G31/G42 MAP SENSOR

Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

Witam.
Wywaliło mi ostatnio engine fault. Auto jest w trybie serwisowym, nie działa turbo.
Vcds pokazuje, że do wymiany jest map sensor.
Wszystko rozkręciłem, wszystko było zaolejone więc pewnie turbo trzeba zregenerować tak czy inaczej.
Ale moje pytanie brzmi:
Jak odkręcić map sensor? Czy muszę rozpinać przewody od klimy? Jest jakiś może inny sprytny sposób?
2.0 TDI CBBB
Pozdrawiam
Tomek
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: jarkow »

nie trzeba rozpinać przewodów od klimy. Nie napisałeś jaki masz błąd. Może to połączenie elektryczne (wtyczka, przewód) Czasem uszkodzenie czujnika temperatury spalin wyrzuca błąd czujnika doładowania - trzeba sprawdzić VCDS wskazania czujnika temperatury spalin. Jeśli jednak chcesz wymienić czujnik doładowania(map sensor), to od dołu (z kanału) jest widoczny na prawej rurze od intercoolera.Prawa rura dolotowa przykręcona jest dwoma śrubami do silnika - jedna na dole, druga w połowie długości, u góry wąż gumowy połączony z przepustnicą powietrza. Odkręć opaskę łączącą wąż gumowy z przepustnicą, odkręć śrubę w połowie rury, będzie luźniejsza i spróbuj wykręcić czujnik ciśnienia doładowania. Jak nie dasz rady rozepnij na dole. Można wyjąć wentylatory chłodnicy - jest lepszy dostęp.
Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

Błędy jakie wyszły to:
P0238- Manifold Pressure/Boost sensor (G31) Signal Too High
P0113- Intake Air Sensor (G42) Signal Too High

Niestety nie wiem jak sprawdzić odczyt czujnika temperatury spalin.
Z vcds'em dopiero "raczkuję", że tak to ujmę.

Z tego co wyczytałem to sensor G31 i G42 to jeden i ten sam sensor ale pełni dwie funkcje. Dzisiaj odebrałem nowy, oryginalny, w sobotę postaram się go wymienić. Mam nadzieję, że pomoże.
A może ktoś orientuje się jaki jest koszt regeneracji turbiny i ile to trwa?
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

Sensor wymieniłem ale błędy wracają zaraz po wykasowaniu :/ Jakie oznaczenie ma ten czujnik temperatury spalin?
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: Mej »

MY MATE, jeżeli ewentualny trop z czujnikiem temperatury spalin okazałby się chybiony, z dużym prawdopodobieństwem możesz myśleć o wymianie wiązki silnika.

Problem diagnostyczny polega na tym, że POMIMO USZKODZENIA pomiar wiązki, zarówno po stronie czujnika jak i sterownika ECU "wychodzi" książkowo dobrze, co czyni taką naprawę niepewną i ryzykowną finansowo.

Naturalnie, zamiast wymiany całej wiązki (doraźnie) można się ratować "dorobieniem" nowych "obwodów" G31 i G42, ale to nie zagwarantuje, że problemy nie przeniosą się na inne układy osprzętu.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

Nie wiem jak wykonać pomiar temperatury spalin przez Vcds'a, więc w zasadzie nie wiem czy sensor ten jest strzelony czy nie.
Jakaś pozycja na liście pokazywała -40'C co jest teoretycznie nie możliwe kiedy jest 10'C na dworze...
jarkow napisał, że czasem to wina czujnika temperatury spalin więc kiedy wymieniłem G31/G42 i nie pomogło oparłem się o tą teorię.
Byłem się dowiedzieć w w tutejszym ASO ile kosztuje czujnik temperatury spalin a chłop się mnie pyta który, bo są trzy... Umarłem.
Na prawdę nie wiem co mam teraz z tym zrobić. Jeszcze turbo muszę zregenerować bo jak odłączyłem wąż od intercooler'a to lał się stamtąd olej...
Na tym trybie awaryjnym zrobiłem już jakieś 200-300km i już się boję dalej jeździć bo czuję, że coś się spie*** bardziej.
Proszę, niech mi ktoś napisze jak to mądrze zdjagnozować.


Obrazek
Pozdrawiam
Tomek
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: jarkow »

Przepraszam, jestem nieco zabiegany (wnuki w odwiedzinach!!! zapomniałem już jak to jest mieć małe dzieci..).Nie pamiętam na którym kanale sprawdza się temperaturę spalin, sprawdzę przy najbliższej okazji. Było to gdzieś wysoko, w okolicach sprawdzania DPF. Sprawdź dokładnie wiązkę idącą do sensora G31/42, może właśnie tu jest błąd, przerwa w obwodzie.
Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

Wczoraj wieczorem miałem okazję zeskanować szkodnika Delphi'm.
Auto odpalone na zimnym silniku i od razu zrobiony skan.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji, ponieważ dbam o turbinę i nie gaszę auta po trasie jak tylko się zatrzymam, regularnie wymieniam olej i nie leję byle czego, jeżdżę tylko na V-pover Nitro diesel, jaka może być przyczyna, że turbina puszcza olej??
Pozdrawiam
Tomek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: rezon »

zużycie łożysk turbiny, walenie oleju do dolotu odmą.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
MY MATE
Posty: 70
Rejestracja: 20 mar 2014, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Nottingham-Wrocław

Re: G31/G42 MAP SENSOR

Post autor: MY MATE »

rezon pisze:zużycie łożysk turbiny, walenie oleju do dolotu odmą.
Czy wystarczy zregenerować turbinę?
Czy mogło to uszkodzić DPF?
Będę wysyłał turbinę do Polski na regenerację więc może wysłałbym od razu DPF?
Za jego regenerację miły pan życzy sobie 400zł i daje 2 lata gwarancji. Ponieważ auto ma blisko 300tyś.km chyba dobrze byłoby to zrobić skoro to tylko tyle kosztuje.

A co z tą odmą? ją trzeba wymienić też czy to jest razem z turbiną?
Przepraszam jeżeli moje pytania są głupie ale nie miałem wcześniej z tym do czynienia.
Pozdrawiam
Tomek
ODPOWIEDZ