, myślę że warto spróbować. Czy 'cykanie' podobne do odgłosu szklanek może być z pompowtrysków? I jeżeli tak to czy podwyższone BIPy tak jak u mnie mogą iść w parze z tym odgłosem i nierówną pracą silnka? Czy szukać też innych przyczyn?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: dato »

Neck, czy przy okazji tego wątku możesz mi odpowiedzieć, czy 2666 LM mozna uzyc do BMN-a na piezo ? Człek na LeonClub zadał pytanie LM i od 3 tygodni mu nie odpowiedzieli...
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: neck99 »

m2c pisze:Dzięki za radę, myślę że warto spróbować. Czy 'cykanie' podobne do odgłosu szklanek może być z pompowtrysków? I jeżeli tak to czy podwyższone BIPy tak jak u mnie mogą iść w parze z tym odgłosem i nierówną pracą silnka? Czy szukać też innych przyczyn?
Nie tyle warto co trzeba :)

Cykanie raczej nie od pompek. Moze cykanie i nierowna praca silnika idzie od dwumasy. Masz bledy jakies ?
przy zmianie oleju dolej liqymoly ceratec jak sie wyciszy znaczy ze szklanki. Jaki masz przebieg ?

Dato: jak najbardziej piezo nie piezo cr pd wsio. Gadalem z LM w tej sprawie odnosnie naszych CR-ów
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: dato »

Danke
m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

Przebieg ciężko określić;) Dwumasa całkiem możliwe że powoli do wymiany, zajmę się tym we wrześniu. Szklanki i panewki wymienione ze 2tys km temu. Częstotliwość cykania wzrasta z obrotami, także na luzie. Słychać to nawet w kabinie przy zamkniętych szybach, jakby z pod deski rozdzielczej, pod maską ciężko zlokalizować miejsce. Błędów brak.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: neck99 »

Zaworek N75 cyka. Otworz maske na scianie grodziowej bedzie czarny z biala glowka wychodza 3 rurki z niego 2 w lewo jedna w prawo

Posluchaj go
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

N75 jest chyba z przodu. Słychać bardziej z tyłu, więc może n18?
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: neck99 »

aa ty masz AWX wiec tak nie jest na ścianie grodziowej :) Nie wiem czy N18 cyka ale sprawdz :) Moze przekazniki tez cykają ?
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
m2c
Posty: 12
Rejestracja: 31 mar 2012, o 11:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: m2c »

Chyba zacznę sprawdzać stetoskopem :O Telepanie silnikiem jest w tej chwili sprawą priorytetową, mam nadzieję że da się to zlokalizować nie wymieniając wszystkiego po kolei. Zaczyna szarpać trochę przy zmianie biegów więc może czas sprawdzić ceny dwumasy/sprzęgła. Drugi denerwujący odgłos to 'huczenie' z przodu, gdzieś przy paskach. Wymieniłem już napinacz paska wielorowkowego, napinacz paska klimy, obydwa paski, łożysko kompresora klimy i nadal huczy. Widocznie mam pecha do dziwnych odgłosów w aucie :/
Hmm może dodam jeszcze że 'cykanie' i 'huczenie' występowało na długo przed telepaniem silnikiem i wibracjami budy.
maciejko1970
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 2012, o 22:01
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Regeneracja pompowtrysków.

Post autor: maciejko1970 »

Proponuję czyszczenie pompowtrysków preparatem
Diesel Spülung Dodatek do czyszczenia układu wtryskowego Liqui Moly 2666 Opakowanie 0,5L. - 0,5L | 55,00 zł - 1 szt.
http://www.youtube.com/watch?v=qLJINDfUvrE" onclick="window.open(this.href);return false;
pudelko
Posty: 3
Rejestracja: 6 mar 2015, o 09:26
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: podkarpacie

czyszczenie regeneracja pompowtryskiwaczy bosch

Post autor: pudelko »

Najlepsze efekty czyszczenia pompowtryskiwaczy są jak się wymontuje i da na maszynę Boscha EPS cambox. Idealnie czyści samą pomkę i końcówkę wtrysku. Zdarza się często, że po tym zabiegu nie potrzebna jest wogóle regeneracja. Wszystko o tych naprawach pompowtrysków jest na stronie http://www.wtryskiwacz.com Silnik chodzi równo i nie dymi na wolnych obrotach i co najważniejsze zawsze mniej pali. Więc zabieg zawsze się opłaca.
ODPOWIEDZ