bujanie na boki przy wyższych prędkościach
- + SUPERboska +
- Posty: 173
- Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: wielkopolska
- Kontakt:
bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Od jakiegoś czasu mam wielki problem i już się poddaje : od około 120km/h na równej drodze tył zaczyna chodzić lewo prawo , strach w ogole jechać więcej bo jest jeszcze gorzej, na nierównościach natomiast jak wjedzie w nierówność to zamiast tłumic to jeszcze bardziej go rozkręca ,auto mam od salonu nie było nigdy uderzone
-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo
-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi
-sprawdzanie geometrii
-szarpaki
Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si
HELP ME !
-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo
-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi
-sprawdzanie geometrii
-szarpaki
Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si
HELP ME !
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: grzesiek
- Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
na twoim miejscu jeszcze raz sprawdziłbym amorki bo twoje objawy wskazują właśnie na to. miałem już taki przypadek że sprawdzałem stan amorków i fachowiec powiedział że nadają się już tylko do wymiany. z braku pieniędzy nic nie robiłem. dokładnie po roku pojechałem na inną stacje diagnostyczną i gośc stwierdził że amortyzatory mam jeszcze w doskonałej kondycji!!!!!!!! ( same się naprawiły?????)
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Po pierwsze - shocktester jest jednym z najbardziej niewiarygodnych urządzeń diagnostycznych. Nie bada on tylko amortyzatorów (siły tłumienia), ale również pośrednio stan całego zawieszenia, wyliczając stan amortyzatorów z jakiegoś swojego algorytmu. Może więc się zdarzyć, że pomimo padniętych amortyzatorów, gdy reszta jest w dobrej kondycji, wynik tych ostatnich wyjdzie OK.
Po drugie - w pewnym momencie "życia" amorków dochodzi do sytuacji, że na zimno jeszcze trzymają, a po rozgrzaniu - już nie koniecznie. Coś takiego również nie wyjdzie w std badaniu. Jeśli nie ma luzu w innych miejscach - raczej na pewno amorki do wymiany
Po drugie - w pewnym momencie "życia" amorków dochodzi do sytuacji, że na zimno jeszcze trzymają, a po rozgrzaniu - już nie koniecznie. Coś takiego również nie wyjdzie w std badaniu. Jeśli nie ma luzu w innych miejscach - raczej na pewno amorki do wymiany
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
ALE (podepnę się)...
Jedyną póki co istotną wadą jaką znajduję w nowym autku, z którego jestem szczerze zadowolony, jest "myszkowanie" na wietrze przy większych prędkościach - jeśli mielibyście na to radę np związaną z zawieszeniem to chętnie posłucham. Każde auto, a tym bardziej każde kombi i inne większe / wyższe są czułe na boczny wiatr - jednak superb kombi jest pierwszym, które "gubi się" na wietrze przy prędkościach =>190kmh...
Jeździłem różnymi, jeździłem szybko, tu jestem zaskoczony negatywnie. Nie wiem, czy obniżanie i kombinowanie coś może pomóc - ma ktoś doświadczenia w tym temacie ?
Jedyną póki co istotną wadą jaką znajduję w nowym autku, z którego jestem szczerze zadowolony, jest "myszkowanie" na wietrze przy większych prędkościach - jeśli mielibyście na to radę np związaną z zawieszeniem to chętnie posłucham. Każde auto, a tym bardziej każde kombi i inne większe / wyższe są czułe na boczny wiatr - jednak superb kombi jest pierwszym, które "gubi się" na wietrze przy prędkościach =>190kmh...
Jeździłem różnymi, jeździłem szybko, tu jestem zaskoczony negatywnie. Nie wiem, czy obniżanie i kombinowanie coś może pomóc - ma ktoś doświadczenia w tym temacie ?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Obniżenie na sprężynach progresywnych i twardy amortyzator. Wszystkie problemy znikną. Pojawią się inne
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Ja też stawiam na amortyzatory, objawy idealnie pasują
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Czytałem gdzieś kiedyś, że nowy Superb miał już walnięte amortyzatory. Ale nie wiem jak jest w Twoim przypadku.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Bałem się tego typu odpowiedzi. Mało jest tras gdzie standard to >180kmh, więc pewnie się nie zdecyduję. Ale opowiedz o tych innych problemach.Zuber pisze:Obniżenie na sprężynach progresywnych i twardy amortyzator. Wszystkie problemy znikną. Pojawią się inne
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Przede wszystkim będzie twardziej. Nie wiem na ile zależy Ci na komforcie. Do tego auto będzie mniej praktyczne - nie na każdy krawężnik da się wjechać, trzeba bardziej uważać na dziury, łatwiej pogiąć felgi itd.
Ale wszystko da się stopniować. Od Ciebie zależy na ile chcesz utwardzić i obniżyć. Zawsze możesz dać np. sprężyny eibacha - 30 i amortyzatory z opcji "sportowe zawieszenie" (twardsze od serii ale nie tak twarde jak np. bilstein). Będzie się prowadził dużo lepiej, będzie lepiej wyglądał a trochę mnie problemów niż np na H&R (-40 mm).
Możesz spróbować zapytać w ASO czy nie założyliby Ci fabrycznego "sportowego zawieszenia". To dobry kompromis między prowadzeniem a wygodą. I może zachowałbyś gwarancję bo przecież masz prawie nowe auto.
Ale wszystko da się stopniować. Od Ciebie zależy na ile chcesz utwardzić i obniżyć. Zawsze możesz dać np. sprężyny eibacha - 30 i amortyzatory z opcji "sportowe zawieszenie" (twardsze od serii ale nie tak twarde jak np. bilstein). Będzie się prowadził dużo lepiej, będzie lepiej wyglądał a trochę mnie problemów niż np na H&R (-40 mm).
Możesz spróbować zapytać w ASO czy nie założyliby Ci fabrycznego "sportowego zawieszenia". To dobry kompromis między prowadzeniem a wygodą. I może zachowałbyś gwarancję bo przecież masz prawie nowe auto.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: grzesiek
- Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
jak będziesz obniżał to nie baw się w jakieś dziwne zestawy z allegro za bardzo przystępne pieniądze bo tylko sobie pogorszysz. wszystko musi być ładnie dopasowane i przemyślane
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Nie, odpuszczam.
Przejechałem nim w tej chwili trochę poniżej 4tys km, trochę po mieście, większość w mocnej trasie. Myszkowanie jestem w stanie ogarnąć, a komfort jazdy i zachowanie w zakrętach na 18" przy fabrycznym zawieszeniu jest jak dla mnie w sam raz. Auto traktuję użytkowo i często jeżdżę po zadupiach więc nie chcę przekombinować - gra jak dla mnie nie warta świeczki. Wirus i komplet 17" na zimę to wszystko co zamierzam do niego dołożyć, zadowolony jestem z zakupu i konfiguracji.
Dzięki za info, pozdrawiam.
Przejechałem nim w tej chwili trochę poniżej 4tys km, trochę po mieście, większość w mocnej trasie. Myszkowanie jestem w stanie ogarnąć, a komfort jazdy i zachowanie w zakrętach na 18" przy fabrycznym zawieszeniu jest jak dla mnie w sam raz. Auto traktuję użytkowo i często jeżdżę po zadupiach więc nie chcę przekombinować - gra jak dla mnie nie warta świeczki. Wirus i komplet 17" na zimę to wszystko co zamierzam do niego dołożyć, zadowolony jestem z zakupu i konfiguracji.
Dzięki za info, pozdrawiam.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Ha. Zamiast obniżać podjechałem na ustawienie zbieżności. Zdziwicie się: http://superbclub.pl/viewtopic.php?p=18124#p18124
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: grzesiek
- Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
jak dla mnie to duzy zonk!!! kupujesz nowe auto więc chcesz mieć wszystko ok a tu takie coś??? ciekawe co jeszcze trzeba będzie poprawić? widzę że to już nie to samo co kiedyś że samochód był robiony ze "smakiem". teraz to już masowa produkcja i na kogo wypadnie na tego bęc!! czy masz Skodę,Audi czy jakieś Isuzu możesz mieć zagadkę i problem
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
- lec
- Posty: 736
- Rejestracja: 1 lis 2011, o 20:06
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: Tiguan II
- Lokalizacja: Poznań
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
dato - tak czy inaczej zmien amory. Moja seria z RS to byla tragedia, seria z S2 kanapowa to juz wogole musi byc dramat.... auto kladlo sie na zakretach ,rowniez myszkowalo itp itd.... jako ciekawostke podam ze O2 (mocniejsze) maja takie same amory z przodu jak S2 a jednak masy samochodow nieporównywalne. Zaloz sobie KYB Ultra-SR i bedziesz mial spokoj a komfort na seryjnych springach pozostanie nadal sensowny (plomby nie wyskakują). Jako druga ciekawostke podam ze moje przednie amory (przypominam ze mam zawieszenie pseudo sport z RS) po 15kkm bylem w stanie bez specjalnego wysilku jedna reką zdusic do konca... KYB Ultra-SR dwoma udawalo mi sie na ok 3cm
seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....
seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....
aktualnie TIGUAN2, 2.0 TDI DFGA 4x4 | skodaclub.pl | motohid.pl